ایرانیان جهان

آخرين مطالب

سندرز بدون توقف ایالات متحده آمریکا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - سندرز بدون توقف
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6093936
k ١.٨
١
اعتماد / متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و انتشار آن به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست
دو از سه. این نتیجه بازی پینگ‌پنگ یا تنیس نیست. بلکه این نتیجه نشان می‌دهد برنی سندرز در دو ایالات از سه ایالتی که در آن انتخابات مقدماتی حزب دموکرات برگزار شده پیروز مطلق شده و در ایالت اول نیز تنها با اختلافی اندک نتیجه را واگذار کرده است. روز شنبه انتخابات ایالت نوادا برگزار شد؛ ایالتی که یکی از متنوع‌ترین مردمان از هر نژاد و قومیتی را در خود جای داده است. هنگامی که نمایندگان هر حزبی در آن شرکت می‌کنند می‌تواند یک برآورد از محبوبیت و مقبولیت خود در میان اقشار مختلف امریکا به دست آورد. جو بایدن پس از دو شکست پیاپی امید زیادی به نوادا داشت تا در این ایالت با تصاحب یک پیروزی، روند ضعیف خود را به پایان برساند. اما هرچه به انتخابات نزدیک‌تر شدیم فاصله برنی سندرز در نوادا نسبت به سایر نامزدها بیشتر شد. بایدن روزی اختلافی قابل‌توجه با سایر رقبا در نوادا داشت و پیش‌بینی ‌می‌شد پیروز قطعی انتخابات این ایالت باشد اما به ناگاه شرایط کاملا معکوس شد و این بایدن بود که تبدیل به نامزد بازنده این ایالت شد و با اختلافی فاحش نتیجه را به سندرز واگذار کرد. برنی سندرز در حال تبدیل‌شدن به یک پیشتاز بلامنازع در میان نامزدهای دموکرات است. انتخابات‌ آتی قطعا این موضوع را بیشتر نشان می‌دهد و مشخص می‌کند موج سندرز تا چه حد توانسته در امریکا فراگیر شود. دو انتخابات کارولینای جنوبی و سه‌شنبه بزرگ برای تمامی نامزدهای دموکرات سرنوشت‌ساز است. حالا برنی سندرز تبدیل به پیروز نهایی انتخابات نوادا شده و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که بالای 30 درصد از آرای این ایالت را به خود اختصاص دهد. او در جشن پیروزی جنبش خود را غیر قابل توقف خواند و گفت که این پیروزی‌ها ادامه دارد. سندرز با وجود نگرانی‌هایی که در خصوص اتحادیه کارگری آشپز‌ها و پیش‌خدمت‌ها که بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری این ایالت محسوب می‌شود و مخالف سیاست‌های بیمه‌ای سندرز بودند، وجود داشت اما باز هم برنده شد. این اتحادیه عنوان کرد که هیچ‌یک از نامزدها را تایید نمی‌کند چرا که معتقد است هرگونه سیاست‌ بهداشتی و درمانی سیاست‌های درمانی این اتحادیه را تضعیف می‌کند چرا که این اتحادیه برای خود یک ساختار بیمه درمانی دارد که معتقد است نیاز اعضای این اتحادیه را تامین می‌کند و هرنوع بیمه اجباری دیگری ساختار بیمه درمانی این اتحادیه را تضعیف می‌کند. ولی این اتفاق هم باعث تضعیف موقعیت سندرز در انتخابات نوادا نشد و با یک حاشیه امن پیروز انتخابات در این ایالت شد.
در این انتخابات مشخص شد که سندرز نه‌تنها در بین رای‌دهندگان سفیدپوست بلکه در میان رای‌دهندگان لاتین و سیاه‌پوست نیز از پشتیبانی بسیار گسترده‌ای برخوردار است. طبق نظرسنجی‌ها 53 درصد از لاتین‌تبارهایی که در این انتخابات شرکت کردند، گفتند که از سندرز حمایت می‌کنند. در میان سیاه‌پوستان نیز اگرچه بایدن با 36 درصد مقبولیت در جایگاه اول قرار داشت اما سندرز نیز با 27 درصد در جایگاه دوم قرار گرفت. از طرفی دیگر بایدن یک شرایط به‌ شدت ناامید‌کننده در میان جوانان دارد. او عملا آرای افراد زیر 50 سال را با خود ندارد. حتی پیت بوتجیج جوان هم نتوانسته آرای آنها را با خود همراه کند ولی در طرف مقابل این برنی سندرز است که اکثر جوانان را به خود جلب کرده است. او بالای 65 درصد رای جوانان بین 17 تا 29 سال را در اختیار دارد و این در حالی است که بایدن آرای افراد بالای 65 سال را با خود همراه کرده است و عدم همراهی جوانان با سایر نامزدها تبدیل به موضوع بسیار قابل‌توجه بین سایر نامزدها شده است. براساس نظرسنجی‌ها در نوادا موضوع مراقبت‌های بهداشتی جزو موضوعات اصلی بوده که شهروندان نوادا روی آن تاکید داشتند. 43 درصد از رای‌دهندگان گفته بودند که مراقبت‌های بهداشتی مهم‌ترین مساله برای آنها است. علاوه بر این 62 درصد از رای‌دهندگان گفتند که از جایگزین کردن بیمه درمانی خصوصی با یک برنامه بیمه دولتی واحد پشتیبانی ‌می‌کنند. گفتنی است برنی سندرز دست روی موضوعی گذاشته که دغدغه بسیاری از امریکایی‌ها است و موضوع خدمات درمانی دولتی برای مردم را تبدیل به برنامه اصلی خود کرده است و این حجم از توجه نشان می‌دهد که تا چه حد مردم به این موضوع حساس هستند.
در سوی دیگر این ماجرا جو بایدن معاون اول رییس‌جمهور نیز پس از دو نمایش ضعیف در آیووا و نیوهمپشایر به یک پیروزی بزرگ نیاز داشت اما بازهم این موضوع در نوادا محقق نشد. با این حال او طی هفته گذشته وعده داده بود در ایالت‌های دیگر عملکرد بهتری را از خود نشان خواهد داد.
بایدن در سخنانی عنوان کرد: دلیل اینکه ما اینجا هستیم این است که هنوز می‌دانیم 99 درصد آرای امریکایی آفریقایی‌تبارها به صندوق ریخته نشده، هنوز 99 درصد امریکایی-لاتین‌تبارها نظر خود را بیان نکردند.
با این حال برآوردها نشان می‌دهد که بایدن روی این آرا هم نمی‌تواند حساب زیادی باز کند. چرا که نوادا نشان داد امریکایی- لاتین‌تبارها استقبال بیشتری به سندرز دارند. در سه‌شنبه بزرگ که انتخابات در دو ایالت تگزاس و کالیفرنیا برگزار می‌شود حجم زیادی از امریکایی-لاتین‌تبارها در آنها هستند و سندرز شانس بسیار بالایی در این دو ایالت دارد و در ایالتی مانند تگزاس که انتظار می‌رفت بایدن بتواند پیروز شود نیز اکنون در نظرسنجی‌ها شرایط برای سندرز به مراتب بهتر از بایدن است. بایدن حالا آخرین شانس بقایش در کارولینای جنوبی است. اگر در آنجا پیروز شود باز هم می‌تواند در رقابت باقی بماند اما در آنجا نیز به یک برد قاطع دست پیدا نکند پایان راه برای او رقم خواهد خورد.
در سوی دیگر ماجرا پیت بوتجیج نیز قرار دارد. او که در دو ایالت اول عملکردی خوب از خود نشان داد حالا عیار او رفته‌رفته مشخص می‌شود. او تنها در میان سفیدپوست‌ها پایگاه رای دارد. در صورتی که نه در میان سیاه‌پوست‌ها و نه در میان امریکایی‌-لاتین‌تبارها هیچ پایگاه رای برای خود ایجاد نکرده و در عمل با یک چالش در این خصوص مواجه شده است. او در نوادا تنها از سوی 2درصد سیاه‌پوست‌ها حمایت شد و در میان لاتین‌تبارها تنها 9 درصد بود. این شرایط در دو انتخابات گذشته نیز وجود داشت. با این حال بوتجیج معتقد بود اگر مردم ببینند که او قابلیت پیروزی دارد می‌تواند رای جمع کند. اما تاکنون این اتفاق رخ نداده چرا که چنین وضعیتی می‌تواند یک اوج و یک پایان زودهنگام در انتخابات را برای بوتجیج رقم بزند. تا زمان تنظیم این گزارش و با توجه به میزان آرا در نوادا، برنی سندرز توانسته در مجموع 34 نماینده حزبی به دست آورد و اکنون با فاصله قابل‌توجه از بوتجیج در جایگاه اول حزب قرار گرفته است. نامزد نهایی حزب برای پیروزی نیازمند 1991 نماینده است که حدود یک سوم از نمایندگان در روز 3مارس و در اولین سه‌شنبه بزرگ تقسیم خواهند شد و در آن روز شاید بتوان دریافت کدام فرد نامزد نهایی حزب از دیدگاه رای‌دهندگان دموکرات است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/130628/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

حماس: مواضع بایدن متناقض است

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد

جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

سیل برای دبی گران تمام شد

ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است

انتقاد حسین عبده تبریزی به مالیات مضاعف علیه سرمایه‌گذاری

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام هفته چهارم فروردین

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

از هر امری که مردم را نا امید کند بپرهیزید

جزییات واریز مرحله سوم سود اعلام شد

رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

اردوغان: باید در راستای توقف نسل‌کشی در غزه تلاش کنیم

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال 1403؛ تورم‌های بزرگتر در راه است؟

اتمام 53 پروژه اقتصادی تا پایان دولت در خراسان رضوی