ایرانیان جهان

آخرين مطالب

فضا ها و مباحث آموزشی جزیره کیش بازبینی می شود منطقه آزاد کیش

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - مدیر فرهنگی آموزشی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از استانداردسازی فضاهای فرهنگی، غنی سازی کتابخانه ها و اجرای طرح"هر دانش آموز یک مهارت" در جزیره کیش خبرداد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رضا اردلان با اشاره به مسائل حوزه آموزش به عنوان یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان افزود: برنامه های مطالعاتی، عملیاتی و اجرایی خوبی برای آینده آموزش جزیره در برنامه جامع سازمان تنظیم و تدوین شده که به عنوان نقشه راه در اختیار بخش های مختلف قرار گرفته است.
مدیر فرهنگی آموزشی سازمان همچنین بر لزوم نظارت و پایش دقیق فعالیت های فرهنگی و آموزشی در حوزه های علمی، پژوهشی، فرهنگی و آموزش و پرورش و نیز بر اهمیت شناخت و آسیب شناسی کامل در تمامی حوزه های مرتبط با این بخش و تقویت نقاط قوت آن تاکید کرد.
اردلان همچنین به ساماندهی و برطرف کردن نقاط ضعف به عنوان یکی از راهبردهای این مدیریت اشاره کرد و افزود: بی تردید با استفاده از ظرفیت های موجود در جزیره و بهره گیری از توانمندی اساتید مجرب کشور میتوانیم گام های موثری در ارتقاء فرهنگ و آموزش کیش برداریم.
مدیر فرهنگی آموزشی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تدوین و اجرای فعالیت های فرهنگی و آموزشی، توسعه و رونق فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نظارت بر فعالیت های فرهنگی و آموزشی بخش های دولتی و خصوصی، ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه ها و آموزش و پرورش را از جمله فعالیت های این واحد مدیریتی عنوان کرد و گفت: تلاش مجموعه ما بر این است که بسیاری از رویدادهای فرهنگی و آموزشی در جزیره کیش با همیاری و مشارکت تشکل های مردمی و بخش های خصوصی تحت نظارت مدیریت فرهنگی درآید.
رضا اردلان با اشاره به ظرفیت تشکل های مردم نهاد، موسسات فرهنگی و آموزشی بخش خصوصی و ماموریت های تعریف شده معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اظهار کرد: در کنار ظرفیت های دانشگاه ها و آموزش و پرورش کیش، اجرای طرح های تدوین شده درآموزش و پرورش مانند "هر دانش آموز یک مهارت"، می تواند با توجه به شرایط اقتصادی جامعه، آینده موفقی برای دانش آموزان کیش رقم بزند تا شاهد موفقیت های خوبی در حوزه کسب و کار و فعالیت های اقتصادی باشند.
اردلان استاندارد سازی فضاهای فرهنگی را از جمله برنامه های مهم این مدیریت در معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد و افزود: با اضافه شدن فرهنگسرای جدید کیش به حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری جزیره با استاندارهای لازم، شاهد گسترش و رونق فعالیت ها در این بخش خواهیم بود.
وی در ادامه حمایت از نویسندگان جزیره کیش، دانشگاه ها و آموزشگاه های آزاد علمی، فرهنگی و هنری، غنی سازی کتابخانه ها، برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی، برگزاری رویدادهای فرهنگی را از ماموریت های این مدیریت برشمرد.
مدیر فرهنگی آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش، رویدادهای فرهنگی مانند پاتوق های شعر و داستان، دوره های کتابخوانی، شب های شعر، جشنواره های دفاع مقدس، نمایشگاه کتاب، همایش های فرهنگی و آموزشی ویژه بانوان، همایش گرامیداشت سالروز دفاع مقدس و شکست حصر آبادان، اجرای موسیقی سواحل جنوب، نمایشگاه های عکس دفاع مقدس و همایش کسب و کار، اکران فیم های سینمایی و جشنواره فیلم کوتاه موج و کارگاه های آموزشی در حوزه مطبوعات و شعر و داستان را از جمله فعالیت های این بخش مدیریتی از ابتدای سال عنوان کرد.
رضا اردلان با اشاره به برگزاری حدود 15 دورۀ آموزش فرهنگ کیشوندی باحضور 15 هزار و 795 نفر در 8 ماهه اول سال 98 و همچنین برپایی یک هزار و 218 دوره با موضوعات، فرهنگی، هنری، موسیقی، علمی، فرهنگی، زبان، رایانه و مذهبی، از برگزاری جشنواره داستان جنوب،مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه با محوریت آموزش و پرورش و تدوین رویدادهای شاد و متنوع برای ایام نوروز با همکاری و مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
وی با بیان اینکه آموزشگاه ها و موسسات آموزشی علمی، فنی و حرفه ای، زبان و فرهنگی زیرمجموعه مدیریت فرهنگی آموزشی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هستند گفت: اعطای مجوز فعالیت به تمامی موسسه های فرهنگی و آموزشی از طریق این مدیریت انجام می شود.
گفتنی است در حال حاضر فرهنگسراهای سنایی، اندیشه، میرمهنا، قرآن و عترت، میلاد و مینا با ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی در رشته های سفالگری، خوشنویسی، رباتیک، عکاسی، طراحی و نقاشی، فیلم نامه نویسی، قصه گویی، چرتکه، داستان نویسی، شطرنج، بازی و ریاضی، زبان، کامپیوتر، آموزش قرآن در بخش های روخوانی، حفظ، ترجمه و روانخوانی برای سنین مختلف، موسیقی و بخش های متنوع هنری به کیشوندان خدمات ارائه می کنند و فرهنگسرای بزرگ سعدی نیز که در آن تمامی استاندارد ها در نظرگرفته شده است،؛ به زودی آماده ارائه خدمات در رشته های مختلف می شود.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/116389/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

حماس: مواضع بایدن متناقض است

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد

جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

سیل برای دبی گران تمام شد

ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید

جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی