ایرانیان جهان

آخرين مطالب

برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی صادرات به آسیای میانه و افغانستان در مشهد افغانستان

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، سعید صیفی با اشاره به ارزش و اهمیت چشمگیری که نمایشگاه‌ها بر توسعه صنعتی، انتقال فناوری و چشم انداز اقتصادی دارند، اظهار کرد: امروزه شعار صنعت نمایشگاهی، توسعه بازار و جهانی سازی است و نمایشگاه‌ها به عنوان ویترین‌های اقتصادی هر شهر و استانی نام برده می‌شوند.
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد بیان کرد: نمایشگاه بین المللی مشهد از قطب‌های صنعت نمایشگاهی ایران است که از ابتدای سال 98 تا کنون بیش از 200 عنوان نمایشگاهی را برگزار کرده است. 
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها یکی از موثرترین روش‌ها برای انجام معاملات و کسب و کار هستند، افزود: یکی از دلایل اصلی برای حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها تماس با مشتریان متعدد در یک دوره زمانی کوتاه است و هیچ جایگزینی هم برای تماس رو درو وجود ندارد زیرا نمایشگاه‌ها، محرک‌های قوی برای رشد اقتصاد و صادرات هستند. 
صیفی با بیان اینکه ما تلاش کردیم تا برگزاری نمایشگاه‌ها در راستای توسعه تولیدات داخلی انجام شود، اظهار کرد: با توجه به نقش نمایشگاه‌ها در رونق اقتصاد و صادرات غیر نفتی، این فرصت وجود دارد تا صنایع داخلی با ارائه و نمایش محصولات و خدمات خود در جهت افزایش فروش و در نتیجه رونق مبادلات عمل کنند. 
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد اضافه کرد: موقعیت نمایشگاه بین المللی مشهد به گونه‌ای است که می‌توان از آن به عنوان دروازه فعالیت‌های اقتصادی و صادرات به آسیای میانه و افغانستان نام برد. 
وی با اشاره به اینکه از وظایف شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد، برگزاری نمایشگاه های داخلی، خارجی و همچنین اعزام و پذیرش هئیت‌های تجاری است، یاد آور شد: خوشبختانه در کنار فعالیت‌های خوبی که در نمایشگاه بین المللی مشهد انجام شده و در حال پیگیری است، از سال 1400، نمایشگاه بین المللی مشهد ریاست انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران را نیز عهده دار است و در این راستا بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از سازمان توسعه تجارت ایران، مدل جدیدی تعریف شده که بر مبنای آن نمایشگاه‌های بین المللی صادرات به کشورهای هدف برگزار شود. 
صیفی اضافه کرد: در راستای این تصمیم طی سال جاری استان زنجان نمایشگاه صادرات به روسیه را برگزار کرد و طی چند روز آینده هم نمایشگاه بین المللی صادرات به پاکستان در بندر چابهار برگزار خواهد شد. 
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد خاطر نشان کرد: با توجه به همجواری استان خراسان رضوی و اهمیت و جایگاه این استان، طی مشورت با دوستانمان در وزرات صمت و سازمان توسعه و تجارت، بنا شد برای نیمه اول سال 1403 نیز نمایشگاه بین المللی مشهد، میزبان برگزاری اولین نمایشگاه صادرات به آسیای میانه و افغانستان باشد. 
وی آسیای میانه و افغانستان را دارای پتانسیل بسیار بالایی در حوزه‌های اقتصادی برای کشورمان دانست و افزود: در راستای دیپلماتی اقتصادی کشورمان به ویژه در دولت سیزدهم و تلاش‌های وزرات امور خارجه طی یکی دو سال گذشته، صادرات غیر نفتی ایران به کشورهای مشترک المنافع و آسیای میانه افزایش یافته است به گونه ای که تا پایان فروردین امسال، رشد 50 درصدی صادرات به این کشورها و قفقاز و روسیه را شاهد بوده‌ایم. 
صیفی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در بیانه گام دوم انقلاب که بر اساس آن 15 کشور همسایه با جمعیتی حدود 600 میلیون نفر باید در مسائل مختلف و به ویژه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند، گفت: با توجه به جمیع این جهات و نگاه ویژه به عبور از تحریم‌های یک طرفه و ظالمانه دشمنان، برگزاری نمایشگاه‌های خارجی را با جدیت پیگیری می‌کنیم و تلاش داریم نمایشگاه صادرات به آسیای میانه و افغانستان با قوت و قدرت تمام و به صورت ملی در مشهد برگزار شود. 
مدیر عامل نمایشگاه بین المللی مشهد، با بیان اینکه این نمایشگاه کاملا تخصصی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه بزرگ و مهم، حضور فعالان اقتصادی که برنامه صادراتی دارند و شرکت‌های که در حوزه‌های صادراتی با این کشورها همکاری می‌کنند، است و متناظر با آن نیز فعالان اقتصادی و صادر کنندگان و نیز مسئولان مرتبط از کشورهای آسیای میانه و افغانستان را دعوت می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه ایران برای کشورهای مختلف و به ویژه همسایگانش یک فرصت سرمایه گذاری و تجاری محسوب می‌شود، گفت: گسترش تجارت با کشورهای آسیای میانه و همچنین افغانستان می‌تواند منافع زیادی برای کشورمان و به ویژه فعالان اقتصادی بخش خصوصی داشته باشد که امید داریم این نمایشگاه با برگزاری موفق خود به واسطه استقبال و همراهی ویژه بخش‌های دولتی و خصوصی به یکی از نمایشگاه‌های سر آمد و برند شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد نیز تبدیل شود.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1101660/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متفکر آمریکایی مطرح کرد: دنیا در آستانه نبرد بزرگ

پوتین پنجشنبه به چین می‌رود

فریاد مرگ بر اسرائیل در خیابان‌ های ژاپن

نحوه دستگیری فردی در شهر ریو برزیل که مظنون به مزاحمت برای کودکان بود

بوگدانف: کشورهای آفریقایی به روسیه به‌ عنوان ضامن امنیت نگاه می‌کنند

تغییرات جدید در حساب پس‌انداز کارمندان دولت

پرداخت ارزی کشورهای عضو بریکس چگونه است؟

جزیره کیش نخستین منطقه آزاد کشور در اجرای طرح توسعه مشاغل خانگى

برگزاری نخستین کمیته تخصصى سلامت و ورزش بانوان در کیش

بازگشت صادرات نفت به ایام غیر تحریمی در دولت سیزدهم

تجارت ایران و روسیه روی ریل روبل و ریال

صادق زیباکلام در قاب «چرا شما را نمی‌گیرند»

یحیی سریع: در صورت ورود زمینی آمریکا آماده نبرد هستیم

درگیری‌ نیروهای مقاومت با اشغالگران صهیونیست در اردوگاه جبالیا

اردوغان: بیش از 1000 عضو حماس در بیمارستان‌های ترکیه درمان می‌شوند

مجلس کویت ناکام ماند

دانشجویان در مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کلمبیا چفیه پوشیدند

ماجرای عکس یحیی السنوار که حرص مقامات رژیم صهیونیستی را در آورد

بازار کار تحت تاثیر هجوم سونامی‌وار هوش مصنوعی

چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟

خاندوزی: نرخ رشد نقدینگی 30.9 درصد شد

اقتصاد ایران دهه 90 سند راهبردی توسعه نداشت

آغاز نشست سخنگوی اقتصادی دولت

این‌گونه نرخ دلار 7 هزار تومان تغییر کرد/ نرخ احتمالی ارز در روزهای آینده را ببینید

رونق بیش از 1700 بنگاه تولیدی با حمایت قرارگاه تحقق شعار سال و کارگروه تسهیل استان

7 شهر ساحلی جدید وارد فاز عملیاتی شد

سرمقاله رسالت/ راه و بیراهه بانک مرکزی در بازار طلا

راهی طولانی تا لبریز شدن کاسه صبر روحانی

انتخاب غیرمنتظره پوتین برای وزارت دفاع

وزیر خارجه آمریکا وارد پایتخت اوکراین شد

پشت پرده تعیین دستمزد سال 1403 چیست؟

دو روی سکه دو روزه شدن تعطیلات پایان هفته

تحقیق و تفحص از شرکت شستا و شرکت‌های زیر مجموعه به قوه قضائیه ارجاع شد

بخش زیادی از تاریخ این سرزمین به مجاهدت و از خودگذشتگی شهدا بازمی‌گردد

استارت تجارت با روبل و ریال

ارسال گزارش تحقیق و تفحص از شستا طی سال‌های 92 تا 99 به قوه قضائیه

22 هزار مجوز کسب و کار الکترونیکی در گلستان صادر شد

نیویورک تایمز : ولادیمیر پوتین برای طولانی شدن جنگ اوکراین آماده می شود/ ابهام درباره سرنوشت رفیق تندرو پوتین در شورای امنیت ملی روسیه

همراهی مجلس با دولت برای رفع مشکلات مردم

آمریکا هند را به دلیل همکاری تجاری با ایران تهدید به تحریم کرد

دادستانی بر رفع موانع فعالان اقتصادی تا حصول نتیجه تاکید کرد

«کیهان» خطاب به روحانی: این شما و این صلاحیت شما به روایت حامیان‌تان!

ماستمالی سومین پالس انتخاباتی اصلاح‌طلبان به آمریکا

آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان

عملیات حزب‌الله به مرکز نظامی اسرائیل

تصاویری از پرتاب یک فروند راکت بر تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی

سرکوب‌های وحشیانه پلیس هم مانع اعتصاب دانشگاه آمستردام نشد

چرا پوتین وزیر دفاع خود را کنار گذاشت؟

رئیس بانک مرکزی برای گسترش همکاری با اتاق بازرگانی اعلام آمادگی کرد

سالانه 25 میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود