ایرانیان جهان

آخرين مطالب

آلمان، ترمینال تروریسم آلمان

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - آلمان، ترمینال تروریسم
سایز متن الف الف
لینک کوتاه در کلیبرد کپی شد! http://akhr.ir/6110440
٤٦٨
٠
صبح نو / متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن در آخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
پیامدهای کوتاه‌مدت خونی که بامداد دومین جمعه دی‌ماه در بغداد بر زمین ریخته شد ، حکایت از آن دارد که این رویداد ساختار هندسه نوین قدرت جهانی را تغییر خواهد داد. جنایتی که به‌طور آشکارا توسط امپریالیسم و دولت آمریکا با همراهی متحدانش صورت گرفت . حال هرچی از این جنایت بین‌المللی می‌گذرد ابعاد بیشتری از آن آشکار و نقش جنتلمن‌های پشت میز مذاکره ، عیان‌تر می‌شود.
شکایت از مرکل
هشت نماینده پارلمان آلمان روز پنج‌شنبه رسماً از «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و شماری از وزیران او به‌دلیل مشارکت در ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکایت کرده‌اند.
رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند این نمایندگان گفته‌اند نیروی هوایی آمریکا از «پایگاه هوایی رامشتاین» که در خاک آلمان واقع است برای انجام عملیات پهپادی مربوط به ترور سردار سلیمانی استفاده کرده است.
«پایگاه هوایی رامشتاین» کانون عملیات و رله هدایت پهپادهای آمریکا برای پرواز در آسمان خاورمیانه و آفریقا است. «الکسانددر نو»، یکی از نمایندگان پارلمان آلمان در همین زمینه گفته است: «سیگنال‌های کنترل این پهپاد (پهپاد آمریکایی برای ترور سردار سلیمانی) فقط می‌توانسته از طریق یک ایستگاه رله ماهواره‌ای نظیر ایستگاهی که در خاک آلمان مستقر است ارسال شود.» در نسخه‌ای از این شکوائیه کیفری که این نماینده پارلمان آلمان روی وب‌سایتش قرار داده علاوه بر مرکل از «هایکو ماس»، وزیر خارجه، «آنگرت کرامپ-کارن‌باوئر»، وزیر دفاع، «هورست سیهوفر»، وزیر کشور و «سایر اعضای دولت فدرال» آلمان نام برده شده است. نمایندگان پارلمان آلمان مرکل و وزرای کابینه او را به «همدستی به واسطه غفلت» در عملیات ترور سردار سلیمانی متهم کرده‌اند. در بیانیه «الکساندر نو» آمده است: «ما نمی‌توانیم بپذیریم که دولت فدرال با تقویت و حمایت از جنگ پهپادی غیرقانونی آمریکا قوانین بین‌المللی را نقض کرده و از نقض آن حمایت می‌کند.»
مشارکت رژیم اسرائیل در عملیات ترور سردار سلیمانی
پیش از این هم پایگاه «هیل»، نزدیک به کنگره آمریکا با ارائه جزئیاتی از ترور سردار سلیمانی از مشارکت رژیم صهیونیستی در این عملیات تروریستی خبر داده بود.
پایگاه «هیل» پنج‌شنبه هفته گذشته نوشت عملیات ترور سردار سلیمانی علاوه بر پایش ماهواره‌ای از بالا نیازمند دریافت اطلاعات از مخبرانی در روی زمین بوده است.
طبق این گزارش، از آنجا که قرار بوده هواپیمای سردار سلیمانی وارد بغداد شود لازم بوده افرادی در روی زمین تأیید کنند که فردی که از هواپیما خارج شده ایشان
بوده است.
هیل نوشته آمریکا با کمک رژیم اسرائیل، شبکه‌هایی برای انجام این کار داشته است. آمریکا هنگام ورود سردار سلیمانی به بغداد، سه پهپاد را برای انجام این عملیات تروریستی به‌کار گرفته است که علت آن این بوده که در صورتی که دو پهپاد نقص مکانیکی پیدا کنند یا مورد هدف قرار گیرند آمریکا هنوز یک پهپاد دیگر برای پیشبرد عملیات داشته باشد.
رد ادعای ترامپ در کنگره
الحشد‌الشعبی عراق بامداد 13‌دی‌ماه از شهادت سردار قاسم سلیمانی و «ابومهدی‌المهندس» معاون سازمان الحشد‌الشعبی عراق در حمله پهپادی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.
سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».
در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسوولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی‌المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رییس‌جمهوری آمریکا صورت گرفته است.
پنتاگون در آن بیانیه مدعی شده بود: «ارتش آمریکا به دستور رییس‌جمهوری با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاع قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»
پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی اثبات‌نشده گفت، سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود، ادعایی که در کنگره آمریکا هم رد شد.
زمانی که گزارش رسمی کاخ سفید (حاوی توجیه‌های دولت آمریکا برای ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) تحویل نهاد قانونگذار این کشور شد ، «الیوت انگل» رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: گزارش رسمی کاخ سفید با ادعای نادرست «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه حمله به سردار سلیمانی برای جلوگیری از یک «تهدید فوری» انجام شده، منافات دارد.
در این بیانیه آمده است: «دولت؛ گزارشی قانونی که در آن دلایل قانونی و سیاستی برای حمله منجر به قتل (شهادت) سردار ایرانی، قاسم سلیمانی تشریح شده‌اند را به کنگره ارسال کرده است.» انگل اضافه کرده است: «این گزارش رسمی، مستقیماً با اظهارات نادرست رییس‌جمهوری مبنی بر اینکه برای جلوگیری از یک حمله قریب‌الوقوع به پرسنل و سفارتخانه‌های آمریکا ایران را هدف حمله قرار داده، منافات دارد.»
پمپئو درباره ترور سردار سلیمانی حساب پس می‌دهد
همچنین قرار است وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در یکی از کمیته های مجلس نمایندگان حاضر شود تا به سوالات مطرح در خصوص دلایل کاخ سفید برای ترور سردار قاسم سلیمانی پاسخ بگوید. به نقل از الجزیره، برای اولین بار از زمان ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، مایک پمپئو یکی از مقامات ارشد کاخ سفید در کنگره حاضر می‌شود تا به سوالات نمایندگان در خصوص این حمله پاسخ بگوید. به نوشته الجزیره پرسش اصلی نمایندگان کنگره از پمپئو در این رابطه خواهد بود که آیا کاخ سفید توجیه مناسبی برای صدور فرمان ترور سردار سلیمانی داشته است یا خیر.
بعد از ترور سردار سلیمانی که به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا صادر شد، مقامات کاخ سفید مدعی شدند اسنادی در دست دارند که نشان می‌دهد سردار سلیمانی در حال برنامه ریزی برای حمله به اهداف آمریکایی در منطقه خاورمیانه بوده است. بعد از گذشت چند روز اما این ادعای مقامات کاخ سفید از سوی مقامات آمریکایی تکذیب شد.
اخوان‌فرد: این اعترافات مستوجب یک تکلیف برای مسوولان کشور است
مسعود اخوان‌فرد، حقوقدان در این زمینه در گفت‌وگو با «صبح‌نو»، گفت: ترور منجر به شهادت سردار سلیمانی موضوع ساده‌ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت، این حادثه ابعاد مختلفی دارد که خود راهبرد منحصر به فرد می‌طلبد، به لحاظ اینکه این شهید یک فرد طراح خطوط راهبردی بود و قطعاً جبران این فقدان باید همراه با راهکار راهبری باشد. وی درباره نقش آلمان در این جنایت گفت: قطعاً مباشر این جرم شخص ترامپ به‌عنوان یک جنایتکار بین‌المللی است؛ اما کشورهایی که چه در منطقه خلیج‌فارس چه در سایر مناطق دنیا از لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مشارکت داشتند به میزان مشارکت و معاونت در این جنایت مسوولیت دارند و باید پاسخگو باشند. حال وقتی خبر از داخل کشوری مانند آلمان درز پیدا می‌کند و نشان می‌دهد بیانگر این است که هنوز آلمان استقلال واقعی پیدا نکرده و به‌عنوان ترمینال آمریکا عمل می‌کند. باعث تأسف است که کشور به ظاهر مستقل این کار را انجام می‌دهد و به‌عنوان معاون جرم بین‌المللی همکاری داشته است. حال این جنایت و اعترافات مستوجب یک تکلیف برای مسوولان جمهوری اسلامی است. مسوولیت ایران هر سه قوه را شامل می‌شود و باید این موضوع با مشارکت همه نهادها پیگیری شود.
اخوان‌فرد تصریح کرد: قطعاً وزارت امور خارجه باید تمام توان دیپلماتیک خود را در تمامی کشورهای اروپایی به‌خصوص آلمان صرف این پرونده کند به‌عنوان مطالبه جدی آلمان را وادار به به پاسخگویی آلمان و یا در این زمینه افشاگری کند.
این کارشناس حقوق بین‌الملل همچنین با اشاره به وظایف و معاونت حقوقی ریاست جمهوری گفت: قوه‌قضاییه نیز در بخش معاونت بین‌الملل باید به‌عنوان مدعی‌العموم در این بحث وارد شود و از ظرفیت سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی که عضو هستیم و همچنین معاهداتی که با کشورهای مختلف چه به صورت دوجانبه و یا چندجانبه داریم، استفاده کند.
وی یادآورد شد: همانگونه که چند سال گذشته به‌دلیل دخالت‌های غیرقانونی انگلیس مصوبه‌ای در مجلس مبنی بر قطع همکاری با این کشور و کاهش سطح دیپلماتیک تصویب شد در این مورد نیز لازم است که برخوردهای مناسب صورت گیرد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/131585/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد

هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید

اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر تغییر باشند

سرقت عجیب سهمیه بنزین؛ مواظب کارت سوخت خود باشید!

واکنش همتی به سخنان قالیباف؛ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

کشف 3 هزار لیتر سوخت قاچاق از 10 خودرو

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

تصاویر جدید از سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در دانشگاه سوربن فرانسه

ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم

قیمت این خودرو 30 میلیون تومان ارزان شد

برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت

تاکید وزیر اقتصاد بررفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

شاهکار ایرانی در سریلانکا

تداوم حملات حزب‌الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی

ادامه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

202 روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام

بی‌رمقی اونس جهانی برای سومین روز متوالی

شیائومی نیامده رکورد زد!

نرخ مصوب انواع میوه اعلام شد؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشید!

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد

ایجاد بازارچه مرزی سرخس در انتظار منطقه آزادشدن

ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی

تاثیر تثبیت بر انتظارات تورمی

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

هیاتی از مصر به سرزمین‌های اشغالی می‌رود

نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

استاد دانشگاه کلمبیا در اعتراض به سرکوب دانشجویان خواستار استعفای رئیس دانشگاه شد

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان؛ مبنا کدام قانون باید باشد؟

مقایسه نرخ رشد اقتصادی ایران در میان اقتصادهای بزرگ دنیا

ظرفیت تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

دستاوردهای سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا

ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود

نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی

واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو

رئیس‌جمهور فرانسه طاقت لایی‌خوردن نداشت