ایرانیان جهان

آخرين مطالب

تکرار تک روی‌های مجلس دهم خلاف مطالبات مردم است اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - تکرار تک روی‌های مجلس دهم خلاف مطالبات مردم است
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6074806
٠
٠
آرمان ملی / متن پیش رو در آرمان ملی منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
مجید انصاری سرلیست حزب کارگزاران از جمله افرادی است که به‌رغم نگرانی‌ها بابت نبود زمان کافی برای تبلیغات معتقد است مردم باید تحت هر شرایطی در انتخابات شرکت کنند تا اصلاح‌طلبان و نمایندگان شایسته با ورود به مجلس پاسخگوی بخش زیادی از مطالبات آحاد جامعه باشند، البته افرادی هم در این میان تصمیم به انصراف از حضور در رقابت‌های انتخاباتی گرفتند. حجت‌الاسلام مجید انصاری خطاب به آنها می‌گوید: من به اصلاح‌طلبانی که شرایط آنها را مجبور به انصراف از حضور در انتخابات مجلس کرده حق می‌دهم اما مصالح جریان اصلاحات و منافع کلی کشور در این نیست که مجلس را داوطلبانه و به‌طور کامل به رقیب واگذار کنیم. «آرمان ملی» در همین خصوص با حجت‌الاسلام مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به گفت‌وگو پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.
برخی از اصلاح‌طلبان به‌دلیل شرایط پیش آمده برای نامزدهای انتخاباتی این جریان تصمیم به انصراف از حضور در انتخابات گرفتند. چگونه می‌توان برای مصلحت کشور باری دیگر این افراد را به میدان رقابت کشاند؟
من به اصلاح‌طلبانی که شرایط آنها را مجبور به انصراف از حضور در انتخابات مجلس کرده حق می‌دهم، برخی از جریانات و اشخاص اصلاح‌طلب متاسفانه به‌دلیل شرایط پیش آمده، از گردونه رقابت حذف شدند، اما من فکر می‌کنم مصالح جریان اصلاحات و مصالح کلی کشور در این نیست که مجلس را داوطلبانه و به‌طور کامل به رقیب واگذار کنیم و با این اقدام ما در آینده شاهد مجلسی تک‌صدا باشیم. من شک ندارم که اگر با عدم مشارکت عمومی مردم دوستان اصلاح‌طلب و دیگر اقشار همین تعداد باقی مانده تائید شده اصلاح‌طلبان چه در تهران و چه در برخی از شهرهای کشور و حوزه‌های انتخابیه، به مجلس راه پیدا نکنند مجلسی تشکیل خواهد شد که حتی صدای همین عزیزان پس از آن به گوش کسی نخواهد رسید. اگر انصراف از حضور در انتخابات ادامه پیدا کند مجلس تک‌صدا تصمیماتی می‌گیرد و مصوباتی خواهد داشت که همین افرادی که انصراف داده‌اند افسوس می‌خورند. نباید شرایط را به جایی برسانیم که با پشیمانی و افسوس از شرایط کشور سخن بگوییم.
با این وجود نسبت به مجلس یازدهم خوش‌بین هستید؟
جامعه مردم، تحول‌خواهان و اصلاح‌طلبان برای اصلاح امور کشور در حوزه‌های مختلف طرح‌ها و نظرات جدی دارند، اگر نماینده‌ای در مجلس داشته باشند که بتوانند این خواسته‌ها و مطالبات را مطرح کنند قطعا شرایط کشور به نسبت وضع امروز بهبود پیدا می‌کند. نمایندگان در دوره یازدهم مجلس باید با جلب نظر سایر نمایندگان مطالبات مردم را به‌طور جدی پیگیری کنند. در دوره بعد مجلس باید طرح‌های اصلاح‌طلبان برای برون رفت از شرایط کشور را پیگیری شود و این روند به‌گونه‌ای پیش برود که در نهایت به نفع مردم تمام شود. در حال حاضر حتی یکصدا در مجلس شورای اسلامی مهم است. این را تاکید می‌کنم که حتی یکصدا و یک نماینده شجاع مردمی مهم است. چه بسا می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات و تصمیمات نادرست را بگیرد و موجی ایجاد کند که اکثریت را برای موضوعات کلیدی و مهم همراه کند. تاریخ مجلس در ایران گواه این موضوع است و تجربه شخصی من هم مهر تائیدی بر این است که باید به حضور حتی یک نماینده که به فکر مردم باشد هم در مجلس حساسیت به خرج بدهیم، ما در مجلس پنجم اقلیت بودیم اما اقلیت قوی شجاع و منسجم که توانستیم جلوی برخی از مصوبات تهدیدکننده دموکراسی را بگیریم و با هماهنگی اکثریت مصوباتی به نفع مردم جامعه تصویب کنیم. عدم مشارکت در انتخابات جز واگذار کردن داوطلبانه صحنه به رقیب نتیجه دیگری نخواهد داشت.
اقلیت اصلاح‌طلب چگونه می‌توانند در مجلسی با اکثریت اصولگرا اثرگذار باشد؟
یک اقلیت اصلاح‌طلب اما کارآمد در مجلس بسیار تاثیرگذار‌تر از اکثریتی است که کاری از آنها برنمی‌آید. اقلیتی از اصلاح‌طلبان که بخواهند به مجلس وارد شوند در درجه اول باید باهم هم قسم، متحد و منسجم باشند. اصلاح‌طلبان باید در مجلس کار تشکیلاتی انجام بدهند و یکصدا به نفع مردم باشند تا تک روی‌های مخربی که در گذشته توسط برخی نمایندگان انجام می‌شد تکرار نشود. نمایندگان اصلاح‌طلب و اقلیت در مجلس آینده باید با بدنه جامعه، نخبگان، کنشگر‌ها و فعالان سیاسی خارج از مجلس مرتب در ارتباط و تماس باشند و از دیدگاه‌های کارشناسانه و تخصصی آنها استفاده کنند. در نهایت مجلس آینده باید با خرد جمعی اداره شود، نمایندگان باید با استفاده از این خرد جمعی طرح‌هایی را در جهت منافع مردم در مجلس مطرح کنند. تاکید من بر این است که نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی باید شجاعت لازم را داشته باشند و در مواقعی که لازم است بدون خوف و ترس و لکنت زبان صدای مردم در مجلس باشند.
چه نکته‌ای باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد تا از انفعال مجلس و نمایندگان جلوگیری شود؟
نمایندگان باید روی مجلس وقت بگذارند یعنی در بخش قانون‌گذاری و به‌خصوص در بخش نظارت بر دستگاه‌های بیرون از مجلس بتوانند با دید کلان ملی اثرگذار باشند، نمایندگان باید در مسائل اساسی کشور و در مواردی که دغدغه امروز مردم است نقش‌آفرینی کنند.
مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی را با وجود دلخوری‌های آنها از وضع موجود چگونه ارزیابی می‌کنید؟
من پیشنهاد می‌کنم کسانی که هنوز برای حضور در پای صندوق‌های رأی تردید دارند یا حتی تصمیم قطعی گرفته‌اند که شرکت نکنند، محاسبه‌ای دقیق و وجدانی با خود داشته باشند و ببینند شرکت نکردن آنها در انتخابات چه مشکلی را حل می‌کند؟ شرکت کردن آنها چه روزنه امیدی را می‌تواند باز نگه دارد؟ من فکر می‌کنم هر محاسبه‌ای که انجام بدهند نتیجه می‌گیرند که وجود نماینده‌هایی از سوی اصلاح‌طلبان در مجلس برای بیان خواسته آنها بهتر از نبودش است، اگر به این جمع‌بندی رسیدند در همین باقی مانده زمان سعی کنند در فضای مجازی در گروه‌های مختلف در فضای حقیقی و در ارتباطات دیگران را هم تشویق به مشارکت در انتخابات کنند. ما متاسفانه به‌دلیل فرایند ناقص انتخابات با تاخیر وارد میدان شدیم و امکانات نداریم. رقیب ما ماه‌هاست فعالیت‌های تبلیغاتی خود را آغاز کرده و تریبون‌ها و امکانات هم تماما در اختیار آنهاست. مردم سعی کنند مظلومیت و محرومیت همفکران و خدمتگزارانشان که ریسک کردند و به صحنه آمدند تا به آنها خدمت کنند با رأی خود جبران کنند و آنها را تنها نگذارند. من امیدوار هستم به لطف خداوند و همت دوستان با همین امکانات محدود ان‌شاءا... بتوانیم اعتماد مردم راجلب کنیم و لیست اصلاح‌طلبان رأی بیاورد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/128251/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

داستان ابوشجاع

روایت «فارن پالیسی» از تله‌ای که اسرائیل در آن گرفتار شده است

اسیر اسرائیلی: نتانیاهو خجالت بکش!

دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی/ نوبت به روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش رسید

آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است

ویزای شنگن 5 ساله برای شهروندان کشورهای عربی خلیج فارس

اعمال مالیات عایدی بر سرمایه در بازار خودرو چه اثری دارد؟

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

30 کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

حدود 20 هزار میلیارد تومان خسارت اقتصادی مرگ‌های منتسب به آلودگی هوا در اهواز

اجرای سند توسعه اشتغال در 500 روستای خراسان شمالی

عامل تحریم

رأی الیوم: حاکمیت اردن استمرار جغرافیای راهبردی رژیم صهیونیستی است

اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش

واردات گوشت گرم از آفریقا به کشور

جزئیات از سامانه جدید «خودنویس»

توضیحات رئیس سازمان توسعه تجارت درباره نمایشگاه اکسپو

بالا و پایین سرخابی‌ها در بورس

ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی

یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران

نشست تحقق شعار سال با حضور فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی

مشکلات 7 بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد

توقیف کامیون حامل سوخت قاچاق در یزد

ده نمکی در دو اپیزود

چرا رئیسی به پاکستان سفر کرد؟

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور؛ به زودی

واکنش کرملین به انتقال کمک‌های چند میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

چگونه هند می‌تواند چین را به مخمصه بیندازد؟

نگرانی از یورش گارد ملی آمریکا به دانشجویان معترض

اسب‌های ارتش انگلیس لندنی‌ها را زخمی کردند

صادرات طلای سرخ به 400 تن می‌رسد

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش 119 درصدی حقوق در 3 سال

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه

بیانیه مهم 28 ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران و پاکستان

تهیه 3000 سند کاداستر برای املاک شهرداری قم

انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان

آمادگی بندر چابهار برای تسهیل تجارت اقتصادی با کشور تاجیکستان

رییس صداوسیما از پیگیری وضعیت اقتصادی توسط ساترا خبر داد

التهاب سیاسی در دانشگاه‌های آمریکا

در باکو جایی برای شیعیان نیست

ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا

پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا

افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان

پاسخ معاون وزیر کار در مورد دستمزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده، 119 درصد افزایش یافت

صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی

اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا