ایرانیان جهان

آخرين مطالب

مشخصات کامل خانواده P40 پرو هواوی به‌همراه رندرهای آن‌ها فاش شد خواندنی ها

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - در آستانه‌ی برگزاری رویداد آنلاین هواوی برای رونمایی گوشی‌های خانواده‌ی P40، مشخصات فنی آن‌ها به‌همراه رندرهای رسمی‌شان در فضای وب فاش شده است.

در‌حالی‌که فقط یک روز تا برگزاری مراسم رونمایی رسمی هواوی پی 40 و هواوی پی 40 پرو (Huawei P40 Pro) فاصله داریم، مشخصات کامل مربوط به این دو گوشی‌ موبایل فاش شده است. از مدت‌ها پیش تاکنون، شایعات متنوعی درباره‌ی این گوشی‌ها شاهد بوده‌ایم و رسانه‌های مختلف مشخصات آن‌ها را افشا کرده‌اند؛ اما امروز رسانه‌ی وین‌فیوچر مشخصات کامل پی 40 و 40 پرو را همراه‌با رندرهای رسمی‌شان فاش کرده است. در جزئیات فاش‌شده قیمت نهایی عرضه‌ی پی 40 و پی 40 پرو به بازار هم دیده می‌شود. درضمن، وین‌فیوچر اعلام کرده است این گوشی‌ها از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل بهره‌مند نخواهند بود. بررسی مشخصات فاش‌شده را از گوشی P40 پرو آغاز می‌کنیم. مطابق انتظار، این گوشی پرچم‌دار و 5G از پردازنده‌ی کرین 990 فایو جی ( Kirin 990 5G) بهره می‌گیرد که از شبکه‌ی 5G در مناطقی نظیر اروپا کاملا پشتیبانی می‌کند؛ زیرا از شبکه‌های Sub-6 GHz 5G روی هر دو معماری SA و NSA برخوردار است. براساس ادعای وین‌فیوچر، هواوی در برخی از مناطق نسخه‌ی 4G LTE پی 40 پرو را روانه‌ی بازار خواهد کرد؛ ازاین‌رو، هواوی قصد دارد پی 40 و پی 40 پرو را در دو مدل 4G و 5G معرفی کند.

ایرانیان جهان

دوربین اصلی هواوی P40 پرو هواوی از دوربین اصلی پی 40 پرو با نام تجاری اولتراویژن (UltraVision) یاد می‌کند. این دوربین 50 مگاپیکسلی به لنزی با دیافراگم f/1.9 و سیستم‌ لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) مجهز شده است و از فناوری فوکوس خودکار Octa Phase Detection بهره می‌گیرد. هواوی در پی 40 پرو از تراشه‌ای مجزا به‌نام XD Fusion Engine استفاده کرده است که کیفیت تصاویر نهایی را بهبود می‌بخشد. ظاهرا این تراشه را خودِ هواوی ساخته است. درکنار دوربین 50 مگاپیکسلی، حسگری 40 مگاپیکسلی جای گرفته که ظاهرا کاربرد اصلی‌اش برای فیلم‌برداری است و از لنز فوق عریض استفاده می‌کند. حسگر سوم وضوح 12 مگاپیکسلی دارد و به‌لطف داشتن لنز تله‌فوتو درزمینه‌ی بزرگ‌نمایی کاربرد پیدا می‌کند. هواوی با استفاده از این سه‌ دوربین، بزرگ‌نمایی 50 برابری موسوم‌ به SuperSensing Zoom را ارائه می‌دهد. چینی‌ها می‌گویند این سه دوربین تلاش می‌کنند تاحدممکن از افت کیفیت تصویر هنگام بزرگ‌نمایی بکاهند. در پنل پشتی هواوی پی 40 پرو، حسگر سه‌بعدی مدت‌پرواز (ToF) نیز دیده می‌شود. بدون شک مجموعه‌ دوربین به‌کاررفته در پنل پشتی پی 40 پرو، منحصربه‌فرد به‌شمار می‌آید.

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

حفره‌ی بالای نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی در کنار پنل پشتی هواوی P40 پرو هواوی پی 40 پرو از 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS استفاده می‌کند و کاربر درصورت تمایل می‌تواند حافظه‌ی ذخیره‌سازی دستگاه را ازطریق درگاه NanoMemory ارتقا دهد. هواوی P40 پرو به‌لطف برخورداری از گواهی IP68 دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم است. این محصول 209 گرمی از باتری 4٬200 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌گیرد که طبق ادعای وین‌فیوچر، کاربر می‌تواند باتری هواوی پی 40 پرو را ازطریق فناوری شارژ سریع 40 وات موسوم‌ به SuperCharge شارژ کند. تاکنون جزئیاتی از سرعت شارژ بی‌سیم دستگاه منتشر نشده است. افزون‌بر‌این، در پی 40 پرو از سیستم خنک‌کننده‌ی گرافینی استفاده شده است تا حرارت ناشی از عملکرد تراشه‌ی کرین 990 دفع شود.

ایرانیان جهان

دوربین اصلی هواوی P40 مدل معمولی هواوی پی 40 قرار است به تراشه‌ی کرین 990 و 8 گیگابایت حافظه‌ی رم و 128 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز باشد. کاربر می‌تواند حافظه‌ی ذخیره‌سازی را ازطریق کارت NanoMemory ارتقا دهد. در این گوشی، چینی‌ها از باتری ضعیف‌تری درمقایسه‌با مدل پرو استفاده کرده‌اند (3،800 میلی‌آمپرساعت) که از فناوری شارژ سریع 22/5 وات پشتیبانی می‌کند. ظاهرا در مدل معمولی از شارژ بی‌سیم خبری نخواهد بود. نبود شارژ بی‌سیم در مدل معمولی اتفاقی تعجب‌برانگیز نیست و می‌شد آن را حدس زد؛ اما اینکه هواوی بخواهد در مدل پایه همچنان از شارژ 22/5 وات بهره ببرد، اندکی عجیب خواهد بود؛ به‌‌ویژه به‌ این دلیل که چینی‌ها از سال 2016 تاکنون، از این فناوری استفاده می‌کنند. ناگفته نماند هواوی پی 40 از گواهی IP53 برخوردار است.

ایرانیان جهان

ایرانیان جهان

پنل پشتی هواوی P40 هر دو گوشی پی 40 و پی 40 پرو روی کاغذ محصولاتی بسیار قدرتمند هستند؛ اما نقص مهمی در آن‌ها دیده می‌شود. شایعات پیشین می‌گفتند به‌دلیل تحریم‌های آمریکا، در پی 40 و پی 40 پرو نیز اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگل وجود نخواهد داشت و رسانه‌ی وین‌فیوچر مُهر تأییدی بر این شایعات زده است؛ بنابراین اتفاقی که برای میت 30 افتاد، برای پی 40 و پی 40 پرو نیز تکرار می‌شود. البته هر دو گوشی مبتنی‌بر جدیدترین نسخه از رابط کاربری هواوی با سیستم‌عامل اندروید 10 خواهند بود. گفته می‌شود هواوی قصد دارد فردا در جریان رویداد رونمایی پی 40، دومین نسل استاندارد کارت‌های حافظه‌ی خود به‌نام NanoMemory 2 را رونمایی کند. مشخص نیست کارت‌های قدیمی با این استاندارد نیز کار خواهند کرد یا خیر. وین‌فیوچر در گزارش خود ادعا می‌کند هواوی قصد دارد مدل پایه‌ی هواوی پی 40 معمولی را با قیمت 799 یورو (تقریبا 864 دلار) و مدل پایه‌ی هواوی پی 40 پرو را با قیمت 999 یورو (تقریبا 1،080 دلار) روانه‌ی بازار آلمان کند. دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی اطلاعات فاش‌شده از خانواده‌ی هواوی پی 40 چیست؟
قیمت گوشی و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی هواوی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع گوشی‌های هواوی و برند آنر درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود. مشاهده لیست گوشی‌های هواوی

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/136865/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان

دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط 6 ماه وقت دارد

آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه

خلجی: در سدسازی به جایی رسیدیم که برای دیگر کشورها پروژه اجرا می‌کنیم

سبقت شکلات از طلا!

افزایش 17 برابری خرید شمش طلا در حراج مرکز مبادله

هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی به مزایده گذاشته شد

خبر خوب برای کارگران؛ اخراج سخت شد

تیرخلاص به خودروی کارکرده

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا

کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند

ورود بیش از 1300 پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد

معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب

خبر خوش بانک جهانی برای ایران

به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم

ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی 10 میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال

دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد

نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی 1402

ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از 14 ساعته عملیات «وعده صادق»

فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه

قابل توجه فعالان اقتصادی

حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو

راه اندازی قرارگاه شعار سال در خوزستان

ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی/ پوشش زنده بیش از 14 ساعته عملیات «وعده صادق»

جبلی خبر داد: وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش‌خانگی در حال بررسی

ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی نمایش خانگی / در وعده صادق روایت اول را ارائه دادیم

بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی

وقوع حادثه دریایی در جنوب غرب «عدن» یمن

بازداشت 7 نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی

پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد

انتشار تصاویر ماهواره‌ای از آمادگی اشغالگران برای عملیات رفح

بازداشت ده‌ها معترض تسلیح اسرائیل نزدیک خانه سناتور آمریکایی

رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

شاخص بورس در سطح دو میلیون و 300 هزار واحد ماند

تصویب افزایش سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر معرفی می‌شود

عدد 6 برای پرسپولیس مقدس است/ از پتانسیل بانک ها استفاده می کنیم

توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان

تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک 2024

پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد

ورود پلیس ضد تروریسم به تجمعات دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین

حماس: غزه همچنان درحال تاریخ‌سازی است

نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا دهد

خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

زارع‌پور: به زودی ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کنیم

طلا و سکه همچنان در سرازیری قیمت‌ها؛ دلار کاهش یافت؟

برگزاری دوره آموزش مبانی انقلاب اسلامی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران

تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی