ایرانیان جهان

آخرين مطالب

شعار اصلاح طلبانه، زمزمه اصولگرایانه خواندنی ها

شعار اصلاح طلبانه، زمزمه اصولگرایانه
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - آرمان ملی /متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
مطهره شفیعی| «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» این شعار نخستین‌بار در جریان تجمع اعتراضی دانشجویان در روز شنبه 9 دیماه 1396 در مقابل سردر دانشگاه تهران در جریان اعتراضات توسط دانشجویان چپ سر داده شد و پس از آن در تجمعات و تحلیل‌های دیگر استفاده شد.
 سال 1396 و بعد از انتخاب مجدد حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور که با حمایت اصلاح‌طلبان از جمله سیدمحمد خاتمی رقم خورد وضعیت اقتصادی دشوارتر شد و روحانی به‌دلیل موانعی که بر سر راهش قرار می‌دادند، نتوانست به برخی وعده‌هایش عمل کند که همین موضوع سبب نارضایتی مردم شد و با شروع اعتراضات دی 1396 شعاری جدید «اصلاح‌طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» سر دادند. اکنون این شعار از سوی شخصیتی مطرح می‌شود که حتی یک روز هم عضو احزاب اصلاح‌طلب و اصولگرا نبوده است، یعنی عزت‌ا... ضرغامی. او در زمانی‌که رئیس سازمان صداوسیما بود از تلاشی برای تخریب جریان چپ یا اصلاح‌طلب دریغ نکرد.
ضرغامی گرفتار توئیت رفقای دیروز شد
ضرغامی پس از پایان حضورش در صداوسیما با بسیاری از اصلاح‌طلبان دیدار کرد و صبحانه خورد که امر پسندیده‌ای است اما اکنون برای توجیه اقدام خودش از آنها انتقاد می‌کند. ماجرا به یک سفر آقای وزیر بازمی‌گردد که خودش با اشاره به یک ویدئو منتشر شده در فضای مجازی درباره اتفاقی در حافظیه، گفت: از من سوال کردند مامور بالای سر حافظیه به یک بچه‌ای که آنجا شعر می‌خواند تذکر می‌دهد و می‌گوید: به ما گفته‌اند اینجا کسی شعر نخواند. بله یک مقطعی در اغتشاشات تجمعاتی می‌شد، مشکلات امنیتی بود، دستگاه‌های مسئول آمدند شرایط ویژه ایجاد کردند و مدیریت کردند، عیب ندارد، در آن شرایط مشکلی ندارد. اما حالا یک بچه‌ای آمده و شعر حافظ می‌خواند باید او را روی سرمان بگذاریم؛ پس جا دارد به آن مامورمان تذکر دهیم، برخورد و توبیخ کنیم و به مردم هم اطلاع دهیم. ضرغامی با بیان این‌که همه باید همدل باشیم، یادآور شد: آن چیزی که مردم نیاز دارند شادی است و تمام تلاش دولت و حاکمیت باید این باشد که مردم را شاد کنند. این همه درباره بودجه یا قانون و مصوبات بحث می‌شود باید برای این باشد که یک لبخند به لب مردم بیاورد. وی ادامه داد: یک توئیتی زدم و بعضی‌ها نفهمیدند منظورم چیست و به من در رسانه‌ها اعتراض کردند؛ آن توئیت این بود که من سوار هواپیما شدم، پشت‌سر من 3 دختر خانم نشسته بودند، بی‌حجاب هم نبودند و یک‌ریز تا تهران هم خندیدند، آن‌ها می‌خندیدند من حالم خوب می‌شد، چرا؟ چون من به‌عنوان وزیر باید تمام تلاشم این باشد که لبخند به لب‌ها بیاورم، حالا خودشان شاد هستند. موقع خروج از فرودگاه و در ترمینال دیدم کسی من را صدا کرد برگشتم دیدم این 3 خانم هستند، از من عذرخواهی کردند و گفتند بعدا فهمیدیم شما جلوی ما نشستید، ما خیلی خندیدیم و حرف زدیم مزاحم شما شدیم، فهم و شعور از این بالاتر کسی دیده است؟ این‌ها دختران ایران هستند، دختر ایرانی یک مسئولی را می‌بیند که سن و سالی از آن گذشته، می‌گوید من خندیدم شما را ناراحت نکردم؟ من در جوابش می‌گویم دخترم تو حال مرا خوب کردی. اصلا این سفری که آمدم برای این است که لبخند روی لبان شما بیاورم، حالا تو خودت می‌خندی؛ وقتی خودت می‌خندی من چرا ناراحت شوم؟ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها این‌ها را نمی‌فهمند، می‌روند خبر را تحریف و منتشر می‌کنند که 3 خانم بی‌حجاب می‌گفتند، می‌خندید، بی‌دینی می‌کردند و ضرغامی گفت دمتان گرم، بگویید که من هم خوشم می‌آید. ببنید حرف از کجا تا کجا است؟
دلیل انتظار ضرغامی از اصلاح‌طلبان چیست؟
ناگهان به طرز عجیبی نوک پیکان انتقاداتش را به سمت اصلاح‌طلبان گرفت و گفت: کسانی‌که با من هم عقیده هستند به‌جای اینکه روشنگری کنند، روی حقایق را می‌پوشانند و من یک اشکالی به بعضی از جریان‌های سیاسی منتقد مانند اصلاح‌طلبان دارم، اصلاح‌طلبان خیلی سعی می‌کنند اتفاقا روی خیلی از حقایق را بپوشانند، شما می‌بینید این رفتار، رفتاری است که شما ادعایش را می‌کنید، زمانی‌که شما ادعایی می‌کنید باید مساله را تبیین و حمایت کنید. هرچند که الان اصلاح‌طلب و اصولگرا کلا تمام ماجرا. اصلا 2 سال است که شعار من این است که «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» و اصلا مردم به این چیزها کاری ندارند. آنچه ضرغامی از اصلاح‌طلبان می‌خواهد کمی غیرمنصفانه است. آیا او فراموش کرده که در سال 94 مدعی بود اتاق فکر و فرماندهی اصلاح‌طلبان، منطقی و با برنامه عمل می‌کند؟ یا در بهمن 92 تصمیم راهبردی اصلاح‌طلبان در استقبال از انتخابات را قابل تقدیر دانست. ضرغامی باید کمی به عقب بازگردد یعنی سال 76. موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات تعریف می‌کند: «اگر یادتان باشد، در روزهای پایانی کارزار انتخاباتی سال 76 فیلمی به‌نام «کارناوال شادی در عصر عاشورا» در جامعه دست‌به‌دست شد. فیلمی ساخته بودند که گویا طرفداران آقای خاتمی عصر روز عاشورا زده‌اند و رقصیده‌اند.این فیلم در فضای عمومی علیه آقای خاتمی و تخریب چهره مذهبی آقای خاتمی منتشر شد. آقای خاتمی رأی آورد و تمام شد. پیگیری شد که این فیلم را چه کسی ساخته و چه کسی عرضه کرده است. وزارت اطلاعات و دستگاه‌های مسئول پیگیری کردند. حوزه معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری که بنده مسئولش بودم هم از طریق وکیل حقوقی پرونده را دنبال می‌کرد. افراد مختلفی در مظان اتهام قرار گرفتند که آقای ضرغامی هم یکی از آن افراد بود نمی‌خواهم بگویم حتما همین بود یا نبود ولی ایشان از متهمان پرونده بود.» جالب است ضرغانی که انتظار حمایت اصلاح‌طلبان را دارد، درباره این فیلم اظهار تاسف یا در نقش‌آفرینی درآن اعلام برائت نکرد. صدا و سیما در دوران مدیریت عزت‌ا... ضرغامی برنامه سیاسی‌ای نساخت مگر آنکه اصلاح‌طلبان در آن متهم شوند. در تمامی دورانی که برنامه‌های سیاسی و خبری‌ای همچون «شناسنامه»، «دیروز، امروز، فردا» و «٢٠و٣٠» هر قدر اصولگرایان و احمدی‌نژادی‌ها به‌راحتی و با سلام و صلوات به روی آنتن رفتند و از سوابق و خاطرات و خوبی‌های جناح سیاسی خود سخن گفتند، اصلاح‌طلبان مغضوب رسانه‌ملی بودند. اگر چه اصلاح‌طلبان پس ازخروج ضرغامی از صداوسیما با او رفتار خوبی داشتند اما گذشته قابل حذف نیست و درخواست فعلی ضرغامی برای حمایت اصلاح‌طلبان از او عجیب است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1130650/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟

اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا

تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا 8 اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران

آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد

امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل است

200 تاجر آفریقایی برای توسعه تجارت شناسایی شد

روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است

تراز تجاری ایران با آفریقا باید علاوه بر مثبت بودن پایدار باشد

قناد زاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است

قنادزاده: نگاه ایران به آفریقا نگاهی دو طرفه است

زمان بازگشت به جنوب خط استوا

رئیسی روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

برنامه افزایش 20 درصدی تولید خودرو در سال 1403

خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند

توسعه خطوط کشتیرانی به غرب و جنوب آفریقا

آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید

امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است

آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید

تاکسی های برقی وارد شد/ افزایش 20 درصدی تولید خودرو

آفریقا؛ قاره فرصت‌ها/ موانع همکاری‌های تجاری ایران و آفریقا چیست؟

هدف‌گذاری رشد 20 میلیارد‌دلاری تجارت

ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا

خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید

تاکسی‌های برقی وارد شد/ افزایش 20 درصدی تولید خودرو

دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی

ظرفیت‌های تجاری ایران و آفریقا

چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت

مدیران خودرو 777، تنها نماینده صنعت خودرو ایران در اجلاس ایران و آفریقا

به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم

آفریقا؛ قاره فرصت ها؛ موانع همکاری های تجاری ایران و آفریقا چیست؟

تاکسی های برقی وارد شد

از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند

پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا

وزیر صمت: شرکت‌های ارزآور در اولویت تامین ارز هستند

چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی 2 دهه آینده

شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا

پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟

ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور

کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد

شکسته شدن یک سد در آفریقا جان 42 نفر را گرفت | ویدئو

آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان

نشست تخصصی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش در دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا

شکسته شدن یک سد در آفریقا جان 42 نفر را گرفت (فیلم)

آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران

آخرین خبرها از دوره جدید کالابرگ فجرانه

تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا

آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم

روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند

امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است