ایرانیان جهان

آخرين مطالب

نهایی شدن لیست شورای ائتلاف در وقت اضافه اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - نهایی شدن لیست شورای ائتلاف در وقت اضافه
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6070185
k ٥.٤
٥
صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
شورای ائتلاف به عنوان متولی اصلی انتخابات جریان انقلابی در تلاش بود تا این جریان در این دوره از انتخابات مجلس با یک لیست واحد و وحدت حداکثری در انتخابات حضور یابد، تلاشی که با وجود دادن وقت اضافه به برخی از طیف ها، بازهم به نتیجه نرسید.
با وجود انکه از بامداد 24 بهمن ماه تبلیغات انتخاباتی آغاز شد اما هنوز لیست انتخاباتی جریان نیروهای انقلاب نهایی نشده بود و متولیان این لیست منتظر حضور تمامی جریانات در این لیست بودند، بطوریکه برخی خبر بلند شدن دود سفید در این جریان را دادند و اظهارات آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری مبنی بر لزوم وحدت میان نیروهای انقلابی، بارقه امید برای ائتلاف و ارائه لیست مشترک در تهران را زد.
حجت الاسلام آقاتهرانی در مصاحبه با تسنیم با بیان اینکه «جبهه پایداری بیشتر از آنکه به دنبال ارائه لیست در انتخابات پیش‌رو باشد به دنبال وحدت در جریان انقلاب است» تاکید کرد: «جبهه پایداری دست خود را به سمت جریان‌های انقلابی، دراز می‌کند تا با وحدت تمامی جریان‌های انقلابی لیست واحدی برای انتخابات پیش‌رو ارائه شود.» وی ضمنا تاکید کرد که
در صورت رسیدن به وحدت، جبهه پایداری در انتخابات پیش‌رو لیست ارائه نخواهد کرد و جریان انقلاب با یک لیست وارد انتخابات می‌شود. اظهارات آقاتهرانی خیلی زود با واکنش همدلانه و همراهانه محمدباقر قالیباف و تعداد دیگری از اعضای شورای ائتلاف مواجه شد. قالیباف در حساب توئیتر خود نوشت: «مصاحبه‌ مرتضی آقاتهرانی ‎را دیدم، فرصت خوبی برای وحدت نیروهای انقلاب ایجاد شده است. لیست را قطعی نکرده‌ایم تا ان‌شاءالله نتایج خوبی حاصل شود.» محسن پیرهادی، سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلابی(شانا) و از چهره های نزدیک به قالیباف نیز در توئیتی تاکید کرد: «کماکان در تلاشیم که با وحدت نیروهای انقلاب، مجلسی شایسته مردم ایران تشکیل دهیم.»
با وجود این اظهارات امیدبخش آقاتهرانی و استقبال قالیباف، همگان منتظر بیرون‌آمدن دود سفید از جلسات همفکری شورای ائتلاف و جبهه پایداری برای دادن لیست مشترک بودند که انتشار اخباری در ساعات پایانی روز پنج شنبه 24 بهمن، این امید را به ناامیدی بدل کرد. این اخبار که از بی نتیجه ماندن واپسین تلاش ها برای وحدت لیست ائتلاف تهران با جبهه پایداری حکایت می کرد، تصریح می داشت که «بعد از چندین جلسه و پیشنهاد‌های مختلف در نهایت اصولگرایان با 2 لیست به انتخابات وارد می‌شود.» خبرگزاری فارس با اعلام این خبر، به بیان جزئیاتی از جلسات فشرده شورای ائتلاف پرداخت. فارس به نقل از یکی از اعضای حاضر در جلسات وحدت، نوشت که «در جریان مذاکره، درخواست اصلی آقایان آقاتهرانی و محصولی برای ارائه فهرست مشترک، حذف قالیباف از فهرست نهایی بود.» این خبرگزاری با تاکید بر اینکه «حدادعادل با پیشنهاد حذف قالیباف مخالفت می‌کند و پیشنهاد دیگری می‌دهد که درصورت لیست مشترک، ائتلاف با سرلیستی قالیباف منتشر شود و پایداری با سرلیستی آقاتهرانی که این پیشنهاد نیز از سوی محصولی و آقاتهرانی رد می‌شود»، با اشاره به آمادگی قالیباف برای کنارکشیدن از لیست با هدف محفوظ ماندن روند ائتلاف، نوشت: «در ادامه محمدباقر قالیباف پیشنهاد دیگری می‌دهد و اعلام می‌کند حاضر است از لیست کناره گیری کند و به صورت مستقل و منفرد در انتخابات شرکت کند. لیست جبهه انقلاب نیز 29 نفره منتشر شود که این نیز مورد موافقت ائتلاف قرار نمی‌گیرد و در نهایت نتیجه این می‌شود که اصولگرایان در انتخابات 98 با 2 فهرست شرکت می‌کند.»
پیش از همه این ماجراها و قبل از آنکه اعضای شورای ائتلاف، آخرین رایزنی ها را برای رسیدن به وحدت نهایی با نمایندگان جبهه پایداری انجام دهند، غلامعلی حدادعادل، رییس شورای ائتلاف در نامه ای خطاب به آقاتهرانی، از پیشنهاد این جبهه و آسیب این مجموعه به فرآیند کلی وحدت رونمایی کرد. حدادعادل با اشاره به یکی از پیشنهادات
جبهه پایداری برای رسیدن به اصطلاح به وحدت، تاکید کرد: «در آخرین جلسه ای که نمایندگان شورای ائتلاف با جنابعالی و آقای محصولی و دو نفر دیگر از جبهه پایداری داشتند، از سوی جبهه پایداری پیشنهاد شد که برای رسیدن به حداکثر اشتراک در دو لیست تهران، لیست 60 نفره تهیه شده توسط پایداری مبنا قرار گیرد و 24 نفر مشترک این لیست با لیست 90 نفره شورای ائتلاف یکجا در هر دو لیست نهایی 30 نفره قرار گیرد.» وی در بخش دیگری از این نامه با تاکید بر اینکه «جبهه پایداری این پیشنهاد را تأمین کننده وحدت حداکثری می دانست» نوشت: اما در همان جلسه توضیح داده شد که شما در فهرست 60 نفره خود بنا داشته اید که هیچ فردی از بعضی از احزاب و تشکلهای حاضر در شورای ائتلاف را در آن فهرست قرار ندهید و قبول پیشنهاد شما عملا به معنی نفی فلسفه وجودی ائتلاف و فروپاشی آن است و به معنی آن است که شورای ائتلاف اختیار تعیین 24 نفر از لیست 30 نفره انتخابات تهران را فقط به پایداری که در شورای ائتلاف شرکت ندارد تفویض کرده باشد و تنها در حد 6 نفر امکان تصمیم گیری مستقل داشته باشد. حدادعادل با مغایرخواندن پیشنهاد جبهه پایداری با روند وحدت، تصریح کرد: «این پیشنهاد در جلسه شنبه 12/11/98 شورای انتخاب که منتخب شورای ائتلاف است به بحث و رأی گذاشته شد و به این دلیل که میدان تصمیم گیری شورای ائتلاف را درباره 66 نفر دیگر از فهرست 90 نفره تنها در حد 6 نفر تنگ می‌کرد، مغایر وحدت تشخیص داد و آن را نپذیرفت.»
حفظ وحدت واجب تر از پیروزی انفرادی
آمادگی قالیباف برای کنارکشیدن از لیست شورای ائتلاف، در حالیست که او پیش از این و در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نیز با وجود وضعیت خوب رای آوری، به نفع وحدت و یکپارچگی جریان انقلابی، کنار کشید. برای پی‌بردن به وجاهت اجتماعی بالای قالیباف، کافی است به سبد آرای او در انتخابات 92 نگاهی بیاندازیم که طی آن، شهردار پیشین تهران فقط با اختلاف 200 هزار رای کمتر نسبت به نفر اول یعنی حسن روحانی، از رفتن به دور دوم رقابت‌ها بازماند. به نظر می‌رسد با توجه به مقبولیت بالای قالیباف در میان طبقات مختلف، اگر او و طیف سیاسی نزدیک به او، جمع شورانشینان ائتلاف را ترک می گفتند و یک تنه به ارائه لیست مجزا در تهران مبادرت می‌کردند، پیروزی قاطعی نصیب‌شان می‌شد و قالیباف می توانست با رای اول، به راحتی به بهارستان راه یابد. حال علی رغم تمام تلاش ها، پایداری حاضر به تمکین از شورای ائتلاف نشد و لیست شورای ائتلاف بدون حضور نامزدهای این جریان بسته شد. لیستی که حدادعادل در وصف آن اینگونه گفته است: شورای ائتلاف که برآمده از وحدت و همکاری دهها تشکل سیاسی و اجتماعی، صنفی و مردمی فعال کشور است، با توجه به نقش خطیر مجلس در اداره کشور، برای نیل به سربلندی ایران عزیز، تشکیل مجلسی قوی و کارآمد را ضروری می‌داند. مجلسی که بتواند شعار «نجات اقتصاد ایران» را محقق سازد. در فهرست سی نفره
ایران سربلند سعی شده است تا افرادی با ایمان، با اخلاق، پاکدست و انقلابی برای نمایندگی مجلس برگزیده شوند. ویژگی مهم این فهرست، جوانگرایی است که توصیه اکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه «گام دوم» است. حضور افراد با تجربه و دارای سابقه مدیریتی موفق و نیز روحانیون و زنان در کنار جوانان نخبه و خردمند به این فهرست، توازن بخشیده است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/127918/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است

رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است

چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی

هزینه5میلیونی برای هر ایرانی/بازگشتسرانه حقیقیبه سطح سال90

ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است

اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

رشد23 درصدی منابع 600 هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!

دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس

رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند

کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در زنجان

حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه

سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم

طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی

برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است

از اکسپو ایران 2024 چه می دانید؟​

رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند

اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اعزام 11 رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود

ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا

ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی

بازگشت 3000 واحد تعطیل به تولید/ 1.2 میلیون نفر بیمه شدند

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول

معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال 2015

مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است

مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند

با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی

مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا

کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند