ایرانیان جهان

آخرين مطالب

وزیر خارجه آمریکا: تاریخی برای عملیات نظامی اسرائیل در رفح نداریم خواندنی ها

وزیر خارجه آمریکا: تاریخی برای عملیات نظامی اسرائیل در رفح نداریم
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - ایرنا /«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که که اسرائیل تاریخی برای حمله نظامی به رفح با آمریکا به اشتراک نگذاشته است و او انتظار ندارد که قبل از مذاکرات جدید اسرائیل و آمریکا در هفته آینده، این حمله انجام شود.
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری با همتای انگلیسی خود در واشنگتن افزود: اسرائیل به آمریکا در مورد تاریخ عملیات در رفح اطلاع نداده است و تاکید کرد انتظار می رود اسرائیل و آمریکا هفته آینده درباره گزینه های جایگزین برای عملیات رفح گفتگو کنند.
پس از آنکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل این هفته گفت که این عملیات نظامی در رفح انجام خواهد شد و تاریخ آن تعیین شده است، بلینکن توضیح داد که آمریکا تاریخی برای عملیات رفح ندارد.
وزیر خارجه دولت جو بایدن اضافه کرد: نحوه انجام هر گونه عملیات بعدی اسرائیل «بسیار اهمیت دارد» و آمریکا همچنان با آنها در مورد راه های جایگزین و مؤثر برای انجام این عملیات صحبت می کند.
بلینکن در مورد زمان عملیات احتمالی رفح توسط اسرائیل گفت که انتظار ندارد "هیچ اقدامی" قبل از مذاکرات هفته آینده آمریکا با اسرائیل در مورد رفح انجام شود. او تاکید کرد: "من هیچ عملیات قریب الوقوعی نمی بینم."

ایرانیان جهان

او افزود: روز گذشته بیش از 400 کامیون برای رفتن به غزه "ترخیص شد" که بیشترین میزان از 7 اکتبر در یک روز است. مهم است که کمک های وارد شده نه فقط در جنوب، بلکه در سراسر غزه توزیع شود.
وزیر خارجه آمریکا در عین حال گفت: آمریکا به همکاری نزدیک با قطر و مصر برای تضمین یک توافق آتش بس ادامه می دهد.
پیش از این، «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده بود واشنگتن به هیچ وجه نمی‌خواهد شاهد تهاجم گسترده به رفح به عنوان آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه باشد.
میلر تصریح کرد: «ما برای اسرائیل روشن کرده‌ایم که به اعتقاد ما تهاجم نظامی همه جانبه به رفح تأثیر بسیار مضری بر این غیرنظامیان خواهد داشت و در نهایت به امنیت اسرائیل آسیب خواهد رساند.»
نخست‌وزیر رژیم اسرائیل روز گذشته از توافق مقامات این رژیم بر سر زمان حمله زمینی به رفع در جنوب نوار غزه خبر داد. به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل گفت: برسر تاریخ ورود ارتش اسرائیل به شهر رفح در نوار غزه توافق شده است.
«یسرائیل کاتس» وزیر خارجه اسرائیل نیز گفت: اگر توافق برای تبادل اسرا حاصل نشود، خواهید دید که ارتش با چه سرعتی به سمت رفح حرکت می‌کند.
نخست وزیر اسرائیل در حالی تهدید به حمله به رفع کرده است که یکشنبه به دعوت مصر، هیاتی از حماس و تل آویو برای شرکت در مذاکرات مربوط به آتش‌بس در غزه راهی قاهره شدند و آمریکا اعلام کرد که ویلیام (بیل) برنز رئیس سیا در این مذاکرات شرکت داشته است و یک طرح آتش بس ارائه شده و روی میز است.
«جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید تصریح کرد: رئیس سیا برای انجام "یک دور جدی مذاکرات" در قاهره بود. در پایان مذاکرات روز گذشته در قاهره، طرحی به حماس ارائه شده که پاسخ به آن نیازمند چند روز زمان خواهد بود.
کربی گفت: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا علاوه بر درخواست از نخست وزیر اسرائیل در تماس هفته گذشته خود، برای تقویت مذاکرات و رسیدن به توافق آتش بس، نامه هایی به امیر قطر و رئیس جمهور مصر ارسال کرد تا از آنها بخواهد که «حماس را برای اجرای توافق تحت فشار قرار دهند.»
گروه‌های مقاومت فلسطین 15 مهرماه 1402برابر با هفتم اکتبر 2023، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که پس از 45 روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه 1402 برابر با 24 نوامبر 2023، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه یا آتش بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام 10 آذر برابر با اول دسامبر 2023 به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.
 عملیات طوفان الاقصی که پس از سالها جنایات رژیم اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین صورت گرفت، منجر به کشته شدن 1139 اسرائیلی شد. این جنگ تاکنون منجر به شهادت بیش از 33000 فلسطینی شده و تقریباً تمام جمعیت 2.3 میلیونی غزه را آواره کرده است؛ رویدادهایی که منجر به طرح موضوع نسل کشی فلسطینی ها شده است اما اسرائیل آن را رد می کند.
 پس از نزدیک به 6 ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل 6 فروردین ماه 1403 برابر با 25 مارس 2024 با 14 رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا و عدم وتوی این کشور، با قطعنامه‌ 2728 را برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در 15 روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان ( از زمان تصویب قطعنامه) آتش بس میان اسرائیل و حماس برقرار شود.
قطعنامه 2728 شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل تصمیم دولت بایدن مبنی بر عدم استفاده از حق وتوی خود به تصویب رسید.
آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب، بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید. این قطعنامه را 10 عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند.
این قطعنامه خواستار اجرای آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده و گفته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می شود.
این قطعنامه همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیازهای پزشکی و سایر نیازهای بشردوستانه آنها شده است و از طرفین می خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1124779/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهادت 34 فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه

دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه

چرا تورم در سال 1402 کاهش پیدا نکرد؟

استعفا، تغییر شغل و ترک کار پرستاران

تعطیلی پنجشنبه یا شنبه؟ توقف در بدیهیات

عربستان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات: برای صادرات به 3 کشور شرایط ویژه‌ای در نظر گرفتیم

بازدید و رایزنی تجاری 12 هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو 2024

حضور 25 هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد

رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد

ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا

اصناف در مهار تورم نقش مهمی دارند

اینستاگرامی‌ها ماندند و پس گرفتند

خروج علیه شهردار

حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود

سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد

شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها

زحمات کارگران در حوزه اقتصادی پشتوانه ایران در حوزه امنیتی و دفاعی خواهد بود

حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو

رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است

اعتراضات دانشجویی؛ مقایسه با آمریکا کمکی به طرفداران وضع موجود نمی‌کند

واکنش روزنامه شهرداری تهران به افشای قرارداد 2 میلیارد یورویی: آقای دادستان کجاست؟

مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

علی‌اف: روند علامت‌گذاری مرز‌ها بین ارمنستان و آذربایجان آغاز شده است

رسانه عبری طرح جدید پیشنهادی به حماس را رسانه‌ای کرد

وزیر اول اسکاتلند استعفا داد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: افزایش دستمزد 35 درصدی کارگران 80% تورم را پوشش داد

نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است

نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود

خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی

کاهش قیمت ارز پس از ورود مجلس

3 سال پس از یکدستی قدرت؛ موقعیت طلایی یا گره کور؟

جدایی شورا از زاکانی

سهامداران بودجه

کره شمالی مشتری خودروهای شرکت سایپا شد!

مدیرعامل شرکت توانیر: کشاورزان هم پاداش می گیرند هم برق رایگان

دبیر کانون صنفی معلمان: افزایش 2 میلیون تومان دردی از معلمان دوا نمی‌کند

امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود

تحلیلگر صهیونیست: السنوار درخشان‌ترین استراتژیست منطقه است

خودرو و موبایل در صدر شکایات مردمی

کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است

تکذیب ادعای ارزپاشی از محل ذخایر ارزی و منابع صندوق توسعه ملی

اولین جلسه ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر حوزه‌های علمیه در سال 1403 برگزار می‌شود.

همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است

وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات

معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در اکسپو ‭‭2024‬‬

ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم

کره شمالی مشتری خودرهای شرکت سایپا شد!

کنایه‌ی مدیر عامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان به نحوه مدیریت راه‌آهن کشور