ایرانیان جهان

آخرين مطالب

سرمقاله سیاست روز/ مکتب سلیمانی و رزمندگان بدون مرز اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - سیاست روز / « مکتب سلیمانی و رزمندگان بدون مرز » عنوان سرمقاله روزنامه سیاست روز، محمد صفری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
واژه پزشکان بدون مرز برای بسیاری از مردم جهان آشنا است، از این پس واژه تازهای در سپهر ادبیات سیاسی دنیا نقش بسته که باید با آن مأنوس شوند و آن واژه رزمندگان بدون مرز است که خطبه های نماز جمعه تهران که به امامت حضرت آیت الله خامنه ای برگزار شد، دارای نکات مهمی بود که با وجود بی اهمیت جلوه دادن از سوی رسانه های معلوم الحال، از اهمیت آن کاسته نشد بلکه افزوده گشت.
رسانه های فارسی زبان که دشمنی خود را با جمهوری اسلامی ایران و مردم ثابت کرده اند، پیش از برگزاری نماز جمعه، سعی کردند تا فضایی را علیه نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی ایجاد کنند تا مردم در این مراسم کمتر شرکت داشته باشند، اما همگان دیدند که مردم تهران از هر زمان دیگری بیشتر حضور یافته بودند. یکی از مطلع سخنان حضرت آیت الله خامنه ای در خطبههای نماز جمعه تهران، تعبیر و تعریفی بود که از سردار شهید سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران ارائه دادند.
ایشان درباره نیروی قدس سپاه پاسداران فرمودند؛ «همه نیروهای مسلح ما زیر بنای فکری آنها اهداف الهی و بلند است. سپاه قدس نیرویی است که به همه جا و همه کس نگاه میکنند، رزمندگان بدون مرز هستند و هرجایی نیاز باشد حضور پیدا می کنند.» حضرت آیت الله خامنهای در خطبههای نماز جمعه فرمودند؛ «... اما اینکه ما این حوادث را قیمت گذاری کنیم. قدر آن را بدانیم و بدانیم اندازه این چقدر است. این در صورتی تحقق پیدا میکند که ما به حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی شهید عزیز به چشم یک فرد نگاه نکنیم به چشم مکتب نگاه کنیم. یک مکتب یک راه یک مدرسه درسآموز با این چشم نگاه کنیم آنوقت اهمیت این قضیه روشن خواهد شد. قدر و قیمت آن مشخص خواهد شد.»
تعبیری که از سوی ایشان درباره سپاه قدس و سردار شهید سلیمانی به کار رفت از سوی بسیاری از تحلیلگران سیاسی و نظامی با توجه ویژه روبرو شد.
چنین تعبیری تاکنون از سوی فرمانده کل قوا به کار نرفته بود، اما پس از شهادت سردار سلیمانی که در زمان حیات پر برکت خود فرمانده نیروی قدس سپاه بود، این تعبیر به کار می رود. حضرت آیت الله خامنهای با توصیفی که از سپاه قدس کردند و آن را رزمندگان بدون مرز نامیدند، در واقع راهبرد تازه ای برای جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا تبیین کردند. تاکنون نیروی قدس سپاه پاسداران در منطقه و پیرامون ایران فعالیت داشت، سوریه، لبنان، عراق، یمن و... که حضور آن تأثیر مثبت بر تحولات منطقه داشته است و توانست خطری که غرب آسیا را تهدید می کرد، خنثی کند.
اکنون با توجه به شرایط ایجاد شده پس از شهادت سردار سلیمانی و انتقامی که ایران از آمریکا با حمله موشکی گرفت، دکترین نظامی نیروی قدس سپاه پاسداران بار دیگر باید بازنویسی شود، چرا که برای این نیروی توانمند و تأثیر گذار از سوی فرمانده کل قوا وظیفه دیگری تعیین و تبیین شده است.
نیروی قدس اکنون در میان بسیاری از مردم جهان شناخته شده است، نام سردار سلیمانی آوازه این نیرو را به گوش میلیون ها نفر از مردم جهان رسانده و تصویر او در ذهن آنها نقش بسته است. بسیاری از مردم جهان با وجود تبلیغات منفی رسانههای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، نیروهای مسلح به ویژه سپاه پاسداران و نیروی قدس، پی به دروغ هایی که آمریکایی ها درباره نیروی قدس سپاه و فرمانده دلاور آن پخش کردند، به باور نرسیدند و اکنون بسیاری از افکار عمومی میدانند که نابودگر داعش در منطقه چه نیرویی بوده است. به واسطه نام آوری نیروی قدس سپاه با فرمانده شهید خود سپهبد قاسم سلیمانی، دیگر مردمان دنیا که تحت ظلم و ستم رژیم هایی چون آمریکا، سعودی و صهیونیستها هستند، انتظار یاری بیشتری دارند.
جمهوری اسلامی ایران از این پس با فرماندهی جدید در نیروی قدس سپاه پاسداران، نه تنها آمریکا، بلکه دنیا را با راهبرد جدیدی روبرو خواهد کرد. شاید تاکنون آمریکاییها، صهیونیست ها و سعودی ها درک کرده باشند که مفهوم سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطاب قرار دادند نیروی قدس سپاه در جایگاه نیرو و رزمندگان بدون مرز چه معنا و مفهومی دارد.
برای اندک آگاهی دشمنان از تعبیر فرمانده کل قوا درباره نیروی قدس سپاه پاسداران، همین کافی است که بگوییم این توانمندی شگرف در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وجود داشته و دارد که در بسیاری از نقاط دنیا هستههایی از نیروهای خود را که بیشتر آنها افراد بومی همان کشورها هستند، متمرکز کند. سردار سلیمانی اکنون یک تفکر است، یک مکتب است، تفکری که باعث شد تا نیروی قدس سپاه پاسداران از این پس ماهیت بروز مرزی خود را با نام رزمندگان بدون مرز به دنیا معرفی کند و قطعاً آمریکایی ها از این بابت نه تنها عصبانی بلکه هراسان خواهند گشت. بذر رزمندگان بدون مرز در مکان هایی که لازم و نیاز بود کاشته شده و می رود به مرحله برداشت برسد و این برداشت، قطعاً باعث اتفاقات و تحولاتی می شود که برای آمریکا و همپیمانان او گران تمام خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/121334/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ریچارد‌ هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد

سرمقاله سیاست روز/ ناگزیرهای غرب

دردسرهای بزرگ اصولگرایان

اشک‌های نماینده مالت از سخنان نماینده فلسطین درباره رنج‌ها و سربلندی غزه

ده بلایی که نتانیاهو بر سر اسرائیل آورد!

آمریکا هرگونه حمله هوایی در عراق را رد کرد

دفاع هوایی روسیه 50 پهپاد اوکراینی را ساقط کرد

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

تکذیب افزایش مجدد دستمزد کارگران

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

کشف BMW لوکس و قاچاق در شهرری

نیروگاه خورشیدی 6.1 مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی سمنان افتتاح شد

آمار غلط درباره نرخ بیکاری؛ با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود

پروژه پرورش ماهیان دریایی و پرورش میگو اجرایی می‌شود

«هدفی» که ایران با حمله به اسرائیل زد!

هنیه برای دیدار با اردوغان وارد ترکیه شد

آمریکا اولین اورانیوم غنی شده 90 کیلویی را تولید کرد

اعتراض دانشجویان دانشگاه آمریکایی کلمبیا به اخراج حامیان فلسطین

دستگیری چند کارمند شرکت گوگل پس از اعتراض به همکاری این شرکت با اسرائیل

طلای جهانی از رکورد فاصله می‌گیرد؟

کارواش خانگی مدل Gunjet

چگونگی تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم» در سال 1403

تعطیلی آخر هفته یا تیر خلاص به اقتصاد خصوصی؟ | چرا باید شنبه تعطیل شود و نه پنج‌شنبه؟

مسؤولان مانع اصلی رشد تولید / چوب لای چرخ کارآفرینان نگذاریم

جهش مازندران به سمت تولید/ جاده پرپیچ وخم توسعه همواره شد

گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی شنبه 1 اردیبهشت

«وعده صادق» اقدامی ضروری برای کشور بود

آرام شدن بازار ارز و طلا از امروز با فروکش تنش‌های سیاسی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ کاربردی‌ترین زمان دیپلماسی

استایل بن سلمان در محل کار؛ رونمایی ولیعهد عربستان از دفتر کارش!

راه‌اندازی قطار سریع‌السیر در کره برای ترغیب جوانان به ازدواج

تصاویری از خودسوزی یک نفر مقابل دادگاه ترامپ

شولتس: جنگ اوکراین احتمالا چندین سال طول می‌کشد

روایت جالب یک اقتصاددان از دلیل افزایش عجیب قیمت طلا

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

برای روز سعدی؛ کرشمه کلمات

لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، شعار سال را محقق می کند

سرمقاله ایران/ حفاظت از خاکریز حجاب بدون بازی در زمین دشمن

سرمقاله دنیای اقتصاد/ نگاهی دیگر به وزارت امور اقتصادی و دارایی

سرمقاله جمهوری اسلامی/ « » عنوان سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:

سرمقاله اطلاعات/ ایران اوج بازدارندگی و قدرت بلامنازع

سرمقاله جام جم/ آبروی از دست رفته

سرمقاله ابتکار/ راه قدس از اردن می‌گذرد؟

خانواده های اسرای صهیونیست بزرگراه اصلی تل آویو را بستند

تصاویر لحظات اولیه حمله هوایی به آشیانه زرهی پایگاه نیرو های مسلح عراق

سئول: وضعیت خاورمیانه را از نزدیک رصد می‌کنیم

انتقال مجروحین حمله هوایی پایگاه کالسو عراق به مراکز درمانی