ایرانیان جهان

آخرين مطالب

انتقام از آمریکا قاطع و پشیمان‌کننده ایالات متحده آمریکا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - کیهان / متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
پاسخ جمهوری اسلامی ایران به اقدام جنایتکارانه آمریکا، قاطع، سریع و پشیمان‌کننده خواهد بود.
دولت تروریست آمریکا، بامداد جمعه در اقدامی جنایتکارانه سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و جمعی از همراهان وی را به شهادت رساند. این اقدام بی‌شرمانه بازتاب بسیار گسترده‌ای در منطقه و جهان داشت.
مقامات ارشد کشورمان در کنار آحاد ملت ضمن محکومیت این اقدام جنایتکارانه، تاکید کردند که انتقامی سخت در پیش است و دولت جنایتکار آمریکا پاسخ این اقدام بی‌شرمانه را دریافت خواهد کرد.
شهادت حاج قاسم سلیمانی، علاوه‌بر مشکلاتی که برای آمریکا و متحدانش ایجاد خواهد کرد، باعث همدلی و اتحاد مردم ایران و در مقیاسی وسیع‌تر، موجب وحدت مردم منطقه و فراگیرترشدن مقاومت در غرب آسیا خواهد شد.
دولت جنایتکار آمریکا، با زیرپاگذاشتن قوانین بین‌المللی، با ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی، رسما دست به اقدام جنگی زده و پاسخ به ترور و انتقام خون این سردار دلاور جبهه اسلام یک مطالبه ملی و حتی بین‌المللی است.
به گزارش تسنیم، پاسخ قاطع، سریع و پشیمان‌کننده ایران به اقدام جنایتکارانه آمریکا، نه یک خواست احساسی بلکه تدبیری منطقی و با هدف بازدارندگی برای جلوگیری از جنگ و ناامنی است. چرا که اگر ایران پاسخ ندهد، آمریکا دفعات بعد با شدت بیشتری علیه ایران خواهد تاخت.
بنابراین انتقام و پاسخ سخت ایران کارکردی بازدارنده و با هدف ایجاد امنیت و ثبات خواهد بود حال آنکه آمریکا می‌خواهد اینگونه جلوه دهد که انتقام‌گیری از ترور سپهبد شهید سلیمانی معادل جنگ و خلاف منافع ملی است؛ در حالی که همگان می‌دانند عدم پاسخ‌دهی قاطع و متناسب به آمریکا او را برای اقدامات بیشتر علیه ایران بیش از پیش تحریک خواهد کرد.
پاسخ قطعی ایران
سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تسلیت شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همرزمانش، درخصوص طرح برخی مطالب از سوی رسانه‌های بیگانه درباره احتمال وقوع جنگ در صورت پاسخ ایران به حرکت تروریستی آمریکا، گفت: پاسخ به این اقدام تروریستی حق ماست و حتماً جمهوری اسلامی به این اقدام تروریستی پاسخ خواهد داد.
وی با تاکید بر اینکه ایران این اقدام تروریستی آمریکا را به شدت پاسخ خواهد داد، ادامه داد: البته جمهوری اسلامی ایران از هر اقدام احساسی و شتاب‌زده خودداری می‌کند، ولی قطعاً همان انتقام سختی که خواست ملت ایران و ملت‌های آزادی‌خواه جهان به خصوص در منطقه و خانواده‌های شهدا و در رأس آن خواسته ولی امر مسلمین جهان است، اتفاق خواهد افتاد و آمریکایی‌ها از این اقدام پشیمان خواهند شد.
شکارچی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در واقع سنگ بزرگی را به چاه انداختند که دیگر توان خارج کردن آن را ندارند و باید پاسخ این اقدام غیرانسانی و تروریستی خود را دریافت کنند.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پاسخ به سؤال دیگری درباره برخی تلاش‌ها برای ترساندن ملت ایران از اقدام متقابل ایران و احتمال جنگ پس از این اقدام نیز، گفت: این تلاش‌ها برای آن است که پشتوانه مردمی از پاسخ سخت ایران به این اقدام تروریستی را در افکار عمومی سلب کنند.
وی ادامه داد: اگر جنگی هم صورت بگیرد، عامل اصلی آن آمریکاست و در این جنگ، آمریکایی‌ها سرِ سالم به در نخواهند برد و اگر جنگ و درگیری صورت بگیرد این آمریکایی‌ها هستند که آسیب جدی خواهند خورد. آنها اگر دیوانگی کنند، با پاسخی بسیار شدیدتر روبرو خواهند شد.
شکارچی تصریح کرد: انتقام حق جمهوری اسلامی ایران است و باید از مسببین این جنایت بشری انتقامی سخت گرفته شود.
برتری تاکتیکی در میدان
بَری مک‌کافری، ژنرال بازنشسته و چهار ستاره ارتش آمریکا درباره توانمندی ایران برای گرفتن انتقام ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به واشنگتن هشدار داد.
مک‌کافری در مصاحبه با شبکه «اِم‌اِس‌اِن‌بی‌سی» توضیح داد: این [حمله] یک نقطه عطف بزرگ بود... اینکه [دونالد] ترامپ تصویری از پرچم آمریکا را توئیت کند و شخصاً مسئولیت آن را برعهده بگیرد، وضعیت را به شیوه بسیار خطرناکی پرتنش می‌کند.
وی با‌اشاره به اینکه مسئولان دولت آمریکا درباره برعهده گرفتن مسئولیت ترور سردار سلیمانی درست فکر نکردند، گفت: از طرفی، هیچ دولتی در عراق وجود ندارد... پس ما نمی‌دانیم که 165 هزار نیروی مسلح عراقی چه کاری بعد از [حمله آمریکا به بغداد] انجام خواهند داد.
این ژنرال بازنشسته آمریکایی ادامه داد: اینکه ما را از عراق بیرون می‌کنند... سفارتخانه [آمریکا در بغداد] کاملا آسیب‌پذیر است. ایرانی‌ها برتری تاکتیکی در عرصه میدانی دارند.
وی درباره ظرفیت‌هایی که آمریکا برای مقابله با ایران دارد، گفت:برتری ما، قدرت استراتژیک هوایی و دریایی است؛ اما این بدان معناست که مستقیماً به ایران حمله کنیم. پس به نظرم ایرانی‌ها به شکلی واکنش خواهند داد که موفق باشد.
این ژنرال آمریکایی با هشدار درباره خطر شروع شدن جنگ جدید در خلیج‌فارس، احتمال داد که منافع آمریکا در منطقه یا سران ارشد این کشور هدف انتقام ایران قرار بگیرند.
وال استریت ژورنال نیز در گزارشی نوشت: ترور ژنرال سلیمانی آمریکا را بیش از پیش در باتلاق منطقه فرو خواهد برد.
انتقام سخت در خاک آمریکا
به گزارش فارس، یک نشریه آمریکایی تحلیل کرد تهدید ایران به گرفتن انتقام سخت ترور سردار سلیمانی، می‌تواند به شکل حمله‌ای داخل ایالات متحده یا کشتن یکی از مسئولان ارشد آن باشد.
نشریه فارین افرز در یادداشتی به قلم «ایلان گلدنبرگ» تحلیلگر آمریکایی و رئیس‌پیشین میز ایران در وزارت خارجه این کشور، به بررسی ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله هوایی نظامیان تروریست آمریکایی به بغداد پرداخته و نوشت ایران گزینه‌های متعددی برای اجرای انتقام خود دارد.
در ابتدای این یادداشت ضمن‌اشاره به اینکه سردار سلیمانی یکی از محبوب‌ترین و پرنفوذترین چهره‌های جمهوری اسلامی ایران بود، آمده است: [او] خصوصا دشمن بزرگ ایالات متحده بود... به دلایل بسیار متعدد، [سردار] سلیمانی، قهرمان [ملی] در ایران و همچنین سراسر منطقه بود.
فارین‌افرز ضمن‌اشاره به عدم محدود شدن انتقام ایران از ترور سردار شهید سلیمانی به عراق، تصریح کرد: جنبش حزب‌الله که روابط نزدیکی با ایران دارد... می‌تواند به اهداف آمریکایی در لبنان حمله کند. حتی اگر ایران بخواهد از تنش‌زایی بزرگ در لبنان اجتناب کند، عاملان حزب‌الله در سراسر خاورمیانه حضور دارند و می‌توانند به آمریکا در هر جایی از منطقه حمله کنند.
این نشریه با بیان اینکه ایران می‌تواند به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عربستان سعودی و امارات عربی متحده یا تاسیسات نفتی در خلیج‌فارس حمله کند، ادامه داد: ما همچنین باید انتظار داشته باشیم که ایران برنامه هسته‌ای خود را به میزان چشمگیری سرعت ببخشد.
گلدنبرگ اما جدی‌ترین اقدام تلافی‌جویانه‌ای که می‌تواند انجام دهد را حمله در داخل خاک آمریکا یا تلاش برای کشتن یک مقام ارشد آمریکایی دانسته و نوشت: البته حمله به منافع یا خدمه آمریکا در آن‌سوی آب‌ها می‌تواند برای ایران چالش‌آمیزتر باشد اما می‌تواند از نظر ایران گزینه‌ای مناسب باشد.
اعلام جنگ علیه ایران
یک سناتور آمریکایی می‌گوید در مقام مقایسه می‌توان گفت ترور سردار سلیمانی مانند ترور وزیر دفاع آمریکا است و این به منزله اعلام جنگ علیه طرف مقابل است.
به گزارش مهر به نقل از واشنگتن فری بیکن، «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی با ‌اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی، سنجیده بودن این اقدام را زیر سؤال برد و برای نشان دادن ابعاد این تصمیم فاجعه‌آمیز گفت این درست مثل آن است که ایران وزیر دفاع آمریکا را ترور کرده باشد.
مورفی در ادامه افزود: سؤال این است که آیا دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا درباره اینکه چطور عواقب این اقدام خطرناک را مدیریت کند؛ فکر کرده است. معلوم نیست که آیا این تصمیم اقدامی دفاعی بوده یا اعلان جنگ زیرا چنانچه یک کشور بیگانه وزیر دفاع آمریکا را ترور کرده بود؛ ما بدون شک آن را اقدامی جنگی تلقی می‌کردیم که پاسخی درخور را می‌طلبید.
وی همچنین سردار سلیمانی شهید را به مراتب خطرناک‌تر از وقتی که وی در قید حیات بود؛ تلقی
کرد.
الکساندریا اوکاسیو کورتز، جوانترین عضو دموکرات کنگره در واکنش به اقدام تروریستی واشنگتن در ترور سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت که این یک «اقدام جنگی» بوده است.
بنا به گزارش پایگاه خبری «هیل»، اوکاسیو کورتز روز جمعه در یک پیام توییتری ضمن محکوم کردن ترامپ به ارتکاب «اقدام جنگی» با ترور حاج قاسم سلیمانی نوشت: رئیس‌جمهور (آمریکا) در اقدامی وارد شد که در حد گسترده‌ای به‌عنوان اقدام جنگی علیه ایران تلقی می‌شود. اقدامی که هم‌اکنون زندگی میلیون‌ها انسان بی‌گناه را در معرض خطر قرار می‌دهد.
انتقام سخت ایران
سوزان رایس، مشاور امنیت ملی دولت پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه «اِم. اِس. اِن. بی. سی» در واکنش به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در حمله هوایی نظامیان تروریست آمریکایی به بغداد، گفت در تمامی احتمالات، خطرات ترور سردار سلیمانی از منافع آن بیشتر است.
مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید ادامه داد: دلیل اینکه باید اینگونه در نظر بگیریم نیز، روش‌هایی است که ایران می‌تواند به شکل بسیار قابل توجهی انتقام بگیرد. آنها می‌تواند در عراق بدون هیچ‌گونه محدودیتی انتقام بگیرند یا در گستره‌ای وسیع‌تر در سوریه، لبنان یا احتمالا علیه اسرائیل. در سراسر خلیج [فارس] نیز ده‌ها هزار نیروی آمریکایی، دیپلمات، تاسیسات تجاری و مدنی داریم.
رایس در ادامه گفت:خطر بزرگ‌تری وجود دارد که ورای منطقه خاورمیانه، در اروپا، آمریکای لاتین و آفریقا که نواب ایران از جمله حزب‌الله حضور گسترده‌ای دارد و حتی در ایالات متحده نیز احتمال حمله آنها به اهداف سخت یا نرم، نظامی یا غیرنظامی وجود دارد.
ارتش آمریکا در حالت آماده‌باش
رسانه‌های صهیونیستی به نقل از یک افسر آمریکایی عالی رتبه اعلام کردند ارتش آمریکا در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.
اقدام بعدی دشمن پس از ترور سردار سلیمانی،ایجاد جو ترس و وحشت با استقاده از ابزار رسانه و نظامی با این توجیه است که هرگونه جواب و عکس‌العمل متقابل ایران منجر به جنگ خواهد شد!
ژنرال «مایک میلی» رئیس‌ستاد مشترک ارتش آمریکا با ادعای اینکه هنوز هم احتمال اجرایی شدن طرح‌های سردار شهید سلیمانی علیه آمریکا وجود دارد، گفت برای کاهش شدت انتقام ایران تلاش می‌کنیم.
جرمی هانت، وزیر امور خارجه سابق انگلیس، اقدام رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص ترور سردار سلیمانی را اقدامی خطرناک خواند.
دنیل بایمن، استاد دانشگاه جرج تاون و کارشناس ارشد بروکینگز در امور غرب آسیا طی یادداشتی در پایگاه تحلیلی واکس اعلام کرد: سردار سلیمانی «نماد قدرت، پرستیژ و نفوذ ایران بود» بنابراین آمریکا که موضع سیاسی بالاتر را از دست داده، «هزینه وحشتناکی» خواهد پرداخت که مشخص نیست چگونه و در کجاها پرداخت خواهد شد، زیرا این کشور «زمین‌های مختلفی برای حمله به ایالات متحده» در اختیار دارد.
خویشتن‌داری و مذاکره با آمریکا!
شهاب‌الدین بیمقدار، نماینده مدعی اصلاحات حوزه انتخابیه مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در اظهارنظری تأمل برانگیز در پاسخ به این سؤال که بهترین پاسخ به جنایت آمریکا چیست، عنوان کرده است: پیشنهاد من، خویشتن‌داری و مذاکره بین ایران و آمریکا است!
بیمقدار در ادامه مدعی شده است: امیدوارم جنگی بین دو کشور رخ ندهد، زیرا پیروزی در برابر آمریکا و هم پیمانانش یعنی انگلیس و فرانسه کاری سخت به نظر می‌رسد!
جمعی از مدعیان اصلاحات نیز در بیانیه‌ای تأمل برانگیز مدعی شدند: «ما مسئولان کشورمان را به پرهیز از افتادن در دامی که جنگ‌سالاران آمریکایی و اسرائیلی برای ایجاد اختلال در روند طبیعی تحولات در ایران و گسترش بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه و فروش سلاح بیشتر پهن کرده‌اند، دعوت می‌کنیم و از آنها می‌خواهیم با این جنایت مصیبت‌بار، هوشیارانه و همه‌جانبه مواجه شوند و حفظ امنیت عمومی و ملی و نیز آبادانی و رفاه ملت را بر هر موضوع دیگری اولویت دهند».
علی شکوری‌راد، از محکومین فتنه 88 و یکی از متحصنین مجلس ششم نیز دیروز در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «وضعیت پس از ترور شهید سلیمانی بیش از هر زمان دیگر آبستن بروز جنگ شده است و همین موضوع نفس‌ها را در سینه‌ها حبس کرده است چه آنکه چنین جنگی در صورت وقوع ممکن است از کنترل طرفین خارج شده و دامنه آن به ‌شدت گسترش یابد... خردورزانه‌ترین و دوراندیشانه‌ترین کار...خویشتن‌داری و جلوگیری از شعله‌ور شدن حالت برانگیخته و بحران کنونی است...سردار سلیمانی در زمان حیات خود موجد امنیت برای کشور و مردم بود. ارزش شهادت او‌ در صورتی که برای انتقامجویی محض خرج نشود می‌تواند همچنان موجد امنیت و علاوه‌بر آن صلح و‌ رفاه برای کشور و‌ مردم باشد».
این قبیل موضع گیری‌ها اوج حقارت طیف مدعی اصلاحات در مقابل آمریکا و بی‌توجهی این طیف به منافع ملی و عزت مردم ایران است. برای مدعیان اصلاحات نه تحریم داروی کودکان بیمار ایرانی توسط آمریکا اهمیتی دارد و نه شهادت یک سردار ایرانی توسط جنایتکاران آمریکایی، برای این جماعتِ ذلیل، هیچ تفاوتی ندارد که اوباما در کاخ سفید باشد یا ترامپ، برای اینها، آمریکا حکم کدخداست.
اما ملت ایران از خون سردار دلاور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نخواهند گذشت و برای تحقق وعده «انتقام سخت» لحظه شماری می‌کنند و پیروز نهایی این نبرد، جبهه مقاومت و حق است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/118046/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی

تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

استاد دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سرکوب دانشجویان خواستار استعفای رئیس دانشگاه شد

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

رئیس‌جمهور فرانسه طاقت لایی‌خوردن نداشت