ایرانیان جهان

آخرين مطالب

گردشگران به کدام بنادر می‌توانند سفر کنند؟ اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که سازمان بنادر به هیچ وجه از گردشگری دریایی به دنبال درآمدزایی نیست و گردشگران می‌توانند به همه بنادری که پایانه‌های مسافری دارند، سفر کنند که در این میان تنها بندر امام خمینی (ره) تجاری بوده و ترمینال مسافری ندارد.
ایسنا: محمدعلی حسن‌زاده اظهار کرد: راهبری گردشگری دریایی و پایانه‌های مسافری بندری باید در اختیار بخش خصوصی باشد و از بنادر جنوبی ما می‌توان به بندر خرمشهر، شهید باهنر، چابهار و بوشهر اشاره کرد که دارای ترمینال مسافری و زیرساخت‌های نسبتا مناسبی دارند اما بندر امام خمینی (ره) غالبا تجاری است و نه تنها ترمینال مسافری ندارد بلکه اطراف آن نیز زیرساخت چندانی نیست، همچنین در بنادر شمالی می‌توان به بندر انزلی و نوشهر اشاره کرد که ترمینال مسافری دارند و گردشگران می‌توانند به آنجا سفر کرده و از این بسترها استفاده کنند. البته در بندر نوشهر خط کشتی‌رانی احداث شده اما با توجه به اینکه چندان فعال نبود و عملا فعالیتی در آنجا انجام نمی‌شود.
وی افزود: مسئله گردشگری دریایی به خودی خود اهمیت ندارد و باید آن را در کنار یک پکیج در نظر گرفت چرا که گردشگر از دریا شروع نمی‌کند و آژانس‌ها و بخش خصوصی باید ورود کنند تا بتوانند با در نظر گرفتن پکیجی از خدمات و حمل و نقل ترکیبی تورهای جذابی به مسافران پیشنهاد کنند.
معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه سازمان گردشگری و میراث فرهنگی باید متولی توسعه گردشگری در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری دریایی شود و بخش خصوصی نیز پای کار بیاید، گفت: به عنوان مثال از چند سال گذشته یکی از بهترین ترمینال‌های دریایی در بندر چابهار ساخته شد و دو شناور بین چابهار و مسقط فعال شدند و مسافران را جابه‌جا می‌کردند. این اتفاق آنقدر برای گردشگران جذاب بود که روز به روز استقبال از آن بیشتر می‌شد چرا که برای رفتن از چابهار به مسقط مسائلی مانند محدودیت بار وجود نداشت و اساسا جذابیت‌های بالایی داشت اما پس از آنکه ضریب اشغال صندلی‌های این دو شناور به 50 تا 60 درصد رسید، قیمت بلیت هواپیما را پایین آوردند و همین مسئله باعث شد با رقابتی ناسالم گردشگری دریایی در آنجا کم رونق شود و از بین برود.
حسن‌زاده گفت: هم اکنون بخش خصوصی به دلیل آنکه سودآوری چندانی برای گردشگری دریایی قائل نیست تمایلی به سرمایه‌گذاری در این زمینه نشان نمی‌دهد و سازمان بنادر و دریانوردی خود اکثر ترمینال‌ها را ساخته و واگذاری‌اش را به بخش خصوصی به آینده موکول کرده است. البته درخواست‌های متعددی برای ساخت شناورهای گردشگری به سازمان ارسال شده و در این زمینه تسهیلات بدون بهره به متقاضیان بخش خصوصی ارائه می‌شود چرا که صددرصد سود آن را سازمان بنادر و دریانوردی تقبل خواهد کرد و پس از ساخت و ساز شناور در داخل کشور در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و می‌توانند از آن برای کاربردهای گردشگری استفاده کنند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/105462/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی

تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

استاد دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سرکوب دانشجویان خواستار استعفای رئیس دانشگاه شد

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

رئیس‌جمهور فرانسه طاقت لایی‌خوردن نداشت