ایرانیان جهان

آخرين مطالب

جلوگیری از خروج 100میلیون دلار ارز با تولید بومی در چناران خواندنی ها

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - جلوگیری از خروج 100میلیون دلار ارز با تولید بومی در چناران
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6071742
١٢٣
٠
خراسان / زنجیره های مزیت دار اقتصادی به طور کلی شامل فعالیت های اقتصادی است که انجام آن فعالیت اقتصادی زمینه ساز و بستر فعالیت های اقتصادی دیگر می شود. یکی از مهم ترین بسترهای اقتصاد مقاومتی موضوع زنجیره های مزیت دار است.
در بررسی این مجموعه های دارای بستر تولیدی، صنایع دانش بنیان از اهمیت خاصی برخوردارند. شرکت دانش بنیان، با نوآوری علمی، بازدهی اقتصادی و سودآوری تجاری را بالا می برد و با تحقیقات گسترده در حوزه فناوری های پیشرفته، نتایج را تجاری سازی می کند و با اهداف اقتصادی، به تولید بهینه و مطلوب می رساند.
گسترش صنایع دانش بنیان در کشورمان سبب پیشرفت چشمگیر در حوزه های مختلف شده است، دستیابی به بسیاری از فناوری های روز دنیا، مدیون فعالیت گسترده شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر است. هفته گذشته شاهد افتتاح بخش نوینی از کارخانه دانش بنیان نیان الکترونیک در شهرک صنعتی چناران، با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت بودیم که گام مهمی را در پیشرفت فناوری کشور رقم خواهد زد. این کارخانه که با هدف طراحی، تولید پیوسته و یکپارچه سیستم‌های تغذیه مخابراتی و مبدل‌های انرژی الکتریکی افتتاح شد، به عنوان یکی از اولین مجموعه های تولیدی این محصول در سطح دنیا به شمار می‌رود.
نیان الکترونیک در راستای نهضت ساخت داخل حرکت می کند
دکتر رحمانی وزیر محترم صمت ضمن ابراز رضایت و خشنودی در بازدید از این کارخانه مدرن گفت: خوشبختانه راه اندازی طرح توسعه شرکت نیان الکترونیک با قابلیت کاهش ارزبری حدود 100 میلیون دلار در سال در زمینه سیستم های تغذیه مخابراتی و مبدل های انرژی الکتریکی در راستای برنامه نهضت ساخت داخل قلمداد می شود. وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تمامی تجهیزات تولیدی در این واحد تا سال گذشته کاملا وارداتی بوده که امروز خوشبختانه به طور 100 درصدی در این واحد تولید و به بازار مصرف کشور ارائه خواهد شد. وزیر صنعت در ادامه گفت: حتی در صورت وجود برخی ضروریات در تامین تعدادی از قطعات و تجهیزات مورد نیاز این واحد در روند تولید از محل واردات، شرکت نیان الکترونیک گام بزرگی برای خودکفایی برداشته است.
در حاشیه این مراسم که در روز چهارشنبه 23 بهمن ماه برگزار شد، محمد علی چمنیان، کارآفرین نخبه کشورمان و موسس و مدیر ارشدگروه صنعتی نیان الکترونیک به شرح موفقیت های این شرکت و توضیح بازدهی فاز جدید آن پرداخت و گفت: ربع قرن است که شرکت نیان الکترونیک در تولید مبدل های انرژی ورود کرده و توانسته است موفقیت های زیادی را در طول 25 سال کسب کند. او با بیان این نکته که این روزها کارایی مبدل های انرژی در حال افزایش است گفت: یکی از کارایی های مبدل های انرژی، استفاده از آن ها در تولید انرژی های تجدید پذیر است که ما با توان تولیدی که داریم توانسته ایم مجوز های لازم را برای تولید 20 هزار دستگاه مبدل انرژی تجدید پذیر از جمله اینورترهای خورشیدی خانگی و نیروگاهی به دست بیاوریم. همچنین ما با تولید این دستگاه ها که از کیفیت بالایی برخوردار هستند، می توانیم کشور را از این نوع دستگاه بی نیاز کنیم.
جلوگیری از خروج 100میلیون دلار ارز با تولید بومی!
مدیرعامل شرکت نیان الکترونیک با بیان این نکته که در هفته های گذشته با تایید معاونت علمی ریاست جمهوری شرکت نیان الکترونیک برای سومین دوره پیاپی دانش بنیان شده است، گفت: ما اولین شرکت دانش بنیان تولید کننده مبدل های انرژی الکتریکی و تغذیه مخابراتی در کشور هستیم و سه طرح توسعه‌ای داریم که یکی از این ها با حضور وزیر صنعت و معدن مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این طرح که کارخانه تولید مبدل های انرژی با توان بالاست ظرفیت ایجاد 400 شغل را به ارزش 50 میلیارد تومان دارد. همچنین ما با افتتاح این کارخانه توانسته ایم درسال از خروج صد میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کنیم و شرکت نیان الکترونیک توانایی تولید 10 هزار دستگاه و پشتیبانی دو هزار مگاوات برق را در سال های آینده دارد.
او که ریاست کمیسیون سرمایه‌گذاری و بازار پول اتاق بازرگانی خراسان رضوی را نیز برعهده دارد، با بیان این که شرکت دانش بنیان نیان الکترونیک طرح‌های دیگری از جمله بهینه‌سازی کولرهای آبی را در دستور کار دارد، ادامه داد: طرح بهینه‌سازی کولرهای آبی علاوه بر صرفه‌جویی در برق و ارز سبب اشتغال‌زایی نیز می‌شود.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان این نکته که در افتتاح کارخانه ها و شرکت ها باید به بازده سرمایه گذاری دقت کنیم تا عدد سرمایه گذاری، گفت: باید برای ایجاد شغل به این مسئله دقت کنیم که با چقدر سرمایه توانسته ایم شغل ایجاد کنیم. در صنایع غیر دانش بنیان به ازای هر شغل یک تا 1.5 میلیارد تومان باید هزینه شود تا شغل ایجاد شود، ولی در صنایع دانش بنیان با هزینه خیلی کمتر می‌توان تعداد شغل بیشتری ایجاد کرد. شرکت ما در طرح توسعه در شهرک صنعتی چناران توانسته است با 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری 400 شغل مستقیم و هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کند. به عبارت دیگر ما نسبت به صنایع دیگر هزینه کمتری کردیم ولی تعداد شغل بیشتری را ایجاد کرده‌ایم.
ششمین تولید کننده دنیا در مبدل های الکتریکی
نایب رئیس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران با بیان این نکته که این مجموعه ششمین شرکت تولید مبدل های انرژی الکتریکی در جهان است، گفت: برای تولید مبدل های انرژی نیازمند این هستیم که بخش های مختلف کشور مانند مخابرات، نرم افزار و ... قوی باشند. از این جهت نیان الکترونیک بیش از 25 سال است که در تولید محصولات با توان پایین فعالیت می‌کند و از این به بعد با افتتاح کارخانه جدید در چناران، قصد تولید محصولات با توان بالا را دارد.
محمد علی چمنیان، عضو هیئت مدیره انجمن مدیران صنایع ایران، با بیان این نکته که مجموعه ما موفق شده است در هفته گذشته مناقصه بازسازی زیرساخت های سوریه را برنده شود، گفت: هم اکنون خط تولید این مجموعه در حال آماده سازی تجهیزات مخابراتی سوریه است. ارزش قرارداد این مناقصه 12 میلیون دلار است که البته بخشی از این قرارداد تولید محصول و بخشی دیگر خدمات مشاوره‌ای-مهندسی است. این قرارداد چهارساله است و ما باید در چهار فاز قطعات را تحویل سوریه دهیم. همچنین ما موفق شده‌ایم تمام استانداردهای مورد نیاز تولید تجهیزات این شرکت برای صادرات را دریافت کنیم.
600 نفر اشتغال مستقیم
مدیرعامل شرکت دانش بنیان نیان الکترونیک وجود مشکلات فراوان در نقل و انتقال پول با سایر کشورها را یکی از مشکلات پیش رو در حوزه تجارت با کشورهای همسایه دانست و گفت: ما باید 12 هزار یورو ضمانت ارزی در داخل بانک توسعه صادرات قرار می‌دادیم تا بتوانیم ضمانت نامه را از سوریه دریافت کنیم. تهیه این رقم پول و تحویل به صورت نقدی کار مشکلی بود. همچنین ما برای تجارت با کشورهای پهناوری مانند روسیه نیز برای مبادلات مالی و تجاری خود دچار مشکلاتی از این دست هستیم. وی با بیان این نکته که دولت هیچ نقشی در روند کار ما نداشت، گفت: ما بیش از دو دهه است که در حال فعالیت هستیم و توانسته ایم در فضایی بیش از 60 هزار مترمربع اشتغالی حدود 600 نفر ایجاد کنیم.
شرکت دانش بنیان نیان الکترونیک فعالیت خود را در شاخه الکترونیک قدرت و طراحی و ساخت تجهیزات مبدل انرژی الکتریکی پرکاربرد در صنایع مهم زیربنایی کشور در سال 1374 رسماً آغاز کرد. اکنون پس از گذشت ربع قرن تولید مستمر دانش‌بنیان، این شرکت به عنوان بزرگ تریـن طراح و تولیـدکننده مبـدل‌های انرژی الکتریکی در کشور توانسته است نـیاز کشـور را در این حوزه رفع کند. توسعه مستمر سازمان از بدو تاسیس به گونه‌ای بوده که تعداد پرسنل از سال 74 تاکنون به بیش از 600 نفر و فضای تولیدی نیز به بیش از 60.000 مترمربع افزایش یافته است. بی شک توسعه شرکت های دانش بنیان و حمایت بیشتر از آن ها توسط نهاد های دولتی و خصوصی، نقش مهمی در بالارفتن سرعت پیشرفت و توسعه کشورمان خواهد داشت و بهبود اوضاع اقتصاد در کوتاه مدت را تضمین خواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/127994/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است

قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

49 درصد تسهیلات تبصره 18 در خراسان جنوبی جذب شد

وصول بیش از 11 هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال 1402

شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی

سند توسعه خراسان شمالی برای 500 روستا عملیاتی شد

آل اسحاق: افزایش تعطیلی‌ها در کشور مخالف تحقق شعار سال است

گذشت 200 روز از جنگ غزه؛ تعداد شهدا به 34183 نفر رسید

کشتار رژیم صهیونیستی در بیمارستان "ناصر" غزه؛ اجساد کشف شده گور‌های دسته‌جمعی به 310 نفر رسید

شهادت 30 کودک بر اثر گرسنگی در غزه

روزنامه آمریکایی: ترکیه احتمالا به زودی اس 400 را عملیاتی می‌کند

انهدام برج تلویزیونی 140 متری در اوکراین

قیمت نفت اندکی بالا رفت

کاهش نرخ سکه و ارز در بازار؛ طلا 18 عیار پرچم دار کاهش ها

چراغ سبز مراجع تقلید به تعطیل شدن روز شنبه به جای پنج شنبه /4 روز قطع ارتباط با دنیا به نفع اقتصاد کشور نیست

استفاده از خدمات دولتی برای فعالانی که مجوز کاغذی دارند، ممنوع می‌شود

تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است

مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی

اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت

چه بر سر طبقه متوسط آمد؟

برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در ارومیه

گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم

تداوم بازدید مقامات ژاپنی از معبد جنگ سوال برانگیز شد

دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب

رئیس بانک مرکزی اروپا: اقتصاد جهانی در نقطه عطف قرار دارد

قیمت خودرو 4 اردیبهشت 1403

مصوبات دور اول سفر رییس جمهور در حوزه بنیاد شهید ایلام به صورت 100 درصد اجرایی شد

در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد

عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال 1402

عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است

سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود

مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد

آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی

اجرای ماده 65 احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو

«نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید

بازدارندگی متعارف ایران

تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا

1500کیلو زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود

قیمت طلای جهانی اندکی صعود کرد

تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیرشهریه‌ای استان تهران

تلاش خود را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان به کار می‌گیریم

نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت

وعده سازمان بازرسی منطقه 3 برای رفع مشکلات تولیدکنندگان

شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است

بررسی مشکلات دو واحد تولیدی و معدنی استان یزد

آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی

عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست