ایرانیان جهان

آخرين مطالب

کشور ما به وعده صادق اقتصادی نیازمند است اخبار ایران

کشور ما به وعده صادق اقتصادی نیازمند است
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - امام جمعه موقت چادگان گفت: اکنون کشور ما به وعده صادق اقتصادی نیازمند است و ما بعد از این عملیات ثابت کردیم که ایران دوست کشورهای منطقه است و باید از این موقعیت به خوبی استفاده کنیم و برای تامین امنیت خلیج فارس قراردادهایی وضع شود.
به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا ابراهیمی ظهر امروز_ بیست‌ویکم اردیبهشت_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چادگان اظهار کرد: امروز سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر است که تبریک می‌گویم و امروزه قم مانند چراغی است که تمام عالم را فروزان کرده است.
وی با اشاره به عملیات وعده صادق افزود: اگرچه اتفاقات غزه بسیار غم‌انگیز است ولی در عین حال بابرکت است و قبل از این عملیات دشمنان در پی منزوی کردن ایران بودند ولی با فعالیت‌های دولت سیزدهم و اتفاقات هفتم اکتبر اوضاع تغییر کرد.
امام جمعه موقت چادگان خاطرنشان کرد: تا پیش از این رژیم صهیونیستی سعی داشت کشورهای منطقه و ایران دشمنی کنند ولی امروزه خود این رژیم دشمن جهان شده است به نحوی که دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا قیام کرده و به حمایت از مردم فلسطین برخاسته‌اند.
حجت الاسلام ابراهیمی گفت: برخی از دانشجویان در این کشورها کتاب‌هایی در مورد امام خمینی (ره) و تشیع می‌خوانند و تعجب می‌کنند که علت عدم همراهی برخی کشورها با جبهه مقاومت چیست و امروز متوجه شدند که شیعیان و مسلمانان با وجود الگویی مانند امام حسین (ع) در برابر ظلم و طاغوت ایستادگی می‌کنند، مانند کشور ما که در طی این چهل سال با تمام سختی‌ها ایستادگی کرد و اکنون جهان با اندیشه‌های ما آشنا می‌شود.
وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در پی این بود که ایران را دشمن دنیا معرفی کند ولی امروزه خودش به این مرحله رسیده است که این هم از دیگر برکات این عملیات است.
امام جمعه موقت چادگان اشاره کرد: عملیات وعده صادق اثرات مثبت زیادی داشت و از نظر اقتصادی دلار ریزش داشت و دستاورد مهم آن این بود که دشمنان ایران به دوست تبدیل شدند و نیروهای نظامی ما نقطه زنی کردند.
حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: اکنون کشور ما به وعده صادق اقتصادی نیازمند است و ما بعد از این عملیات ثابت کردیم که ایران دوست کشورهای منطقه است و باید از این موقعیت به خوبی استفاده کنیم و برای تأمین امنیت خلیج فارس قراردادهایی وضع شود.
وی افزود: سفر رئیس جمهور به بنگلادش یک اتفاق نادری بود و از اثرات همین عملیات وعده صادق بود که توقع داریم در عرصه اقتصادی هم نمایان شود و باید دولت و مجلس ما با استفاده از قانونی که می‌نویسند اتاق‌های مفاسد اقتصادی را نقطه زنی کنند و دولت و مردم ما همان‌گونه که رژیم صهیونیستی را نقطه زنی کردند اتاق‌های مفاسد اقتصادی که هدفشان نابودی ایران است را هم نقطه زنی کنند.
امام جمعه موقت چادگان با اشاره به شعار سال تاکید کرد: باید برای جهش تولید ساز و کاری تهیه کرد و بهترین فکر در این زمینه گسترش تعاونی‌ها است، بازار بورس ما اشتباه است و اصل بورس و تعاونی این است یک عده افراد مؤمن کاری برای جامعه ایجاد کنند.
حجت الاسلام ابراهیمی گفت: تا زمانی که مردم وارد کار اقتصادی نشوند، جامعه هم پیشرفتی نمی‌کند همان‌گونه که مردم انقلاب کردند و در جبهه‌ها بودند و در انتخابات شرکت می‌کنند.
وی افزود: امروزه وظیفه ما همین ایجاد اشتغال است شاید یک روزی وظیفه حضور در جبهه‌ها بود ولی وظیفه‌ای که ولی فقیه بر ما واجب کردند حضور اقتصادی است و هرکس در هر زمینه‌ای می‌تواند باید اقدام به عمل کند چون اسلام چیزی به نام بازنشستگی و روز تعطیل و پایان ساعت کاری وجود ندارد و حتی در مورد روز جمعه هم تاکید بر کار شده است.
امام جمعه موقت چادگان تاکید کرد: مسئولان شهرستان باید در کار تعاونی برنامه ارائه دهند تا در ایجاد گلخانه‌ها و دامداری شهرستان که وضع خوبی ندارد و سال‌های گذشته هم شاهد نابودی دام‌های مولد بودیم تغییری ایجاد شود.
حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: باید در شهرستان چادگان صنایع مختلف از جمله دامپروری و توریسم و صنعت گلخانه و خانگی رشد یابد که تحقق این امر هم به دست مردم و هم به دست مسئولان است که باید جهادی عمل کنند.
وی اضافه کرد: پنجم ذی‌القعده روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه است و یک شبهه همیشگی در فضای مجازی وجود دارد که ایرانی‌ها به وسیله شمشیر و زور مسلمان شدند.
امام جمعه موقت چادگان در ادامه گفت: یک دلیل اصلی شیعه شدن ایرانی‌ها وجود امامزادگان است و زمانی که امام حسین (ع) شهید شد ائمه می‌دانستند که باید کار اعتقادی و فرهنگی انجام شود.
حجت الاسلام ابراهیمی افزود: بسیاری از بنی‌هاشم و امامزادگان به ایران و شمال کشور ما مهاجرت کردند و با اخلاق خود تشیع را تبلیغ کردند و بعد از آن توانستند دولت علوی تشکیل دهند و گسترش یابند.
وی خاطرنشان کرد: امامزادگان از این طریق توانستند مردم را آگاه کنند و شیعه بودن ما به خاطر زور و شمشیر نبوده بلکه به خاطر حضور و وجود امامزادگان است و به لطف خدا پدر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در منطقه ما هستند که همه مردم به ایشان اعتقاد قلبی دارند.
کد خبر 752273

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1131254/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رئیس جمهور چین: از شنیدن خبر درگذشت رئیسی شوکه شده‌ام

آمریکا شهادت رئیس جمهور را تسلیت گفت

آمریکا شهادت رئیس‌جمهور رئیسی را تسلیت گفت

تسلیت شیطنت‌آمیز آمریکا در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان

وزیر دفاع آمریکا: درباره سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران اطلاعی نداریم؛ نقشی نداشتیم

آمریکا درگذشت رئیسی را تسلیت گفت

13 شهید در جنایت هولناک ارتش رژیم صهیونیستی در «جبالیا»

امتناع سه کشور دیگر از حضور در نشست سوئیس درباره اوکراین

حمایت آمریکا از نتانیاهو در برابر تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی

دامنه نوسان بورس تغییر کرد

«برهم صالح» رئیس جمهور سابق عراق به ایران تسلیت گفت

رئیسی و امیرعبداللهیان تاثیر شگرفی در ثبات منطقه داشتند

رئیسی و امیرعبداللهیان تاثیر شگرفی در ثبات و آرامش منطقه داشتند

برنامه ریزی ژاپن و آسه آن برای راهبرد مشترک تولید خودرو

نگاهی به آمار‌های لوکوزن با آلونسو؛ بالاتر از همه

روزی که دنیا به خاطر ابراهیم رئیسی ایستاد +فیلم

اختصاصی: بازی با پیراهن استقلال در قلب آفریقا

آمریکا شهادت رئیس‌جمهور را تسلیت گفت + جزئیات

آمریکا شهادت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران را تسلیت گفت

آمریکا شهادت رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه ایران را تسلیت گفت

آمریکا شهادت رئیس‌ جمهور را تسلیت گفت

وزیر دفاع آمریکا : اطلاعی درباره دلیل سقوط بالگرد رئیس‌ جمهور ایران نداریم

آمریکا شهادت رئیس‌جمهور ایران را تسلیت گفت

ادعای وزیر دفاع آمریکا درباره دلیل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران

وزیر دفاع آمریکا: اطلاعی درباره دلیل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران نداریم

قامت سرخ بورس

فعال اصولگرا: در این شرایط صحبت از رئیس جمهور بعدی شایسته نیست

آیا سرنوشت میلوشویچ در انتظار نتانیاهو است؟

توانایی حماس برای حمله به مرکز اسرائیل

رسانه عبری: حزب الله در حال انهدام شهرک‌های شمال است

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 1 خرداد 1403

روند بازار ارز پس از وقوع حادثه هوایی

رتبه سمنان باید در جدول کشوری فرزندآوری ارتقا یابد

(ویدئو) دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا: این حادثه شبیه حادثه شهادت شهید رجایی و باهنر بود

سانحه بالگرد رئیس‌جمهور به شهادت رجایی و باهنر شباهت دارد

جشن قهرمانی لیگ برتر همزمان با فینال چمپیونزلیگ!

جهانبخش قصد بازگشت به ایران را ندارد

رکوردداران یورو؛ بازیکنانی با بیشترین تعداد بازی در تاریخ جام ملت‌های اروپا

اشرف ‌غنی: ابراهیم رییسی «شخصیت وطن‌دوست»، مدافع «منافع ایران» و علاقه‌مند به صلح بود

دیپلماسی آقای دیپلمات در برابر لابی‌های قالیباف

سنگین‌ترین ریزش بورس در 11 ماه گذشته

پتک «کارت» امتحان نهایی بر روح و روان دانش‌آموزان

آغاز تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو در قدس اشغالی

امروز یارانه کدام دهک‌ها واریز شد؟

ستاره تراکتور سازی ساز جدایی زد

پیام وزیر ورزش عراق پس از شهادت ریاست‌جمهور

ستاره تراکتور ساز جدایی زد

روایت محسن رضایی از رییس جمهور شهید/ در دوران 3 ساله ریاست جمهوری آیت الله رییسی کارهای بزرگی انجام شد

جلسه اتخاذ تدابیر امنیتی انتقال پیکر شهدا برگزار شد

فوق ستاره والیبال ژاپن و وداع با بهترین لیگ جهان