ایرانیان جهان

آخرين مطالب

آغوش باز تزارها به روی نخبه همدانی ایرانیان اسکاندیناوی

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان- محمدرضا طیبی از جوانان خوش نام و آینده دار همدان که تلاش خود را برای کسب قله های علمی از دوران راهنمایی آغاز کرد، یک اتفاق ساده را عامل قدم گذاشتن در کارزار نخبگان علمی می داند؛ رویدادی که با هدف جمع آوری اطلاعات خودروهای مختلف کلید خورد و به کسب مدال طلای مسابقه ملی مهارت ختم شد.
علاقه مندی وی به مکانیک و طراحی بدنه خودرو موجب شکل گیری فکر طراحی یک "پایگاه داده" در ذهن این جوان و فراموشی رشته مکانیک و طراحی وب سایت و نرم افزار، دریچه ورود طیبی به سمت برنامه ریزی برای ماندگاری در این رشته شد.
این دانشجوی 20 ساله در حین تلاش های علمی، متوجه می شود سایتی که برای طراحی خودرو ایجاد کرده، به سرعت رونق گرفته است و در ادامه تمرکز این سایت به بخش هنر و آگهی خبرها نیز معطوف می شود.
وی برای قرار گرفتن این سایت در صفحه نخست موتورهای جست و جو تلاش خود را در دیگر حوزه ها افزایش داد تا به هدفش دست یافت.
این نخبه همدانی  عنوان کرد: پس از راه اندازی چندین سایت، به منظور آسان کردن دسترسی کاربران به تمامی آنها ابتدا ساختاری شبیه به "اُپن.آی.دی" را طراحی کردم تا نیاز به داشتن چند شناسه کاربری بر روی وب سایت های متفاوت نباشد.
طیبی افزود: با این کار افراد با یک بار نامنویسی و شناساندن خود به یک سیستم رایانه‌ای می توانند با این نرم افزار بومی، در دیگر سایت ها «لاگین» (ورود) کنند.
وی یادآوری کرد: این ایده سال 93 در جشنواره خوارزمی مطرح و به علت استفاده از یک روش نوآورانه به عنوان یک طرح بومی، موفق به کسب رتبه سوم جشنواره شد.
این نخبه همدانی گفت: پس از کسب این توفیق با این تفکر که می توان بدون کنکور وارد دانشگاه شد به مراکز علمی مراجعه کرده اما این قانون حذف شده بود.

**فنی و حرفه ای دریچه ای به سوی کشف استعداد
وی گفت: یکی از مربیان آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای عامل معرفی بنده به برگزار کنندگان مسابقات ملی مهارت با متولی گری این سازمان شد؛ بنابراین مسئولان این اداره کل، در اقدامی شایسته یک مربی در حوزه فناوری اطلاعات و نرم افزار برای بنده در نظر گرفتند.
این جوان، حضور در فنی و حرفه ای را عامل پیشرفت خود دانست و بیان کرد: فنی و حرفه ای بنده را از یک مخترع به یک تکنسین ماهر تبدیل کرد؛ یک المپیادی که بتواند سیستم های پیچیده و بزرگ نظیر اتوماسیون فرودگاه و سامانه مدیریت رویدادها را در کمتر از سه روز طراحی کند.
وی ادامه داد: حضور در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای ادامه داشت تا اینکه در سال 95 در رقابت ملی "مهارت" که در بین نخبگان حدود 30 رشته برگزار شد، شرکت کردم.
طیبی با بیان اینکه پنج رشته این مسابقات در حوزه آی.تی و فناوری اطلاعات بود، اظهار داشت: در رقابت های ملی مهارت، رشته "فناوری اطلاعات - راهکارهای نرم افزاری برای تجارت" موفق به کسب رتبه نخست شدم.
این نخبه همدانی ادامه داد: با حمایت های فنی و حرفه ای پس از 16 سال در حوزه فناوری اطلاعات موفق به کسب مدال طلا برای استان همدان شدم.
طیبی افزود: پس از آن با برگزاری اردوی مدال آوران کشوری، به مسابقات جهانی اعزام شدم اما آنجا با کسب رتبه بیستم به علت اختلاف هشت از 100 نمره، موفق به کسب مدال نشدم.

**فرش قرمز روسیه زیر پای نخبه همدانی
وی ادامه داد: 2 تن از اعضای تیم ملی فناوری اطلاعات و رباتیک اوایل سال جاری از سوی مسئولان سازمان فنی و حرفه ای کشور برای بازدید از روسیه انتخاب شدند.
این جوان همدانی بیان کرد: بنده نیز برای حضور در این سفر انتخاب شدم و مقرر شد به همراه دیگر نخبه منتخب از استان اصفهان، از مرکز آموزش "رقابت کننده های فناوری اطلاعات" در کازان روسیه بازدید کنیم.
طیبی ادامه داد: در جریان این سفر مسئولان رقابت های مهارت روسیه وقتی در جریان روند فعالیت اینجانب و کارنامه علمی ام قرار گرفتند، خواستار همکاری با آنها در یک طرح فناوری اطلاعات با هدف تغییر روند ارزشیابی رقابت های این حوزه با بهره گیری از هوش مصنوعی شدند.
وی اظهار داشت: در همین ارتباط پیشنهادهایی از سوی بنده به آنها ارائه شد و مورد استقال آنها قرار گرفت که با اجرایی شدن آنها روند کنترل کیفیت به صورت اتوماتیک و بدون دخالت انسان (داوران) صورت می گیرد.
طیبی با یادآوری این نکته که برگزاری مستمر رقابت های این حوزه برای مسئولان روسیه اهمیت ویژه ای دارد، بیان کرد: در حال حاضر تفاهم نامه همکاری با این کشور منعقد شده و قرار است طرح هایی تعریف، اجرا و توسط سازمان مهارت روسیه مورد استفاده قرار بگیرد.

** درخواست یک نخبه از مسئولان
وی گفت: در حوزه فناوری اطلاعات خواستار دسترسی آسان به تجهیزات و اساتیدی هستم که از چگونگی راه اندازی طرح "ارتقای پاسپورت مهارتی و امتحانات دِمو سازمان مهارت روسیه" اطلاعات داشته باشند.
به گفته این نخبه همدانی ، فضای کنونی کسب و کار کشور نیازمند سرمایه گذاری منصفانه تر در بخش های مالی و علمی است و در غیر این صورت افراد نخبه تنها به یک تولید کننده برای بزرگ شدن سرمایه گذارها تبدیل می شوند در حالیکه از توان و ظرفیت آنها می توان به نحو مطلوبی بهره گرفت.
وی در زمینه دسترسی به اطلاعات نیز بیان کرد: نخبه ای که کار فنی انجام می دهد باید به اندازه فردی که در دانشگاه به صورت آکادمیک در حال آموزش است به زیر ساخت های این حوزه دسترسی داشته باشد.
این جوان بر ضرورت دسترسی یک نخبه علمی به گردش آزاد اطلاعات تاکید کرد و افزود: افراد نخبه باید از آینده مطلع باشند تا بتوانند فارغ از هیجان تصمیم منطقی بگیرند.
وی ادامه داد: شرایط نباید به گونه ای باشد که با توجه به یک آغاز ضعیف و بدون حمایت نخبگان، وضعیت حاکم در جامعه نیز آنها را ضعیف تر کند.
همدان سه هزار نخبه به جامعه علمی معرفی کرده است که از این تعداد 10 درصد معادل 300 نخبه در استان حضور دارند، 72 درصد آنها ساکن تهران هستند و 18 درصد خارج از کشور زندگی می کنند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/10995/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی

تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

استاد دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سرکوب دانشجویان خواستار استعفای رئیس دانشگاه شد

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

رئیس‌جمهور فرانسه طاقت لایی‌خوردن نداشت