ایرانیان جهان

آخرين مطالب

قیمت مسکن ملی در پرند اعلام شد اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - ایسنا / مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان این‌که قیمت هر متر مربع طرح ملی مسکن در شهر جدید پرند حدود 3.5 میلیون تومان خواهد بود، گفت: به محض آغاز ثبت نام در استان تهران آمادگی نام‌نویسی برای 2500 واحد داریم.
محسن وطن‌خواهی اظهار کرد: سهمیه شهر جدید پرند در طرح اقدام ملی مسکن 26 هزار واحد است که 5000 واحد با پیشرفت حدود 50 درصد در حال ساخت است. 7400 واحد نیز در مرحله آماده‌سازی زمین قرار دارد که به زودی وارد عملیات اجرایی می‌شود. به محض این‌که در استان تهران ثبت نام آغاز شود 2500 واحد در مرحله اول ثبت نام خواهیم کرد.
وی درباره قیمت واحدهای طرح اقدام ملی در شهر جدید پرند گفت: درخصوص قیمت‌ها تابع وزارتخانه هستیم که اعلام کرده‌اند باید بر اساس قیمت تمام شده باشد. هنوز قیمت نهایی اعلام نشده اما در شهرهای اطراف تهران قیمت‌ها حدود متری 3.5 میلیون تومان برآورد می‌شود که 100 میلیون تومان آن وام با نرخ سود 18 درصد است و مابقی احتمالا در چند مرحله از متقاضیان دریافت خواهد شد.
امتناع برخی متقاضیان از تحویل واحدهای مسکن مهر
مدیرعامل عمران پرند با ابراز گلایه از کسانی که نسبت به تحویل واحدهای مسکن مهر خود اقدام نمی‌کنند گفت: در حال حاضر 2300 واحد آماده داریم که صاحبان حدود 700 واحد آن از تحویل خودداری می‌کنند؛ زیرا برای تحویل باید مابه‌التفاوت را بپردازند و کارت قسط بگیرند. هیچ پول اضافه‌ای درخواست نشده و بر اساس دستورالعمل‌ها اعلام کردیم مازاد را بپردازند. بهایی که متقاضیان باید بپردازند بسیار کمتر از قیمت روز نصبیات است. به طور مثال در پروژه کوزو متقاضیان باید حدود هشت تا 10 میلیون تومان مابه‌التفاوت بپردازند، در حالی که یک پکیج کولر همین حدود قیمت دارد که نصب شده و نهایتا پیمانکار مبالغ اضافی را از شرکت عمران طلب می‌کند ولی ما هیچ فشاری به متقاضیان وارد نکردیم. با این وجود بسیاری از متقاضیان بابت تعهدات قانونی خود دست ما را خالی گذاشته‌اند.
وطن‌خواهی مشکل دیگر تحویل واحدها را عمل نکردن دستگاه‌های خدمات‌رسان به تعهداتشان دانست و افزود: مشکل اساسی ما به نبود خدمات و انشعابات مربوط می‌شود که دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را انجام نمی‌دهند. به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای با آبفای جنوب غرب تهران امضا کردیم و گفتیم 10 میلیارد تومان نقد می‌دهیم و 24 میلیارد تومان از طریق تهاتر پرداخت می‌کنیم. اما مثل پیمانکاران بخش خصوصی به ما می‌گویند سهم 10 میلیارد تومان را بپردازید تا پیمانکار بگیریم. مسکن مهر که فقط مربوط به وزارت راه و شهرسازی نیست. لذا انتظار داریم دستگاه‌های خدمات‌رسان تعامل بهتری از خود نشان دهند.
وی ادامه داد: بخش عمده واحدهای مسکن مهر پرند را که معارض ندارند انشاءالله با تکمیل انشعابات تا پایان سال تحویل می‌دهیم.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند، مساله دیگر را کمبود آسانسور دانست و گفت: حدود 4000 واحد معطل آسانسور هستند و با توجه به نوسانات نرخ ارز، قیمت آسانسور بسیار بالا رفته است. دو مناقصه برای نصب آسانسور گذاشتیم که کسی شرکت نکرد. با این حال قرارداد آسانسور را تا یک ماه آینده نهایی می‌کنیم و آسانسورها را در بلوک‌ها نصب خواهیم کرد تا بخش عمده‌ای از مردم بتوانند ساکن شوند.
حدود 12 هزار واحد را تا پایان سال تحویل می‌دهیم
وطن‌خواهی با بیان این‌که کل واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر پرند 16 هزار واحد است که 4000 واحد آن دارای معارض و مساله حقوقی است، گفت: حدود 12 هزار واحد تا پایان سال تحویل می‌شود. البته این را تاکید می‌کنم که مردم باید پای کار بیایند. مراجعه به کارگزاری بسیار کم است. با توجه به رأفت اسلامی که ما به عنوان دولت نشان می‌دهیم خیال متقاضیان ازعدم تحویل واحدهایشان به افراد دیگر راحت است. اگر بخش خصوصی بود دو اظهارنامه می‌فرستاد و بعد واحد را به کسی دیگر می‌دادند. ولی ما کسانی که بدقولی می‌کنند را نهایتا جابجا می‌کنیم. البته هشدار می‌دهیم اگر مجبور شویم و برایمان محرز شود که واحدها دست دلالان است آنها را حذف خواهیم کرد.
وی درباره آخرین وضعیت پروژه‌های شهر جدید پرند گفت: بخش عمده‌ای از خیابان‌های شهر آسفالت شده است. باند شمالی کنار گذر شمالی شهر را که یک بانده بود را دوبانده کرده‌ایم که آسفالت آن را روز گذشته شروع کردیم و انشاءالله تا 22 بهمن به اتمام می‌رسد.
مدیرعامل عمران پرند ادامه داد: آتش‌نشانی و چندین پارک را ساخته‌ایم. 43 را تکمیل کرده‌ایم و چهار مدرسه در حال ساخت داریم که تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد. از جمله کمبودهای شهر، درمانگاه است که با سپاه در این زمینه قرارداد بسته‌ایم. زمین درمانگاه را ظرف هفته آینده تحویل سپاه می‌دهیم که برای نیروهای مسلح یک درمانگاه مجهز بسازند. در حال حاضر نیز یک ساختمان آماده به مساحت حدود 1000 متر در اختیار لشگر 20 رمضان گذاشتیم که تا ماه آینده به شکل درمانگاه عمومی راه می‌افتد و بزرگترین درمانگاه پرند می‌شود.
وطن‌خواهی درباره آخرین وضعیت مترو پرند پرند اظهار کرد: مترو فرودگاه امام (ره) تا شهر جدید پرند به طول 19 کیلومتر در دستور کار قرار دارد که با توجه به نوسانات نرخ ارز، کار مترو با مشکل برخورد اما ان‌شاءالله به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود. چند روز قبل با حضور مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید جلسه‌ای در این زمینه داشتیم. مبلغی را به شرکت مترو پرداخت کرده‌ایم اما عملیات اجرایی را شروع نکرده‌اند. اگر تاخیر کنند مثل مترو هشتگرد عمل می‌کنیم و شرکت عمران با قرارگاه خاتم کار را شروع می‌کند. بعد از این‌که به بهره‌بردرای رسید تحویل مترو تهران به عنوان بهره‌بردار خواهیم داد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/107813/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نابودی بزرگترین مرکز داروسازی نوار غزه به دست اشغالگران صهیونیست

دیدار ماکرون با میقاتی در پاریس

زخمی شدن 5 نوجوان بر اثر تیراندازی در مریلند

جولان گرانی در کالاهای اساسی؛ حبوبات 30 درصد گران شد

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

فعالان اقتصادی اقدامات رئیسی دوران قوه قضائیه را می‌خواهند

نظر یک کارشناس اقتصادی در مورد علت افزایش طلا/ چین مقصر است

واکنش رحیمی جهان آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی /دولت یک فرمانده اقتصادی ندارد

استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش شدت مصرف انرژی در ایران

سرعت‌گیرهای رشد اقتصادی

ایران و اسرائیل در منطقه خاکستری

ازدواج سه زوج فلسطینی در دل جنگ

زلنسکی: ناتو باید روشن کند متحد کی‌یف هست یا نه

وداع تلخ مادر با کودک خردسالش که در بمباران صهیونیست‌ها به شهادت رسید

آزمایش یک موشک قاره پیمای جدید در کره شمالی

وعده مقام وزارت نیرو برای رفع مشکلات فنی انتقال برق ایران، آذربایجان و روسیه

واکنش نماینده مجلس به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

شروع یک انقلاب در درمان طاسی سر

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

ریزش رتبه اقتصادی رژیم صهیونیستی ادامه دارد

تدوین طرح پرورش آبزیان دریایی در سطح 222 هکتار در بوشهر

ببینید | جملات تکان‌دهنده آقای مسئول از شرایط اقتصادی: 4 دهک جامعه حتی توان اجاره مسکن را هم ندارند!

جزئیات بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403 / مهدی کرباسیان چه گفت؟

خودتحریمی با تعطیلی پنجشنبه‌ها

کشف BMW لوکس و قاچاق در این شهر

موانع مشارکت مردم در رونق اقتصادی چیست؟

تأثیر قاچاق کالا بر افزایش نرخ ارز چیست؟

پروژه پرورش آبزیان دریایی در سطح 222 هکتار تدوین شد

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد 1 اردیبهشت ماه

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

اشک‌های نماینده مالت از سخنان نماینده فلسطین درباره رنج‌ها و سربلندی غزه

ده بلایی که نتانیاهو بر سر اسرائیل آورد!

آمریکا هرگونه حمله هوایی در عراق را رد کرد

دفاع هوایی روسیه 50 پهپاد اوکراینی را ساقط کرد

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

کشف BMW لوکس و قاچاق در شهرری

نیروگاه خورشیدی 6.1 مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی سمنان افتتاح شد

آمار غلط درباره نرخ بیکاری؛ با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود

پروژه پرورش ماهیان دریایی و پرورش میگو اجرایی می‌شود

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

هنیه برای دیدار با اردوغان وارد ترکیه شد

آمریکا اولین اورانیوم غنی شده 90 کیلویی را تولید کرد

اعتراض دانشجویان دانشگاه آمریکایی کلمبیا به اخراج حامیان فلسطین