ایرانیان جهان

آخرين مطالب

قیمت بنزین در بودجه 99 همانند امسال 2 نرخی خواهد بود اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - میزان / نوبخت در پاسخ به سوال میزان در خصوص حذف بنزین دو نرخی در بودجه سال ٩٩، گفت: قیمت بنزین در بودجه سال آینده همانند امسال دو نرخی خواهد بود و تغییر نخواهد کرد.
محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور هم اکنون با نمایندگان رسانه‌های خبری نشست خبری دارد و در این برنامه خبری رویکردها، سیاست‌ها و ویژگی‌های لایحه بودجه سال 1399 کل کشور را تشریح می‌کند.
همچنین در نشست مذکور، نوبخت پاسخ‌گوی پرسش‌های خبرنگاران خواهد بود.
در ابتدای این نشست نوبخت بیان کرد: لایحه بودجه سال ٩٩ با ١٩ پیوست روز گذشته از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد، هیچکدام از اعداد بودجه قدیمی نیست و برای سال آینده اعداد جدید تبیین شده است.
وی گفت: این بودجه برای سومین سال تحریم بزرگ اقتصادی تهیه و تدوین شد، بودجه را به گونه‌ای تنظیم کردیم که چگونگی تحصیل درآمد‌ها در شرایط تحریمی و نحوه مصارف مشخص باشد. پیش‌بینی درست درآمد، برآورد صحیح مصارف، معین بودن سیاست‌ها و اهداف باید در بودجه 99 مورد رصد قرار گیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: آنچه مردم از بودجه طلب می کنند تعیین برنامه ای برای گذران زندگی در تنگناهای اقتصادی است.
وی گفت: منابع بودجه سال بعد 484 هزار و 600 میلیارد تومان است و نسبت به بودجه امسال 8 درصد افزایش داشته است. منابع بودجه از سه محل درآمد، واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی تامین می‌شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: از محل منابع عمومی واگذاری‌های دارایی سرمایه‌ای به ٩٨ هزار و ٨٠٠ هزار میلیارد تومان و واگذاری دارایی مالی به رقم ١٢4 هزار میلیارد تومان رسیده و مجموع این ارقام 4٨4 هزار میلیارد تومان می‌شود.
نوبخت گفت: منابع بودجه عمومی از دو فصل منابع عمومی با رقم 4٨4 هزار میلیارد تومان و درآمد‌های اضافی با ٧٩ هزار میلیارد تومان تامین می‌شود.
وی بیان کرد: رقم بودجه عمومی 56٣ هزار میلیارد تومان، رقم منابع عمومی 4٨4 هزار میلیارد تومان، منبع شرکت‌ها ١4٨٣ میلیارد تومان و جمعا رقم این منابع به ٢ هزار هزار میلیارد تومان می‌رسد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: منابع عمومی در بودجه ٩٩، 4٨4 هزار و 6٠٠ میلیارد تومان است که در مقایسه با بودجه امسال ١٨ درصد افزایش داشته است.
نوبخت تصریح کرد: منابع درآمد‌های دولت از محل مالیات، حقوق گمرکی و سایر (سود شرکت‌های دولتی و ...) در سال آینده پیش بینی شده است که در صورت کاهش درآمد یا باید سرمایه و یا اوراق فروخته شود.
وی ادامه داد: 261 هزار میلیارد تومان درآمد سال آینده است که ١٧5 هزار میلیارد تومان از درآمد‌های مالیاتی، ٢٠ هزار میلیارد تومان حقوق گمرکی و 66 هزار میلیارد تومان از سایر تامین می‌شود و نسبت به بودجه امسال ٩ درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: درآمد‌های مالیاتی در بودجه سال آینده ٢6 درصد نسبت به رقم ١4٠ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی امسال رشد داشته، حقوق گمرکی کاهش و رقم بودجه سایر تغییر نکرده است.
نوبخت با بیان اینکه برای پر کردن فاصله 261 هزار تا 484 هزار منابع باید درآمد دیگری از جمله واگذاری‌ها را در دستور کار داشته باشیم، افزود: سال آینده 48 هزار و 300 میلیارو تومان که منفی 68 درصد رشد نسبت به امسال است از محل نفت تامین خواهیم کرد. صادرات یک میلیون بشکه نفت با نرخ هر بشکه 50 دلار را پیش‌بینی کرده ایم.
وی گفت: برای جبران کاهش قدرت خرید در بودجه سال آینده ١5 درصد به افزایش حقوق، 6 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان، ٣ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی فرهنگیان، ٣١ هزار میلیارد تومان حمایت معیشتی برای 6٠ میلیون نفر، 4٣ میلیارد تومان بودجه هدفمندی یارانه ها برای ٧٨ هزار میلیون نفر در نظر گرفته شده است.
نوبخت گفت: دولت از این پس در دهم هر ماه کمک معیشتی، بیستم هر ماه یارانه 45 هزار و 5٠٠ تومانی و سی اُم هر ماه حقوق ها را پرداخت خواهد کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: ماهیانه دولت حدود ٢4 هزار میلیارد تومان در قالب کمک معیشتی، یارانه و حقوق پرداخت می کند.
لیست یارانه بگیران تغییر نمی کند
وی افزود: در بودجه سال آینده برنامه‌ای برای حذف یارانه بگیران در بودجه در نظر گرفته نشده مگر افرادی که خود اظهاری کرده و اعلام عدم نیاز کنند در همین راستا لیست یارانه بگیران تغییر نمی‌کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآوری کرد: رقم حقوق براساس قانون برای سال آینده ١5 درصد افزایش می‌یابد، ولی واقعا مطابق با تورم نیست و دولت توان افزایش بیش از این رقم را با توجه به درآمدش ندارد.
نوبخت اظهار کرد: حجم منابعی که از واگذاری نفت، گاز، طرح‌های عمرانی و اموال دولتی عاید دولت می‌شود رقم ٩٨ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان است.
وی تصریح کرد: بودجه بخش عمرانی در سال آینده ٧٠ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که نسبت به سال قبل 5 درصد رشد داشته است. هزینه جاری در سال آینده 4 درصد بیشتر در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: رقم بودجه سال آینده از تملک دارایی مالی از اوراق منتشر شده است سال‌های گذشته 4٧ هزار میلیارد تومان خریداری و از دور خواهد شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در بودجه سال ٩٩، رقم ١5 هزار و 55٠ میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌های کاهش خط فقر مطلق در نظر گرفته شده است.
نوبخت گفت: برای مهار تورم راهکارهایی، چون عدم تامین هزینه با پول پر قدرت، و عدم افزایش قیمت گاز و خدمات دولتی به ویژه کالای اساسی و دارو با استمرار تامین ارز 4٢٠٠ تومانی در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: دولت در در بودجه سال آینده ٩٩٩ فرصت شغلی در نظر گرفته است.
نوبخت بیان کرد: مصوبه افزایش قیمت بنزین در بودجه ٩6، ارائه شد، ولی مجلس با آن موافقت نکرد و در سال ٩٧ با توجه به نوسان نرخ ارز این موضوع مطرح نشد، مجددا در سال ٩٧ و ٩٨ مطرح و نهایتا ابان ماه امسال افزایش نرخ بنزین اعمال شد چرا که سالانه مصرف بنزین در حال افزایش است و اگر این روند تدوام پیدا می‌کرد با شرایط تحریم واردات بنزین کار سختی بود و با این کار تلاش کردیم مصرف را کنترل و در کنار آن صادر کننده بنزین نیز باشیم.
نوبخت در پاسخ به سوال خبرگزاری میزان در خصوص حذف بنزین دو نرخی در بودجه سال ٩٩، گفت: قیمت بنزین در بودجه سال آینده همانند امسال دو نرخی خواهد بود و تغییر نخواهد کرد.
نوبخت بیان کرد: کالاهای، چون کره، چای و گوشت قرمز با ارز نیمایی تامین می‌شود و از لحاظ وجود منابع در کشور در شرایط بسیار خوبی هستیم و انبار‌های کشور از کالا‌های ضروری مملو است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/109973/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خواب آشفته اسرائیل برای منطقه

لاپید خواستار خروج دو عضو شورای جنگ از کابینه شد

لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه

15 کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران

افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود

پیام سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی

نگاه ویژه نمایندگان وزیر به مشکلات کلان استان

رسیدگی به هزار و 358 پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد

افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران

از اکسپو ایران 2024 چه می‌دانید؟

30 کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان

سرمقاله آفرینش/ از دست رفتن سرمایه های مردم در طرح های بی بازده

ایران دفعه بعد 3 هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند یا 30 هزار؟!

گسترش خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان

با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید

دنیای اقتصاد: در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

غزه‌ای‌ها زیر آوار گرسنگی

بازیگر زیاده‌طلب منطقه

دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند

تعرض بیش از 430 شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال 700 نفر را فراهم کردند

‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است

روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است

ادب از که آموختی؟... از روزنامه اعتماد!

کیهان مطرح کرد: اصلاح‌طلبان در کنار دلالان و رانت جویان

ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس

یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری

گوشت آفریقایی و تانزانیایی در راه است

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

سبد محصولاتی ارائه شده در «ایران‌هلث» منجر به تعاملات اقتصادی می‌شود

رئیسی پس از بازگشت به تهران: این سفر پیام مهمی داشت

تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل و ارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه

واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا

برخورد خشن با دانشجویان آمریکایی معترض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه

حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح

پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!

تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی