ایرانیان جهان

آخرين مطالب

واشنگتن پست: 10 کار خوب ترامپ در سالی که گذشت! ایالات متحده آمریکا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - خبرآنلاین / پرزیدنت ترامپ در حالی سومین سال ریاست جمهوری خود را می گذراند که کارنامه ای فوق العاده از دستاوردهای گوناگون به ایالات متحده تقدیم می کند .
مارک ای ثیسن، تحلیلگر مسائل داخلی و خارجی روزنامه واشنگتن پست ، در دو بخش به بدترین و بهترین عملکرد ترامپ در سه سال گذشته پرداخته که مرحله اول به زعم نویسنده واشنگتن پست کارهای خوب اوست! اقداماتی که در سال گذشته بسیار از مردم کشورها را مورد ظلم قرار داده است با اینحال این تحلیلگر روزنامه معتقد است که این اقدامات ظالمانه علیه مهاجران، ایران و یا بالابردن تعرفه ها و فشارهای اقتصادی به اروپا و جهان دستاورد خوب او محسوب می شود که از منظر داخلی ایالات متحده احتمالا خوب بوده است! در ادامه این دهم بند را از نگاه این روزنامه محافظه کار می خوانیم:
10- به امریکایی های فراموش شده توجه بیشتر شد، به طوری که امار بی کاری، پایین ترین رکورد ها را ثبت کرد . در سال گذشته امار اشتغال زایی از امار بی کاری به طور بی سابقه ای پیشی گرفت و دستمزدها افزایش چشم گیری داشت . به طوری که کارگران کم دستمزد سریعترین افزایش حقوق و مزایا را تجربه کردند. 57 درصد از امریکایی ها باور دارند از زمان روی کار امدن ترامپ وضعیت مالی و اقتصادی بهتری دارند.
9- وی الزامات کاری سخت تری را برای حواله ی مواد غذایی به اجرا گذاشت.از انجا که نرخ بیکاری در پایین ترین سطح خود در طول تاریخ قرار دارد، پس هیچ مانعی برای کسب موفقیت و درامد ازطریق کار مولد و پویا وجود ندارد .این قانون یعنی قانون حواله ی مواد غذایی ، فقط بزرگسالانی که فاقد فرزند بودند را واجد شرایط دانست. هنگامی که ما از مردم می خواهیم برای کمک های عمومی کار کنند ، نه تنها در جهت رفع نیاز های مادی انها قدم برداشته ایم بلکه عزت نفس انها را تقویت کرده و باعث می شویم به عنوان عضومفیدی در جامعه به خود افتخار کنند . به این طریق اعضای جامعه کار را پاداش می دانند نه مجازات.
8-او متحدان ناتو را مجبور کرد برای حفظ امنیت جمعی اعضا، پول بیشتری صرف کنند.اعضای ناتو از سال 2016 مجبور شدند هزینه های دفاعی را تا130 میلیارد دلار افزایش دهند.طبق گزارش کاخ سفید از زمان روی کار امدن ترامپ ، تعهدات دیگر اعضای ناتو دوبرابر شده است به طوریکه دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف منافع ناتو می کنند.
7-او در کنار مردم هنگ کنگ ایستاد و به چین هشدار داد برای سرکوب اعتراضات طرفدار دموکراسی از خشونت استفاده نکند. وی برای اجرای حقوق بشر و دموکراسی در هنگ کنگ اقدام کرد. مردم هنگ کنگ با پرچم های آمریکا راهپیمایی کردند و سرود ملی ما را به نشان تشکر و دوستی خواندند.
6-عقب نشینی وی از پیمان نیرو های هسته ای میان برد (INF) ،چین و کره ی شمالی را از نظر استراتژیک تضعیف کرد. ایالات متحده اکنون درحال ازمایش موشک های جدید میان بردی است که قبلاً ممنوع بود. این سلاح ها به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم با دستاوردهای گسترده ی چین در این زمینه رقابت کرده و اگرمذاکرات احتمالی با کره ی جنوبی شکست خورد ، نیاز موقت ناوگان های جنگی خود را مرتفع و کره شمالی را در تیر رس خود قرار دهیم.
5- کمپین "فشار حداکثری" وی ، ایران را فلج کرده است. در حالیکه اقتصاد ایران در حال انقباض و تورم در حال افزایش است.
4- تهدیدات تعرفه ای وی ، مکزیک را مجبور کرد با مهاجرت های غیرقانونی مقابله کند. مکزیک برای نخستین بار در تاریخ معاصردر حال اجرای قوانین مهاجرتی بوده وبا ارسال هزاران نیروی گارد ملی به مرز های جنوبی، کاروان های مهاجرتی امریکای مرکزی را متوقف می کند. به علاوه ، کنگره اماده ی تصویب توافقنامه تجارت آزاد ایالات متحده و مکزیک و کانادا می باشد ، که بدون تهدید تعرفه ها امکان پذیر نبود.
3- او موفق شد " طرح برنامه ریزی شده ی والدین " را بعد از طی سه دهه ناکامی زیر رو کند .طبق برنامه ی "حمایت از زندگی ترامپ" به خانواده هایی که با عنوان پرونده ی اکس به کلینیک های زایمان مراجعه می کنند تا سقط جنین انجام دهند هیچ بودجه ای تعلق نمی گیرد.این نه تنها یک پیروزی بزرگ برای حفظ زندگی است بلکه محافظه کاران مسیحی را نیز طرفدار رییس جمهور کرده است.
2- وی دستور عملیاتی را داد که منجر به کشته شدن ابوبکر البغدادی ، رهبر دولت اسلامی شد. این ماموریتی بسیار خطرناک بود که نیاز داشت نیروهای آمریکایی تا صدها مایل را به سمت سرزمین تحت کنترل تروریسم پرواز کنند. می توانست اوضاع به طور وحشتناکی بد پیش برود که به این ترتیب ترامپ مقصر شناخته می شد.این همان خطری بود که جو بایدن معاون رییس جمهور پیشین به باراک اوباما در عملیاتی که منجر به کشته شدن اوسامه بن لادن شد، گوشزد کرده بود. ترامپ ابدا مانند بایدن دچار تردید نشد.
1-ترامپ با سرعتی شایسته ی تحسین به انتصاب قضات محافظه کار پرداخت. اخیرا مجلس سنا پنجاهمین انتخاب ترامپ برای دادگاه استیناف فدرال را تایید کرد . اینان قضاتی هستند که درپرونده هایی بالغ بر 60000 مورد در سال حرف اخر را می زنند.
تعداد قضاتی که ترامپ در طی سه سال در دادگاه منصوب کرده است فقط پنج عدد کمتر از تعدادی است که اوباما در طی هشت سال توانست منصوب کند. و او سه مورد از این دادگاه ها را از اکثریت لیبرال به محافظه کاران برگردانده است و در مجموع از سیزده دادگاه هفت دادگاه را به اکثریت محافظه کار اختصاص داده است.
بسیاری از دستاوردهای قابل توجه دیگر نیز وجود دارند که در این لیست نیامده اند. او علیرغم یک تاخیر غیرقابل انکار 55 روزه ، کمک هایی ضروری را به اوکراین رساند، که دولت اوباما و بایدن از ارائه آن خودداری کردند. وی آزادی ان دسته از شهروندان آمریکایی که در خارج از کشور زندانی بودند را تضمین کرد. حملات سایبری علیه ایران را آغازنمود ، فروش عمده تسلیحات به تایوان را تصویب کرد و همچنین برای مقامات چینی به دلیل ظلم و ستم بر اویغورها محدودیت ویزا اعمال کرده و از دادن امتیازات مهم به کره شمالی خودداری نمود.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/115659/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

«محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد

بایدن در آستانه شکست؟

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

توقیف خودروی قاچاق در ساری

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

جنگ غزه و حملات ایران جایگاه اقتصادی اسرائیل را کاهش داده است

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

کاهش مجدد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

چین: در کنار مردم فلسطین هستیم

رئیس دومین بانک بزرگ روسیه: سوئیفت باید از بین برود

روند ادامه‌دار کاهش قیمت سکه

سقوط سهام آسیا

کشف مواد خوراکی و لوازم بهداشتی قاچاق در تبریز

برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان

طالبان و همسایگان آن: یک قالب منطقه ای برای غلبه بر چالش‌ها در افغانستان و فراتر از آن

«هفت سراژدها» و معمای چند مجهولی فساد

ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

مرغ کیلویی چند؟

گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

روایت جدید رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی در ایران! | فیلم

تورم های سهمگین در راه است؟

نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند

رشد اقتصادی در کشور محقق شد

برنامه ریزی برای سمنان نباید صرفا برای جمعیت ثابت این استان باشد

رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟

اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟

دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان

رئیسی: رشد اقتصادی کشور به 6 درصد رسیده است

ببینید | روایت جدید ابراهیم رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی!

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل