ایرانیان جهان

آخرين مطالب

راز موفقیت آلمان در مهار کرونا/نصف جمعیت جهان در قرنطینه فرو رفت/اسپانیا و ایتالیا بالاترین آمار تلفات آلمان

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان-

به گزارش خبرآنلاین، در تازه ترین گزارشات از وضعیت کشورهای درگیر کرونا تنش بین دو قدرت بزرگ یعنی آمریکا و چین شدت گرفته است. به گزارش سی ان ان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تازه ترین اظهارات خود مدعی شده که جنگی را علیه کرونا به راه انداخته است تا از گسترش شیوع آن جلوگیری کند. در همین حال دولت ترامپ چین را متهم به پنهانکاری در خصوص شیوع ویروس کرده و به گزارش رویترز، پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز با انتقاد از رویکرد پکن اظهار داشته که حزب حاکم کمونیست این کشور هنوز هم از ارائه اطلاعات مورد نیاز برای جلوگیری از ابتلای بیشتر به کرونا در جهان دریغ می‌کند. در دیگر رویداد مهم در آمریکا دموکرات‌های سنا و کاخ سفید پس از چند روز کشمکش بر سر جزئیات نهایی، بالاخره بر سر بسته دو تریلیون دلاری مقابله با بحران‌های مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا توافق کردند. به نوشته روزنامه لس آنجلس تایمز، این بسته مالی که بزرگترین در تاریخ آمریکا به شمار می‌رود، شامل پرداخت‌های مستقیم به اکثر آمریکایی‌ها و یک صندوق با هزینه نیم تریلیون دلاری برای کمپانی‌هایی است که از این ویروس تاثیر پذیرفته‌اند.

این بسته تشویقی که بزرگترین بسته‌ای است که تاکنون در تاریخ آمریکا پیشنهاد شده، با قیمت معادل 9٪ از تولید ناخالص داخلی کشور ارائه می‌شود و به منظور ارائه کمک‌های مستقیم مالی برای کمک به افراد، بیمارستان‌ها و مشاغل ارائه می‌شود و شامل 300 میلیارد دلار برای مشاغل خرد، 150 میلیارد دلار برای دولت‌های محلی و ایالتی و 130 میلیارد دلار برای بیمارستان‌هاست.

«آندریو کوومو» فرماندار ایالت نیویورک اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته تست ابتلا به کرونای 5146 نفر دیگر در این ایالت مثبت اعلام شد تا تنها در این ایالت مجموع مبتلایان به کرونا به 30811 نفر برسد.

همچنین بر اساس اعلام فرماندار نیویورک، طی 24 ساعت گذشته 75 نفر دیگر در این ایالت جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند تا قربانیان کرونا در این ایالت به 285 نفر برسد.

بر اساس آخرین آمار، شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا به بیش از 60 هزار نفر رسیده که از این تعداد 792 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

رویترز به نقل از فرماندهان آمریکایی نوشت که شیوع کرونا تحرکات 10 هزار پرسنل ارتش ایالات متحده در آسیا، اروپا و خاورمیانه را محدود کرده است.

این خبرگزاری چهارشنبه شب گزارش داد که نیروهای آمریکایی بیشتری در مناطق مختلف جهان تحت محدودیت –از جمله قرنطینه– قرار گرفته‌اند اما فرماندهان ارتش این کشور در آمریکای لاتین و آفریقا از ارائه آمار در این باره خودداری کردند.
حدود 10 هزار پرسنل ارتش آمریکا در آسیا، اروپا و خاورمیانه تحت محدودیت قرار گرفته‌اند. این محدودیت‌ها شامل جداسازی، قرنطینه یا برخی محدودیت‌ها در زمینه جابجایی است.
بنا بر این گزارش، هر بار یک ملوان، تفنگدار نیروی دریایی، سرباز یا هر پرسنل نظامی دیگری که به کرونا مبتلا می‌شود، ارتش آمریکا تلاش می‌کند تا وی و هر فردی را که با وی در ارتباط بوده است، از دیگران جداسازی کند. تا صبح چهارشنبه ابتلای 227 نفر به کرونا در ارتش آمریکا شناسایی شده است.

کانادا

به گزارش بی بی سی از کانادا نیز خبر می رسد که این کشور برای مهار کرونا بودجه بودجه 82 میلیارد دلاری را در نظر گرفته است. در همین راستا جاستین ترودو نخست وزیر این کشور ابراز امیدواری کرده که لایحه بودجه هر چه سریعتر در پارلمان به تصویب برسد. تعداد مبتلایان در کانادا 2792 و کشته 26 تن است.

انگلیس

تازه ترین خبرها از انگلیس نیز حاکی از این است که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز وعده داده تا بسته حمایتی را در جهت حمایت از مشاغل آزاد در نظر بگیرد.به گزارش تلگراف جانسون گفته است وزرایش به سرعت در حال کار روی بسته مورد نظر هستند تا در صورت نهایی شدن آن همه افراد آسیب دیده بتوانند از آن بهره مند شوند.

همزمان با افزایش آمار ابتلا به کرونا در انگلیس و تشدید سیاست‌های دولت برای مقابله با شیوع بیشتر این ویروس، وزارت کار و امور بازنشستگی انگلیس اعلام کرد که در 9 روز گذشته حدود نیم میلیون متقاضی به دریافت کمک هزینه معیشتی دولت هجوم برده‌اند.

بر اساس این گزارش از سه‌شنبه هفته گذشته، 477 هزار تقاضا ثبت شده که از این میزان 105 هزار مورد فقط مربوط به دیروز است. 

"ترزا کافی" وزیر امور کار و بازنشستگی هشدار داد که نظام کمک هزینه معیشتی دولت از سوی افرادی که به دلیل شرایط ناشی از بحران کرونا با مشکلات مالی مواجه هستند، تحت فشار زیادی قرار دارد.

مجلس عوام انگلیس اعلام کرد که به دلیل شیوع کرونا، جلسات خود را از امروز چهارشنبه (ششم فروردین) به مدت یک ماه به تعلیق درآورد.

وزیر مسکن انگلیس این تصمیم را منطقی برای مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت که مجلس اعیان هم باید از این اقدام استقبال کند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس از دوشنبه این هفته اعلام کرد که ادارات در سرتاسر این کشور برای سه هفته تعطیل خواهد شد.

در همین ارتباط، 170 هزار انگلیسی به فراخوان پیوستن به «ارتش داوطلبانه خدمات‌دهی» زیر نظر هیأت سازمان خدمات بداشتی ملی ملحق شده‌اند.

فرانسه

روزنامه "لو ژورنال دو دیمانش" نیز در گزارشی نوشته است که به دنبال تصمیم دولت مکرون در تشدید اقدام‌های محدود کننده برای مقابله با شیوع کرونا،  برقراری مقررات منع آمد و شد در 104 شهر فرانسه برقرار شد. "نیس" نخستین شهر فرانسه بود که منع آمد و شد در این شهر از سوی مقامات اعلام شد. 

پس از آن در چند شهر دیگر از جمله "لیون" در ساعت‌هایی به غیر از موارد اوژانسی، یعنی کادر پزشکی و فعالان اجتماعی برای موارد پزشکی یا کمک به بیماران و سالمندان دیگر افراد مجوز حضور در خیابان ها را نداشتند. شمار کشته های فرانسه در روز گذشته به 840 تن رسیده بود که امروز با افزایش 240 مورد به 1100 تن رسیده است. تعداد کل مبتلایان نیز به 22034 رسیده است.

آلمان

به گزارش دویچه وله، تعطیلی مراکز تجاری در آلمان تولید ناخالص داخلی این کشور را بین7.2% تا 20.6% کاهش داده است. در همین راستا وزیر اقتصادی و مالی آلمان خبر از بودجه اضطراری ناشی از ضررهای ویروس کرونا داده است. گفته شده این بودجه تا آخر هفته به تصویب خواهد رسید. آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که در مقایسه با دیگر کشورها آمار بسیار پایینی درجان باختگان مبتلا به ویروس کرونا دارد. روزنامه واشنگتن پست در گزارشی به علت آمار پایین کشته پرداخته و نوشته آلمان در ابتدای روزهای شیوع عملکرد بسیار خوبی داشته و تصویر دقیقی از میزان شیوع داشته است و در ردیابی افراد مشکوک به ابتلای این ویروس هم برنامه خوبی داشته است. آلمان تا این لحظه 35714 مورد ابتلا داشته که تنها 181 تن جان باخته اند. همچنین گفته می شود دولت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با بسته مالی 756 میلیارد یورویی برای مقابله با تاثیرات منفی کرونا و کمک به شرکت‌ها موافقت کرده است.

جدول زیر به مقایسه میزان جان باختگان آلمان با دیگر کشورها پرداخته که این کشور با آمار 4% کمترین میزان جان باختگان را دارد.

 

اسپانیا

اما اسپانیا که سخت ترین روزها را سپری می کند از نظر جان باختگان از چین سبقت گرفته است. به گزارش گاردین ناتو می گوید که اسپانیا در روز سه شنبه درخواست 450هزار دستگاه تنفسی و 500 هزار کیت تست کرونا را داده است. اسپانیا 47610 مورد ابتلا و 3434 مورد جان باخته داشته است.

ایتالیا

به گزارش الجزیره، ایتالیا نیز که در میزان کشته ها رکوردار است، مقامات ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کردند که 683 نفر دیگر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند تا شمار قربانیان کرونا در این کشور به 7503 نفر برسد.

همچنین طی 24 ساعت گذشته ابتلا به کرونای 5210 نفر دیگر در این کشور مثبت اعلام شد تا مجموع مبتلایان به کرونا در ایتالیا به 74386 نفر برسد.

تا کنون 9362 نفر از مجموع مبتلایان به کرونا در ایتالیا بهبودی خود را بدست آورده‌اند اما همچنان 57521 نفر در این کشور درگیر ویروس کرونا هستند که حال 3489 نفر وخیم اعلام شده است.

روسیه

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار با مقام‌های دولتی به بررسی راه‌های مقابله با این ویروس پرداخت.پوتین تاکید کرد: اپیدمی کرونا متاسفانه بر کل اقتصاد جهانی و بزرگترین اقتصادهای جهان تاثیر منفی گذاشته و این مساله به هر نحو کشور ما را نیز فرا خواهد گرفت. سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو هم گفت: این شهر بیش از دیگر مناطق کشور درگیر این بیماری ویروسی است.

ستاد پیشگیری از بیماری کرونا، توقف فعالیت کلوب های شبانه و سینماها از جمله دستوراتی است که از امروز به اجرا درآمده است.در همه مناطق روسیه، مراکز ویژه بازیهای کودکان که در مراکز بزرگ تجاری در هر شهری فعال هستند تا اطلاع بعدی تعطیل است.

کشیدن قلیان در رستوران ها و غذاخوری ها و کافه ها در تمام مناطق روسیه ممنوع شده است ضمن اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز اعلام کرد از دوشنبه (ابتدای هفته آینده میلادی) روسیه به مدت یک هفته تعطیل رسمی خواهد بود.طبق خبری که دقایقی پیش منتشر شد دو فرد مسن دیگر در روسیه به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند تا تعداد فوتی ها در روسیه به دلیل مبتلا شدن به بیماری کرونا به سه تن برسد.

روسیه از چند روز پیش خروج افراد مسن از خانه ها را ممنوع کرده بود.امروز تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر و رئیس ستاد عملیاتی هشداردهی و نظارت و پیشگیری از کرونا در روسیه اعلام کرد که در شبانه روز اخیر در 20 منطقه روسیه 163 نفر دیگر مبتلا به کرونا شناسایی شده اند.

به این ترتیب مجموع شمار بیماران کرونایی در روسیه به 658 نفر رسید که 410 نفر در مسکو بسر می برند. در مجموع 55 جمهوری و استان روسیه آلوده به کرونا شده است.

در همین حال برل لازار رئیس خاخام های روسیه و الکساندر بورودا رئیس فدراسیون جوامع یهودیان روسیه نامه ای را به جوامع یهودی در این کشور فرستادند و در آن خواستار تعطیلی کنیسه ها، مراکز تجمع یهودیان و مراکز آموزش کودکان شدند.

در این نامه همچنین بر لزوم خودداری یهودیان از برگزاری ضیافت های نهار در روز شنبه تاکید شده است. فدراسیون جوامع یهودیان روسیه خاطرنشان کرده است که در اکثر مناطق روسیه هنوز خبری رسمی دال بر ابتلای یهودیان به کرونا وجود ندارد اما با این وجود تصمیم گرفته شد تا برای پیشگیری همه کنیسه ها تعطیل شوند.

در روسیه شمار یهودیان بین 120 هزار تا 145 هزار نفر برآورد می شود حال آنکه این کشور بیش از 25 میلیون مسلمان دارد. شورای مفتیان روسیه عالی ترین نهاد اسلامی این کشور هفته گذشته تصمیم به خودداری از برگزاری نماز جماعت در مساجد مسکو گرفت.

کلیسای ارتدوکس روسیه اما اعلام کرده است که با وجود شیوع کرونا کلیساهای خود را نخواهد بست و تدابیری را برای پیشگیری از سرایت ویروس کرونا به کلیساها بکار می گیرد ازجمله افراد بیمار از رفتن به کلیسا خودداری کنند با این وجود ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز در نطق تلویزیونی اعلام کرد که روسیه هفته آینده به حالت تعطیل رسمی درخواهد آمد و افرادی که به کرونا اهمیت ندهند روسیه را در شرایطی همچون کشورهای اروپایی درگیر کرونا قرار خواهند داد.

هند و آسیا

در آسیا و در هند نخست وزیر این کشور برای دومین بار از زمان شیوع کرونا در این کشور برای مردم سخنرانی کرد و گفت، مردم باید برای سه هفته یا 21 روز در خانه‌های خود بمانند. 

به گزارش خبرگزاری تایمز آو ایندیا، نارندار مودی، نخست وزیر هند به مردم تاکید کرد در خانه‌هایشان بمانند چون کشور در تعطیلی کامل به سر می‌برد و هر کسی که این قوانین را رعایت نکند، دستگیر می‌شود. مردم نباید از خانه‌های خود خارج شوند.

نخست وزیر هند در دومین سخنرانی خود برای مردم از زمان شیوع کرونا همچنین گفت، در روزهای گذشته مردم از فرصت تعطیلی‌ها و قرنطینه استفاده کرده و الگوهای رفتاری نوآورانه خلق کردند.

وی به یک الگوی ویژه اشاره کرد که کرونا واژه‌ای تشکیل شده از سرواژه‌های یک عبارت است که به هندی "راه برگشتی نیست" می‌شود. اینکه تا 21 روز بعد از خانه‌هایتان خارج شوید را از فکرتان دور کنید و همانجایی که هستید، بمانید. اگر شما به مدت 21 روز از این قرنطینه تبعیت نکنید، خانواده شما ممکن است 21 سال با مشکل روبرو شوند و برخی خانواده‌ها برای همیشه محروم شوند.

هند تاکنون 606 مورد ابتلا و 10 مورد فوتی دارد.

در عراق  اتاق عملیات بغداد اعلام کرد که تمامی نقض کنندگان مقررات منع آمد و شد در پایتخت این کشور را بازداشت می‌کند.به گزارش سومریه نیوز فرماندهی اتاق عملیات بغداد در بیانیه‌ای هشدار داد: اتفاقات بهداشتی خطرناک در پی شیوع ویروس کرونا ما را به عنوان طرف‌های امنیتی وادار به اتخاذ تدابیر فوری و لازم برای حفظ سلامت شهروندانمان به ویژه در بغداد می‌کند. شهروندان نیز باید با نیروهای امنیتی همکاری کرده و مقررات منع آمد و شد را نقض نکنند به ویژه که ما درحال عبور از مرحله افزایش شمار مبتلایان کرونا هستیم. عراق 346 مورد ابتلا و 20 کشته داشته است.

 در راستای اقدامات دمشق برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، مقررات منع رفت و آمد در همه مناطق سوریه از تاریخ 25/3/2020 امروز، چهارشنبه به اجرا گذاشته می‌شود.به گزارش سانا، وزارت کشور سوریه نیز تاکید کرد که به طور جدی بر اجرای مقررات منع رفت و آمد که توسط ستاد پیگیری تدابیر مبارزه با کرونا وضع شده، نظارت خواهد کرد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/136905/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونگی تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج

چالش‌های تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

‏مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد

سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل

ترک جلسه شورای امنیت توسط هیات الجزایری هنگام شروع سخنرانی نماینده رژیم صهیونیستی

فراخوان حماس برای حضور گسترده فلسطینیان در مسجد الاقصی

حزب الله تجمع نظامیان صهیونیست را در مجاورت پایگاه راهب هدف قرار داد

تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس

امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس

حمله حزب‌الله لبنان به چند پایگاه صهیونیستی

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

تجاوز رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب سوریه

حمله انتحاری نافرجام به خودروی اتباع خارجی در کراچی پاکستان

سقوط قیمت بیت کوین

پیش‌بینی یک کارشناس درباره نرخ اجاره در سال 1403؛ اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران

پیام تسلیت آیت‌الله مدرسی یزدی به مناسبت درگذشت «پرویز داودی»

مجلس در تعطیلی پنج ‌شنبه‌ها توجهی به بخش خصوصی ندارد

چین: امیدواریم آمریکا خودبرتربینی را کنار بگذارد

باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت

راهکارهای توسعه کیفی بخش تعاون در اقتصاد ایران چیست؟

پایان یکه تازی اردوغان؟

شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند

نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند

تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

حماس: مواضع بایدن متناقض است

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم