ایرانیان جهان

آخرين مطالب

هزینه تبلیغاتی 600 میلیونی برخی کاندید‌ها برای انتخابات اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - هزینه تبلیغاتی 600 میلیونی برخی کاندید‌ها برای انتخابات
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6074802
٠
٠
باشگاه خبرنگاران / برخی از کاندیدا‌های مجلس برای تبلیغات انتخاباتی خود با ریخت و پاش، به میزان 600 میلیون تومان هزینه می‌کنند.
چند روزی از شروع زمان تبلیغات کاندیدا‌های مجلس شورای اسلامی گذشته با بازار تبلیغات‌های مختلف حسابی داغ شده است؛ از توزیع پوستر بنر و ساخت تیزر‌های تبلیغاتی گرفته تا آتش بازی توزیع غذا و بسیاری از روش‌های عجیب و باورنکردنی است.
‏در شرایطی که هنوز برخی از هم‌وطنان ‎زلزله زده ما در کرمانشاه شب‌ها با سرمایی که تا مغز استخوان نفوذ می‌کند به کانکس پناه می‌برند و خانه‌های سیستانی‌ها گل‌آلود مانده اعداد و ارقام ارائه شده از هزینه‌های تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی چندان دلچسب نیست.
کارشناسان این حوزه خبر از هزینه‌های چند میلیاردی برای افتتاح ستاد تبلیغاتی و ساخت تیزر و به مدت کوتاه چند روزه که تبلیغات می‌دهند این موضوع کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ یک حساب سرانگشتی از میزان حقوق دریافتی رسمی کارکنان مجلس ماجرا را عجیب‌تر می‌کند.
جای خالی حرف حساب و چند کلمه صحبت صادقانه در دل سر و صدای موسیقی‌های حماسی و رنگ و لعاب تیزر‌ها و کیلیپ‌های تبلیغاتی احساس می‌شود؛ بدون شک خرج‌های گزاف ستاد‌های تبلیغاتی و دست تکان دادن برای مردم، نمی‌تواند انگیزه چندانی برای ملت خسته از مشکلات اقتصادی ایجاد کند.
نرخ 15 تا 20 میلیون تومانی برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی
آرمین صادقی کارشناس حوزه تبلیغات در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: یکی از نکات بسیار مهم در ساخت تیزر و کلیپ‌های تبلیغاتی داشتن بانک اطلاعاتی مناسب از عکس‌ها و فیلم‌هاست؛ به عبارتی هزینه اولیه نه برای ساخت تیزر، بلکه برای ایجاد بانک اطلاعاتی جدید به کار برده می‌شود.
او گفت: اگر برای مراسم خاصی قصد ایجاد بانک اطلاعاتی جدید و تهیه عکس و فیلم برای ساخت تیزر را داشته باشید تا در نهایت بخش‌هایی را انتخاب کرده و از آن برای ساخت تیزر تبلیغاتی بهره ببرید؛ باید بیش از 15 تا 20 میلیون تومان برای هر مراسم هزینه کنید.
صادقی ادامه داد: مرحله بعدی تدوین و ساخت تیزر است که بسته به کیفیت محصول نهایی، مدت زمان کلیپ، فرد سازنده و مواردی از این دست این قبیل، هزینه ساخت آن از بیش از 5 میلیون تومان آغاز شده و اغلب به بیش از 20 میلیون تومان برای هر تیزر می‌رسد.
این کارشناس خودرو تصریح کرد: فرد یا شرکتی که تمام این فضا سازی‌ها و هزینه‌ها را متحمل می‌شود در نهایت به دنبال بهره برداری اقتصادی یا سیاسی از آن است؛ در ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی انتخاباتی اغلب به دنبال دستیابی به برند شخصی هستند؛ در این موارد همواره جمله‌ای مطرح می‌شود که شهرت ماندگاری به همراه ندارد، اما ماندگاری شهرت به همراه خواهد داشت.
او گفت: روزی که حضرت محمد (ص) شروع به تبلیغ دین اسلام کرد یک نفر آن را پذیرفت و امروز بعد از 1400 سال بیش از 2 میلیارد نفر مسلمان وجود دارد و هر روز بر این جمعیت افزوده می‌شود و افراد بسیاری به این دین ورود پیدا می‌کنند، یا می‌توانید شهید قاسم سلیمانی را در نظر بگیرید که تا پیش از شهادتش کم‌تر تیزر یا کلیپی از او دیده می‌شد، اما مدتی قبل شاهد عزادار شدن جمعیت 25 میلیون نفری برای او بودیم.
صادقی ادامه داد: این اتفاقات علتی به نام عمل گرایی دارد؛ در پرسونالیتی برند شما نیازمند عملگرایی هستید بنابر این اگر کسی قصد ساخت کلیپ تبلیغاتی را دارد باید عملکرد خود در گذشته را در معرض نمایش قرار دهد، اما در اغلب موارد، کاندیدا‌های انتخاباتی صرفا از آینده حرف می‌زنند و هیچ کس حاضر به صحبت درباره گذشته نیست.
این کارشناس خودرو بیان کرد: در جامعه‌ای مثل ایران، خوشبختانه مردم به سطحی از دانش رسیده‌اند که حقایق را متوجه می‌شوند پس صحبت درباره حقیقت‌ها می‌تواند نتیجه مناسب‌تری برای فرد به همراه داشته باشد؛ کاندیدایی که قصد حضور در مجلس را بهتر است مطابق قواعد تبلیغات، در تیزر تبلیعاتی میزان تحصیلات و عملکرد خود در چند سال اخیر را به طور روصن برای مردم تشریح کند.
او با تاکید بر این که نیازی به ساخت تیزر‌های عجیب و غریب وجود ندارد تصریح کرد: ارائه کلیپ‌های کوتاه یک دقیقه‌ای و از طریق فضای مجازی، اگر مطابق اصول انجام این کار باشد برای یک دوره انتخاباتی به 20 میلیون تومان هم نخواهد رسید.
صادقی گفت: حتی شفافسازی در هزینه‌های تبلیغات انتخابات هم می‌تواند موثر باشد، شهادت سردار سلیمانی مشخص کرد اگر کاری برای مردم انجام شود در نهایت مردم قلبا حقیقت را خواهند پذیرفت؛ صحبت شفاف و صادقانه از انچه که تا به امروز انجام شده و اهداف مناسبی که برای آینده در نظر گرفته شده است می‌تواند صحیح‌ترین و موثرترین روش باشد. نماینده‌ای که ادعا می‌کند نرخ تورم را به صفر می‌رساند یا برای هر مراسم چند ده میلیون هزینه می‌کند راه درستی را برای تبلیغات پیش نگرفته است.
برخی کاندیدها برای تبلیغات 600 میلیون تومان هزینه می کنند
خرم کارشناس مدیریت استراتژیک در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره هزینه کاندیدا‌ها برای انتخابات مجلس، گفت: بحث هزینه تبلیغاتی کاندیدا‌ها برای افراد مختلف با شرایط مختلف است، اما حداقل پایه یک کاندید که بخواهد کار بسیار کوچک در حوزه سوشیال و دیجیتال انجام دهد از عدد 600 میلیون تومان شروع می شود.
او ادامه داد: به طور مثال زمانی که یک کاندید در باغ یک ایونت برگزار می‌کند، هزینه آن میلیاردی است. این دسته از افراد اگر بخواهند در فضای دیجیتال حرکت کنند بالغ بر 100 میلیون تومان باید هزینه کنند.
این کارشناس مدیریت استراتژیک افزود: آگهی‌هایی که به طور مثال در کانال های تلگرامی معروف تبلیغ می‌شود 18 میلیون تومان هزینه می برد اما کاندیداها با مدیران این دسته از شبکه ها گفت‌وگوی می کنند که در نهایت 10 میلیون تومان می‌شود.
او ادامه داد: برگزاری دو ایونت و دو سالن خیلی معمولی 50 تا 60 میلیون تومان هزینه دارد، بماند که برخی از کاندیداها آتش بازی هم می کنند. قطع به یقین افراد از جیب خود هزینه نمی‌کنند و طرفدار‌های خاص خود را دارند و این طرفدار‌ها از قبل با این دوستان آشنا بوده و کار می‌کردند تا در آینده به کارشان آیند.
خرم تشریح کرد: این افراد عملاً به کسانی که توانایی رای آوردن را دارند، کمک می‌کنند تا در آینده از آن‌ها استفاده کنند امروز با یک مدلی از رای آوردند رو به رو هستیم که آن خرید رای است که می‌تواند از یک ناهار گرم تا کارت میلیونی تا مدل‌های ارتباطی دیگر و هدایای دیگر باشد.
این کارشناس مدیریت استراتژیک بیان کرد: حداقل خرید برای یک رای که یک ناهار ساده باشد، با حساب اینکه این ناهار 40 هزار تومان و برای یک هزار نفر باشد، 40 میلیون تومان می‌شود. قطعاً این ستاد‌ها و افراد تا ممنوع و برگزاری انتخابات هر شب مراسم دارند و شام می‌دهند.
او افزود: اکنون که نه سررسیدی چاپ می‌شود و نه پوستری؛ اگر تنها مقداری فقط سررسید و پوستر چاپ کنند 100 میلیون تومان می‌شود که با احتساب تمام حساب‌ها یک میلیارد می‌شود علاوه بر این برخی افراد در مراسم هایشان از سلبریتی ها استفاده می‌کنند. این هزینه‌ها برای شهر تهران است، اما در شهرستان‌ها حداقل 300 میلیون تومان هزینه دارد. این افراد به دلیل اینکه امضا‌های طلایی دارند طرفداران خود را اکنون جمع می‌کنند.
با گذر از این موارد در فضای مجازی با نوع جدیدتری از تبلیغات همراه هستیم که به تازگی رخ نمایان کرده است. انتشار کلیپ‌های تبلیغاتی در پیج‌های معروف و هزینه‌های بالا که در بسیاری از موارد انتشار در استوری (داستان) به 10 میلیون تومان هم می‌رسد و این امر در پست اینستاگرامی که ماندگاری بیشتری دارد به مبالغ بالاتری هم می‌رسد.
البته این ارقام به نظرسنجی‌های تلگرامی هم رسیده است و مبالغ پیشنهادی این روز‌ها در کانال‌ها و گروه‌ها دست به دست می‌شود. حال باید دید که نظارت بر این روند تبلیغ در انتخابات بر عهده کدام نهاد بوده است!

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/128243/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است

رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود

نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند

بنگاهداری بانک‌ها زنجیری به پای چرخ تولید

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی

استعفای ناگهانی فرمانده یگان ویژه «اشباح» از ارتش رژیم صهیونیستی

بازدید میدانی یحیی السنوار از مناطق درگیری در غزه

رئیسی: روابط ایران و سریلانکا افزایش یابد

ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است

زیرساخت‌های لازم در 3 بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است

حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد

رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود

رئیس‌جمهور: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود

رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم

آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی-مهندسی به سریلانکا

محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست

کاخ سفید ارسال مخفیانه موشک های دوربرد به اوکراین را تایید کرد

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

لحظه هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان اسرائیلی توسط حزب‌الله

والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است

تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو

پیام‌های حمله به دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه

اختصاص 420 میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام

ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند

دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است

دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد

تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی

اردوغان: دیگر تجارت گسترده گذشته با اسرائیل را نداریم

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

معاون سازمان توسعه تجارت: اعدادی که برای تجارت با آفریقا اعلام می‌شود واقعی نیست

رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم

کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟

اقدام دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا در اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل در غزه

سفر مخفیانه روسای ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و شاباک به قاهره

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

جایزه تتر و بیت‌کوین تا +30 میلیون تومان در ازای یک ثبت‌نام ساده

رئیس فراکسیون کارگری مجلس: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش