ایرانیان جهان

آخرين مطالب

شهادت افشاگر تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی در کنگره ایالات متحده آمریکا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - شهادت افشاگر تماس تلفنی ترامپ و زلنسکی در کنگره
k ١.٧
٠
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/5768980
-->
ایسنا / به دنبال شهادت افشاگر تماس تلفنی رییس جمهور آمریکا با همتای اوکراینی‌اش در برابر کنگره، دونالد ترامپ به او تاخت.
دونالد ترامپ در انتقاد از سرهنگ الکساندر ویندمن، عضو ارشد کمیته امنیت ملی کاخ‌سفید که برای شهادت در باره تماس تلفنی دونالد ترامپ با همتای اوکراینی‌اش در برابر کنگره حاضر شد، در توییتر نوشت: طبق گزارش رسانه‌های فاسد، کسی که نگران تماس یا اوکراین بود از جمله "هرگز ترامپی‌"ها است. آیا او در گفتگوی تلفنی‌ای که من یک طرف آن بوده‌ام، حضور داشته؟ این نمی‌تواند ممکن باشد. لطفا از او بخواهید متن گفتگو را بخواند. شکار موهومات!
"هرگز ترامپی"، اشاره به اصطلاحی است که در دوران انتخابات سال 2016 و پس از آن خلق شد و به کسانی اطلاق می شود که ممکن است حتی حامی حزب جمهوری‌خواه و محافظه‌کاران باشند اما هیچ گاه از نامزدی و ریاست جمهوری دونالد ترامپ حمایت نکرده‌اند
به گزارش پایگاه خبری هیل، ویندمن در شهادت خود در برابر سه کمیته کنگره شهادت مخربی را درباره تماس تلفنی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین ارائه کرد.
او در شهادت خود به قانونگذاران گفت، بسیار نگران احتمال آغاز تحقیقاتی علیه جو بایدن، رقیب انتخاباتی دموکرات ترامپ در انتخابات 2020 و پسر او بوده و این مساله باعث شده که درباره این تماس تلفنی با وکیل شورای امنیت ملی آمریکا صحبت کند.
ویندمن که در سن سه سالگی با خانواده‌اش از اوکراین به آمریکا مهاجرت کرده، اظهار کرد: متوجه شدم که اگر اوکراین درباره بایدن و شرکت گاز بوریسما تحقیقات انجام دهد، به عنوان اقدامی جانبدارانه قلمداد خواهد شد که بی‌تردید می‌تواند به از دست رفتن حمایت دو حزبی از اوکراین منجر شود. این مساله می‌تواند امنیت ملی آمریکا را تضعیف کند.
ویندمن هم اکنون مدیر امور اروپا در شورای امنیت ملی آمریکا است.
سه منبع آگاه از شهادت ویندمن به روزنامه نیویورک تایمز گفته‌اند، او به بازرسان کنگره گفته است که جملات و عبارات کلیدی در متن منتشر شده از گفتگوی تلفنی ترامپ و زلنسکی حذف شده‌اند.
به گفته این منابع آگاه، یکی از این بخش‌های حذف شده این است که ترامپ ادعا کرده است فایل‌های ضبط شده‌ای از جو بایدن وجود دارد که در آن درباره فساد اوکراین صحبت می‌کند و زلنسکی نیز به شرکت بوریسما اشاره کرده است.
طبق گزارش نیویورک تایمز، ویندمن اظهار کرده که به دنبال تغییر متن این گفتگو بوده تا بخش‌های حذف شده را به آن اضافه کند. در حالی که او در اصلاح بخش‌هایی از این متن موفق بوده، تصحیح دو بخش یاد شده را از قلم انداخته است.
ویندمن با هشدار درباره محتوای این گفتگوی تلفنی اظهار کرد، دو بار درباره تعاملات ترامپ با اوکراین به مافوق خود اعتراض کرده است.
این سرهنگ آمریکایی در شهادت خود گفت: به نظر من مناسب نبود که از یک دولت خارجی بخواهید درباره یک شهروند آمریکا تحقیقات کند و نگران پیامدهای آن در حمایت دولت آمریکا از اوکراین بودم.
وینمدن افزود، در بهار سال جاری میلادی متوجه شده که "عوامل تاثیرگذار خارجی روایت‌هایی غلط از اوکراین" ارائه می‌کنند که اقدامات آمریکا را تضعیف می‌کند. او در این اظهارات به رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ اشاره دارد.
او نخستین بار نگرانی‌اش را در این خصوص پس از نشستی در روز 10 ژوئیه با گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا مطرح کرده است. به گفته ویندمن، ساندلند در این دیدار بر اهمیت تحقیقات درباره انتخابات 2016 و شرکت بوریسما تاکید کرده است.
این مقام عالی رتبه شورای امنیت ملی آمریکا افزود، به ساندمن گفته است که "اضهاراتش نامناسب هستند و درخواستش برای تحقیقات درباره بایدن و پسرش ربطی به امنیت ملی ندارد و این مساله چیزی نیست که شورای امنیت ملی در آن مشارکت کرده یا به انجام آن کمک کند.
سرهنگ ویندمن که به هنگام تماس تلفنی دونالد ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین مستقیما به آن گوش کرده بود در بیانیه آغازین مراسم استماع خود گفته که پیش‌تر نسبت به تحت فشار گذاشتن دولت اوکراین برای تحقیق درباره پسر جو بایدن دو بار هشدار داده بود.
ویندمن نخستین مقامی است که با اطلاعات دسته اول از محتوای تماس تلفنی روز 25 ژوئیه میان ترامپ و زلنسکی، روسای جمهوری آمریکا و اوکراین، راهی کنگره شده است.
ویندمن در بیانیه خود گفته او دو بار درباره موضوع اوکراین و تحقیق از هانتر بایدن، پسر جو بایدن که جدی‌ترین رقیب انتخاباتی ترامپ است هشدار داده بوده است.
سرهنگ ویندمن در حالی برای ادای توضیحات به کنگره رفت که کاخ‌سفید از شاهدان احضار شده خواسته بود به احضاریه‌های کنگره پاسخ ندهند. اکنون حضور سرهنگ ویندمن در کنگره که یک درجه‌دار نظامی‌ است ممکن است با توبیخ و تنبیه نظامی روبرو شود.
او که از سرهنگ‌های برجسته ارتش و کمیته امنیت‌ملی آمریکاست، در بیانیه آغازین خود در کنگره گفته که نگرانی او درباره اوکراین نخستین بار پس از جلسه‌ای که مقام‌های امنیت ملی اوکراین داشته آغاز شده است. سرهنگ ویندمن گفته آن جلسه به محض این که موضوع ترتیب دادن تحقیقات (در رابطه با فساد ادعایی بایدن‌ها) پیش کشیده شود از سوی جان بولتون، مشاور ارشد سابق امنیت ملی کاخ‎سفید نیمه کاره ماند.
این مقام نظامی گفته جلسه "خوب پیش می‌رفت" تا زمانی که اوکراینی‌ها قضیه دیدار میان دو رئیس جمهور را پیش کشیدند "موضوعی که برای آنها حیاتی بود و آن را برای ادامه حمایت آمریکا از اوکراین ضروری می‌دیدند".
گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا که دو هفته پیش در کنگره شهادت داد هم گفته بود که موضوع دیدار ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین به اعلام علنی این تحقیقات علیه بایدن‌ها مشروط شده بوده است.
سرهنگ ویندمن در بیانیه خود نوشته: "من به سفیر ساندلند گفتم که اظهارات او مبنی بر تقاضای تحقیق از جو بایدن و پسر او (در جلسه با اوکراینی‌ها) نامناسب بوده است چرا که چنین تحقیقاتی هیچ ارتباطی با مساله امنیت ملی ندارد".
او گفته پس از این جلسه "احساس وظیفه کرده" و کتبا مراتب نگرانی خود را به کمیته امنیت ملی کاخ‌سفید اعلام کرده است. اقدامی که گفته یک بار دیگر هم پس از مکالمه تلفنی روز 25 ژوئیه میان ترامپ و زلنسکی انجام داده است.
اما این شهادت انتقادهایی را نیز به دنبال داشت، لیز چنی، نماینده جمهوری‌خواه که دختر دیک چنی، معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا هم هست با رد انتقادها از سرهنگ ویندمن رفتار منتقدان او را "شرم‌آور" خوانده است. او گفت: "ما باید نشان دهیم که در این مملکت بهتر و برتر از اینها هستیم... ما داریم درباره یک سرباز برجسته حرف می‌زنیم که از جانش برای این مملکت مایه گذاشته است".
با این حال دیگر جمهوری‌خواهان به دفاع از ترامپ پرداختند. کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان گفته سرهنگ ویندمن "اشتباه می‌کند. هیچ چیزی که مبنای استیضاح قرار گیرد در مکالمه تلفنی (ترامپ و زلنسکی) وجود ندارد."
سرهنگ الکساندر ویندمن از سال گذشته و در دورانی که جان بولتون به عنوان مشاور ارشد امنیت ملی کاخ‌سفید حضور داشت به این کمیته پیوست.
خانواده او در سال 1979 وقتی که الکساندر تنها سه سال داشت، از جمهوری شوروی سابق گریختند و به آمریکا پناهنده شدند. او دو دهه است که در ارتش آمریکا هم به عنوان سرهنگ و هم در مقام دیپلمات مشغول به کار است.
او به عراق هم اعزام شده بوده و در آنجا در جریان یک انفجار مجروح شد.
پیش از فراخوانده شدن به واشنگتن و مشغول شدن در کمیته امنیت ملی، سرهنگ ویندمن از سال 2008 در سفارت‌های آمریکا در روسیه و اوکراین مشغول به کار بوده است.
او در بیانیه آغازین خود گفته همواره خدمت نظامی خود را "در مسیری فراجناحی و غیرحزبی" انجام داده و همواره " با نهایت احترام به دولت‌ها اعم از جمهورخواه و دموکرات انجام وظیفه کرده است".

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/102179/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون 130 همتی بودجه

تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تلاطمات بازار ارز

سیاست‌ های انقباضی بانک مرکزی تولید را ضعیف کرد

انتقادات تند از تیم اقتصادی رئیسی /دولت باید خانه تکانی کند و کل تیم را تغییر دهید /قیمت ارز حباب نیست آقای فرزین /محسن رضایی توان کار ندارد

سخنگوی اقتصادی دولت: نوسانات ارزی هیچ نفعی برای دولت‌ها ندارد

امسال 4 هزار واحد تعطیل و نیمه فعال احیا می شود

استقبال 50 درصدی مودیان از اظهارنامه های پیش فرض

صدور هفت مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در استان اصفهان

تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت

اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد

کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند

تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز

خاندوزی : نوسانات ارزی ابدا منفعتی برای دولت ایجاد نمی‌کند

صدور 3هزار و 760 مورد شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی

کوچکی‌نژاد: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند

کاهش 14 درصدی نرخ تورم لرستان

مدیریت مشکلات اقتصادی با مشارکت مردم

موجرانی که اجاره زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

برای میزبانی از رئیس جمهور آماده ایم

بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد

چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور

مصوبات مجلس در «لایحه تجارت» منجر به رونق اقتصادی می‌شود

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهند شد

یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار موجب توسعه اقتصادی می‌شود

قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی/ احتمال عرضه ارز تقلبی در بازار آزاد وجود دارد

درآمد 30 هزار میلیاردی دولت از 3 محل مالیات خودرو

مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند

وقتی اعداد سخن می گویند؛ چرا نام ایران در لیست بزرگترین بنادر جهان وجود ندارد؟!

مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم

فعالان اقتصادی در انتظار اعلام تورم سال 1402

زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد

اولتیماتوم دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌ها

هیچگونه کمبود کالایی در کشور نداریم

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

هشدار عرضه دلار تقلبی در بازار آزاد

جنگ کریدورها| هند و یونان علیه چین و ترکیه؛ جایگاه ایران کجاست؟ + فیلم