ایرانیان جهان

آخرين مطالب

داستان برند سیگیت؛ بازیگر سخت‌کوش صنعت ذخیره‌سازی داده خواندنی ها

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - سیگیت یکی از بزرگ‌ترین فعالان صنعت ذخیره‌سازی داده در جهان، با تاریخچه‌ای نزدیک به نیم‌قرن، در نوآوری‌های تاریخی صنعت نقش حیاتی داشته است.

سیگیت (Seagate Technology PLC) شرکت آمریکایی فعال در حوزه‌ی ذخیره‌سازی داده است که فعالیت خود را از سال 1979 تحت عنوان Shugart Technology شروع کرد. ساختمان مرکزی سیگیت از سال 2010 به دوبلین ایرلند منتقل شد؛ اما مراکز عملیاتی آن هنوز در کوپرتینوی کالیفرنیا قرار دارند.
در دهه‌های گذشته نوآوری‌های متعددی در صنعت ذخیره‌سازی رخ داد که علاوه بر کاهش ابعاد تجهیزات، افزایش سرعت و کارایی و بازدهی آن‌ها را هم به‌همراه داشت. سیگیت یکی از شرکت‌هایی بود که نقش مهمی را در نوآوری‌های صنعت ذخیره‌سازی داشت. آن‌ها در کاهش ابعاد هارد درایوهای مین‌فریم چند فناوری خلاقانه را به صنعت معرفی کردند که موجب مقرون‌به‌صرفه شدن درایوها برای مصرف‌کننده‌ی عادی شد. سیگیت از دهه‌ی 1990 فعالیت در حوزه‌ی نرم‌افزار ذخیره‌سازی را هم شروع کرد. سیگیت امروز محصولات متنوعی را در حوزه‌ی ذخیره‌سازی به بازار عرضه می‌کند. در دسته‌ی محصولات تجاری و سازمانی، آن‌ها انواع ابزار ذخیره‌سازی مانند هارد درایو و درایوهای چندکاره‌ی SSD را برای سرورها و کامپیوترهای مین‌فریم و ورک‌استیشن تولید می‌کنند. در دسته‌ی مصرف‌کننده، محصولات سیگیت در انواع کامپیوترهای شخصی رومیزی و لپ‌تاپ کاربرد دارند. دسته‌ی دیگری از محصولات نیز به‌صورت اختصاصی برای دستگاه‌های الکترونیکی مخصوص مصرف‌کننده مانند دوربین‌های فیلم‌برداری و کنسول‌های بازی تولید می‌شوند. سیگیت همچنین انواع راهکارهای ذخیره‌سازی را برای کسب‌وکارها ارائه می‌کند که شامل پشتیبان‌گیری آنلاین و راهکارهای حفاظت و بازگردانی از داده می‌شود.

ایرانیان جهان

سیگیت در سال 1979 و در اسکاتس‌ولی کالیفرنیا راه‌اندازی شد. چند تاجر دنیای فناوری به‌نام‌های فینیس کانر، دیوید توماس میشل، آلان شوگارت، سید افتخار و داگ ماهون، این شرکت را راه‌اندازی کردند. آلان شوگارت، سابقه‌ی چهار سال فعالیت در شرکت Memorex را داشت و پیش از آن نیز 18 سال در خدمت IBM بود. او ابتدا استارتاپی به‌نام Shugart Associates راه‌اندازی کرده بود که در استانداردسازی فلاپی درایوها برای کامپیوترهای شخصی، نقشی حیاتی داشت. شرکت مذکور، یک سال پس از راه‌اندازی به زیراکس فروخته شد و شوگارت نیز آن را ترک کرد. مقاله‌های مرتبط:
داستان برند: ظهور، افول و تولد دوباره IBM داستان برند: زیراکس، بیش از یک قرن عرضه محصولات و خدمات مدیریت اسناد
آلان شوگارت برای استارتاپ دوم هم نام خود را مد نظر داشت. او شرکت جدید را در سال 1978 به‌نام شوگارت تکنولوژی ثبت کرد، اما یک سال بعد و برای جلوگیری از شکایت حقوقی زیراکس، نام شرکت به سیگیت تغییر کرد. شوگارت به‌عنوان مدیرکل و مدیرعامل شرکت مشغول به کار شد و تام میشل، وظیفه‌ی معاونت ارشد را برعهده گرفت. او هم از شخصیت‌های مهم دنیا فناوری محسوب می‌شد که قبلا در شرکت Commodore فعالیت می‌کرد و مدیر کل بخش ماشین‌های تجاری شرکت بود. میشل سابقه‌ی فعالیت در شرکت‌هایی همچون Bendix ،Fairchild Camera و Honeywell را در کارنامه داشت. از بنیان‌گذارهای مهم دیگر سیگیت می‌توان فینیس کانر را نام برد که البته در سال 1984 شرکت را ترک کرد و به رقیبی جدی تبدیل شد. او شرکتی به‌نام Conner Periphera;s راه‌اندازی کرد که حوزه‌ی فعالیتی نزدیک به سیگیت داشت. کانر اولین کسی بود که ایده‌ی استفاده از هارد دیسک را برای ذخیره‌سازی در کامپیوترهای شخصی به شوگارت ارائه کرد. درنهایت او پس از چندین سال رقابت با سیگیت، در سال 1996 شرکتش را به آن‌ها فروخت.

ایرانیان جهان

فلاپی درایو محصول شرکت شوگارت سیگیت با فروش ارزان‌ترین هارد دیسک‌های بازار، نام خود را در سال‌های ابتدایی دهه‌ی 1980 بر سر زبان‌ها انداخته بود. درواقع ارتباط‌های میشل در بازار و توانایی او در خرید قطعات از تولیدکننده‌ها با پایین‌ترین قیمت ممکن، نقشی حیاتی در رقابت قیمتی محصولات سیگیت داشت. میشل در سال 1983 به‌عنوان مدیر کل شرکت، جایگزین شوگارت شد. البته شوگارت به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره به فعالیت خود ادامه داد. میشل همچنین موقعیت جدید‌ی در شرکت داشت و به‌عنوان مدیر عملیات هم فعالیت می‌کرد و رخدادهای روزانه‌ی شرکت، تحت نظارت و مدیریت او بود. بنیان‌‌گذار سیگیت از مهندسان پیش‌گام فناوری ذخیره‌سازی کامپیوتری بود
آمار فروش سیگیت تا سال 1984 به 344 میلیون دلار رسید و آن‌ها به بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی هارد درایوهای 5/25 اینچی در جهان تبدیل شدند. سه‌چهارم تولیدات شرکت در آن سال‌ها به IBM فروخته می‌شد. در میانه‌ی سال 1984، صنعت کامپیوتر با بجرانی جدی روبه‌رو شد و در طول چند روز، میانگین قیمت یک هارد درایو 10 مگابایتی درفروش عمده از 430 به 320 دلار کاهش یافت. فاکتورهای متعدد باعث کاهش قیمت هارد درایوها شده بودند. از میان آن‌ها می‌توان به کاهش رشد بازار کامپیوترهای شخصی اشاره کرد. به‌علاوه، قیمت‌ها در کل صنعت رو به کاهش بودند و رقبای جدیدی هم به بازار ذخیره‌سازی قدم می‌گذاشتند. هزینه‌ی تولید نسل جدید درایوهای ذخیره‌سازی نیز بسیار بالا بود. کاهش رشد بازار کامپیوترهای شخصی در زمانی رخ داد که تولیدکننده‌های هارد درایو، درحال استخراج آخرین سودهای ممکن از خانواده‌های کنونی محصولات خود بودند. دراین‌میان سیگیت که وابستگی زیادی به IBM داشت، خسارت‌های زیادی متحمل شد. IBM در سال‌های بحران حجم سفارش‌ها را کاهش داده بود و تقاضای قیمت کمتر در محصولات داشت. درنتیجه‌ی همه‌ی رخدادهای پیش‌آمده، آمار فروش سیگیت که در فصل پایانی سال 1984 به رکورد خوبی رسیده بود، در فصل اول سال 1985، در حدود نصف کاهش پیدا کرد و به 50/6 میلیون دلار رسید. درنهایت، مجموع فروش سالانه‌ی سیگیت در 1985، با کاهش 38 درصدی به 215 میلیون دلار رسید.

ایرانیان جهان

میشل با درک بحران‌های میانه‌ی دهه‌ی 1980، به‌دنبال راه‌هایی برای کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ی تولید هارد درایو بود. او می‌دانست که درایوهای ذخیره‌سازی، کالاهایی با رقابت شدید و نمونه‌‌های مشابه فراوان هستند و همیشه در معرض رقابت قیمتی قرار دارند. او ابتدا فرایندهای تولید را به کشورهای دیگر منتقل کرد تا هزینه‌های نیروی انسانی تولید را کاهش دهد. در سال 1984، بیش از 900 نفر از 1،600 نفر کارمند و کارگر اسکاتس‌ولی تعدیل شدند، چون سیگیت تمرکز تولید خود را به سنگاپور منتقل کرده بود. تا ماه دسامبر آن سال، اکثر درایوهای شرکت در سنگاپور تولید می‌شدند و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مرکز تولیدی دیگر در تایلند، شروع شده بود. مقاله‌های مرتبط:
داستان برند فوجیتسو، سفری از کامپیوترهای مین‌فریم تا دنیای اینترنت داستان برند: هیتاچی، از تولید موتور الکتریکی تا ربات‌های انسان‌نما داستان برند توشیبا، ژاپنی پیش‌گام در انقلاب‌های فناوری
سیگیت در برون‌سپاری تولید به کشورهای آسیایی، مسیر رقبای ژاپنی را در پیش گرفته بود که از مزیت نیروی کار ارزان در جنوب شرقی آسیا بهره‌برداری می‌کردند. همین استراتژی باعث شده بود تا ژاپنی‌ها به فرمانروای بازار فلاپی درایو در جهان تبدیل شوند. به‌هرحال در میانه‌ی دهه‌ی 1980 و با افزایش ارزش ین ژاپن، سیگیت می‌توانست رقابت قیمتی را با بزرگانی همچون فوجیتسو، هیتاچی، NEC، توشیبا و دیگران با شدت بیشتری ادامه دهد. از استراتژی‌های کاربردی دیگر میشل برای نجات سیگیت در دوران بحران می‌توان به عقد قرارداد با شرکتی جدید و ایجاد جریان درآمدی پایدار اشاره کرد. او شرکت CMS را به جمع خریداران هارد درایو سیگیت اضافه کرد. این شرکت، کامپیوترهای شخصی ارزان‌قیمت را از IBM خریداری و با اضافه کردن هارد درایوهای سیگیت، آن‌ها را با قیمتی پایین‌تر به خرده‌فروش‌ها ارائه می‌کرد. درنهایت استراتژی‌های میشل باعث شد تا سیگیت باوجود کاهش درآمد در سال‌های 1‍984 و 1985، سودآوری خود را حفظ کند.

ایرانیان جهان

هارد درایو محصول شرکت کانر، از رقبای همیشگی سیگیت سیگیت تمرکز زیادی روی بازدهی تولید داشت و نوآوری‌های فنی در اولویت بعدی شرکت بودند. درنتیجه کسب‌وکار آن‌ها دربرابر رشد و ساختارشکنی ذاتی دنیای فناوری، آسیب‌پذیر بود. تولیدکننده‌های کامپیوتر از سال 1987 تقاضا برای هارد درایوهای کوچک‌تر 3/5 اینچی را افزایش دادند. IBM که خریدار 30 درصد از هارد درایوهای 5/25 اینچی سیگیت بود، تصمیم به تولید بخشی از نیاز خود در بازار 3/5 اینچی گرفته بود. درنتیجه، سودآوری سیگیت بر اثر تغییر مجدد روند فناوری با کاهش 39 درصدی روبه‌رو شد و تا سال 1988 هم ادامه یافت. اولین نمونه از هارد درایوهای 3/5 اینچی سیگیت، در بهار سال 1988 تولید شد. البته در آن زمان هنوز درایوهای 5/25 اینچی سهم عمده‌ای از فروش را به خود اختصاص می‌دادند. شرکت برای تولید محصولات جدید، کارخانه‌ی سنگاپور خود را با زمینی به مساحت نزدیک به سه هزار متر مربع، توسعه داد. به‌علاوه، مرکز تولیدی تایلند نیز از تولید قطعه و مونتاژ اولیه، به مرکز مونتاژ کامل محصولات تبدیل شد. تصمیم مهم‌تر، سرمایه‌گذاری بیشتر برند آمریکایی روی تحقیق و توسعه در سال 1987 بود که با اختصاص 250 میلیون دلار، تقریبا دوبرابر سال قبل شد. مرکز تحقیق و توسعه‌ی جدید شرکت در بولدر کلورادو راه‌اندازی شد با مرکز قبلی واقع در اسکاتس‌ولی همکاری می‌کرد. سیگیت اولین هارد درایو 5/2 اینچی را برای کامپیوترهای شخصی تولید کرد
باوجود تمام راهکارهایی که مدیران سیگیت برای جبران تغییر مسیر بازار پیاده‌سازی کردند، رشد شرکت به‌اندازه‌ی مورد انتظار نبود و درآمد در سال مالی 1988 با کاهش 50 درصدی روبه‌رو شد. انبارها نیز به‌مرور از هارد درایوهای 5/25 اینچی پر می‌شدند و آمار فروش، روز‌به‌روز کاهش می‌یافت. مدیران سیگیت، تولید بیش‌ازحد در صنعت را به‌عنوان دلیل کاهش فروش هارد درایوهای خود در نظر می‌گرفتند و شوگارت هم در تصمیمی عجولانه، 2،200 نفر را در سنگاپور و ایالات متحده تعدیل کرد. درنهایت، سال 1989 با خسارت‌های مالی متعدد برای سیگیت همراه شد.

ایرانیان جهان

از جدیدترین محصولات حوزه‌ی ذخیره‌سازی در آستانه‌ی دهه‌ی 1990 می‌توان به هارد درایوهای 2/5 اینچی مخصوص لپ‌تاپ اشاره کرد که سیگیت، پنج ماه پس از رقیب همیشگی و پیش‌گام فناوری مذکور یعنی کانر، آن‌ها را به بازار عرضه کرد. برند آمریکایی در چرخه‌ی نوآوری قبلی یعنی هارد درایوهای 3/5 اینچی، یک سال تأخیر داشت. تمرکز روی محصولات جدید
همان‌طور که گفته شد میشل تمرکز زیادی روی بازدهی تولید انبوه داشت و نوآوری محصولات را در اولویت بعدی قرار می‌داد. همین رویکرد باعث شد تا هیئت‌مدیره فشار زیادی بر او وارد کند که منجر به استعفایش در سال 1991 شد. شوگارت با واگذار کردن موقعیت ریاست هیئت‌مدیره، مجددا به دوران مدیریت اجرایی بازگشت و به‌عنوان مدیر عملیات و مدیر کل، مشغول به کار شد. گری فیلر، معاون سابق رئیس‌هیئت‌مدیره، به‌عنوان رئیس جدید هیئت‌مدیره جایگزین شوگارت شد. تغییر در ساختار مدیریت در سال انجام می‌شد که سیگیت باز هم آمار مالی مناسبی را ثبت نکرده بود (کاهش درآمد 42 درصدی) و 1،650 نفر دیگر از نیروی انسانی، تعدیل شده بودند.

ایرانیان جهان

سودآوری سیگیت در سال 1992 بسیار بیشتر از انتظارها بود. فروش کامپپیوترهای ارزان‌قیمت‌تر و حرفه‌ای‌تر در بازار PC افزایش قابل توجهی داشت و رقابت قیمتی شرکت‌ها نیز تأثیر زیادی بر سودآوری آن‌ها نداشت. در همان زمان، سیگیت از روند جدیدی در بازار کامپیوترهای شخصی بهره می‌برد. کاربران کامپیوترهای شخصی، به‌مرور برای خرید تجهیزات ذخیره‌سازی با ظرفیت بیشتر، اقدام می‌کردند. درواقع روند موجود در بازار نرم‌افزار و نیاز به فضای بیشتر برای ذخیره‌سازی محتوا و خود برنامه‌های حرفه‌ای، نیاز به هارد درایوهای جدید را افزایش می‌داد. سهم بازار بزرگ سیگیت باعث می‌شد تا روند جدید در دنیای کامپیوترهای شخصی، بیش از همه به آن‌ها سود برساند. از مهم‌ترین نوآوری‌های شرکت در آن سال می‌توان به عرضه‌ی هارد درایو 7200RPM موسوم به Barracuda اشاره کرد.

ایرانیان جهان

داستان برند وسترن دیجیتال، از مدارهای مجتمع تا فرمانروایی در بازار حافظه داستان برند اچ‌پی، آرزوهایی که سیلیکون‌ولی را شکل دادند
یکی از همکاری‌های مهم سیگیت در سال 1993 با شرکت مشهور Corning انجام شد تا ترکیب شیشه‌ی سرامیکی جدید برای استفاده در دیسک هارد درایوها تولید شود. ماده‌ی جدید به سیگیت امکان می‌داد تا فاصله‌ی بین دیسک و هد خواندن/نوشتن را کاهش دهد که درنهایت به افزایش ظرفیت درایوها منجر می‌شد. کاهش قیمت محصولات در کل بازار ذخیره‌سازی، در سال 1993 ضربه‌ی محکم دیگری به تولیدکننده‌ها وارد کرد. پیش‌گامان بازار همچون سیگیت، کوانتوم، وسترن دیجیتال، کانر، مکستور و مایکروپولیس، همگی متضرر شدند. دراین‌میان سیگیت در سال مالی 1993، سود 195 میلیون دلاری را ثبت کرد، درحالیکه مجموع خسارت رقبا به 400 میلیون دلار رسید. سیگیت برای توسعه‌ی بازار فعالیت خود، از سال 1994 خرید شرکت‌های نرم‌افزاری را در دستور کار قرار داد. آن‌ها شرکت Palindrome را با قیمت 69 میلیون دلار خریداری کردند. به‌علاوه، Crystal Computer Srvices نیز با پرداخت 18/6 میلیون دلار به زیرمجموعه‌ی نرم‌افزاری سیگیت پیوست. از فعالیت‌های دیگر در این حوزه می‌توان به سرمایه‌گذاری در Dragon Systems اشاره کرد. سیگیت در برنامه‌های جدید در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کرد که ظرفیت احتمالی رشد در بازارهای آتی مدیریت داده را داشتند. سال مالی 1994 درنهایت با رکورد فروش 3/5 میلیارد و سود 225 میلیون دلار به پایان رسید. خرید شرکت‌های نرم‌افزاری در سال 1995 هم در سیگیت ادامه یافت. از خریدهای مهم می‌توان Frye را نام برد که با پرداخت 20 میلیون دلار به زیرمجموعه‌ی سیگیت پیوست. NetLabs و Network Computing خریدهای بعدی بودند. خبر مهم سال 1995 هم تلاش برای خرید رقیب قدیمی یعنی کانر بود که رقم 1/04 میلیارد دلار برای آن پیشنهاد شد. کانر نه‌تنها تولیدکننده‌‌ی قطعات متنوع هارد درایو بود، بلکه یک زیرمجموعه‌ی نرم‌افزاری ارزشمند به‌نام Arcade Software داشت. به‌هرحال آن‌ها پس از تحمل چند سال بحران و فشارهای اقتصادی بازار، ادغام با سیگیت را پذیرفتند. ترکیب سیگیت و کانر، 33 درصد از بازار هارد درایو را برای شرکت جدید به‌همراه داشت که آن‌ها را بالاتر از شرکت کوانتوم قرار می‌داد.

ایرانیان جهان

از آخرین خریدهای سیگیت در قرن بیستم می‌توان به Quinta Corporation اشاره کرد که از شرکت‌های نوآور در صنعت ذخیره‌سازی داده بود. برند آمریکایی ابتدا با پرداخت 10 میلیون دلار، 20 درصد از سهام شرکت را خریداری و سپس با پرداخت 230 میلیون دلار، مالکیت کامل را تصاحب کرد. به‌علاوه، آن‌ها برای پیشرفت فرایندهای عملیاتی و تحقیقاتی در شرکت مذکور، 96 میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام دادند. از خریدهای دیگر در آن سال‌ها می‌توان به Holistic Systems اشاره کرد که در توسعه‌ی نرم‌افزار برای سیستم‌های مدیریت سازمانی و تصمیم‌گیری‌های کلان سازمانی، تخصص داشت. استفن لوکزو در سال 1997 به‌عنوان مدیرکل و مدیر عملیات سیگیت انتخاب شد. عبور از بحران در آستانه‌ قرن 21
ورود و نفوذ جدی به بازار نرم‌افزار در سال‌های میانی دهه‌ی 1990 رخ داد
آمارهای مالی سیگیت در سال 1998 با سقوط بی‌سابقه‌ای روبه‌رو شد. آن‌ها در پایان سال 1997، بیش از 1،400 کارمند را در ایرلند تعدیل کردند. شرکت به تحلیل‌گران اعلام کرده بود که آمارهای فصل سوم، تقریبا نصف پیش‌بینی بازار خواهد بود. برند آمریکایی در سال مالی منتهی به ژوئن 1998، خسارت مالی 530 میلیون دلاری را همراه‌با کاهش فروش و ثبت رکورد 6/8 میلیارد دلاری گزارش داد. یکی از دلایل اصلی خسارت‌های مالی سیگیت، از دست دادن سهم عمده‌ای از بازار سرور بود که نیمی از درآمد شرکت را تأمین می‌کرد. به‌علاوه، کاهش تقاضا در بازار کامپیوترهای شخصی و کاهش قیمت هارد درایوها هم در بحران مالی بی‌تأثیر نبود. شوگارت در ماه ژوئیه آن سال از هیئت‌مدیره استعفا داد. لوکزو مدیریت عامل را هم برعهده گرفت و ویلیام واتکینز را به‌عنوان مدیر عملیات انتخاب کرد. از چالش‌های بزرگ سیگیت در آستانه‌ی قرن بیستم می‌توان به مشکلات فرایند ادغام کانر و سرعت بخشیدن به روند عرضه‌ی محصولات به بازار اشاره کرد. تعداد نیروهای شرکت به 100 هزار نفر در سرتاسر جهان رسیده بود که مدیران، ناچار به تعدیل 10 هزار نفر از آن‌ها شدند. لوکزو همچنین مراکز طراحی شرکت را از پنج به سه مرکز کاهش داد. در میانه‌ی سال 1988، خرید مهم دیگری انجام شد و Eastman Software، از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی ایستمن-کداک، با پرداخت 10 میلیون دلار به سیگیت پیوست. باوجود تمام چالش‌ها، سیگیت در پایان سال 1998 هنوز سهم عمده‌ی بازار هارد درایوهای کوچک را در اختیار داشت و وسترن دیجیتال و مکستور در پشت سر آن‌ها قرار داشتند. در کلاس هارد درایوها‌ی بزرگ‌تر هم سیگیت بالاتر از وسترن دیجیتال و زیرمجموعه‌ی ذخیره‌سازی IBM بود.

ایرانیان جهان

هارد درایوهای تاریخی، از هشت تا یک اینچ سال‌های اخیر و وضعیت کنونی برند سیگیت
سیگیت دو سال پس از خصوصی‌سازی، مجددا به بازار بورس وارد شد. اکنون سهام این شرکت با نماد STX در بازار بورس نزدک معامله می‌شود. سیگیت اکنون به‌عنوان یک شرکت عمومی محدود شناخته می‌شود. آن‌ها که در سال‌های پایانی قرن بیستم با افزایش تمرکز در تحقیق و توسعه، فناوری‌های جدیدی را به بازار عرضه کرده بودند و محصولاتشان در دستگاه‌های مهمی همچون کنسول بازی ایکس‌باکس کاربرد داشت، در اولین سال‌های دهه‌ی 2000، حرکتی جدی در بازار HDD انجام دادند. آن‌‌ها باز هم سریع‌ترین هارد درایو بازار را معرفی کردند که این‌بار با سرعت 15K-RPM به‌نام Cheetah X15 معرفی شد. سیگیت در عرضه‌ی سریع‌ترین هارد درایوهای جهان، همیشه تاریخ‌سازی کرده است
اولین نسل از دستگاه‌‌های آیپاد شرکت اپل مجهز به هارد درایو یک اینچی تولید سیگیت بود که در سال 2003 به بازار عرضه شد. این محصولات، مسیر را برای تولید دستگاه‌های دیجیتال با ظرفیت بیشتر ذخیره‌سازی فراهم می‌کرد. دوربین‌های دیجیتال و پخش‌کننده‌های رسانه‌ای، محصولاتی بودند که در سال‌های بعد از فناوری‌های درحال توسعه‌ی سیگیت و دیگر بازیگران صنعت ذخیره‌سازی بهره بردند. سیگیت در سال 2004 آمار فروش و درآمد عالی را ثبت کرد که فراتر از پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران وال‌استریت بود. نیویورک تایمز در آن سال سیگیت را بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی هارد درایو در ایالات متحده نام برد. هارد درایوهای 2/5 اینجی Momentus، محصولات تاریخ‌ساز سیگیت در سال 2003 بودند که بازگشت برند آمریکایی را به بازار ذخیره‌سازی لپ‌تاپ نوید می‌دادند. در سال 2004، تغییر ساختار مدیریتی در سیگیت رخ داد و مقام‌های ریاست هیئت‌مدیره و مدیرعتامل، مجزا شدند. لوکزو از مقام مدیریت عامل استعفا داد، اما به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره در سمت خود باقی ماند و بیل واتکینز در ساختار جدید به‌عنوان مدیرعامل انتخاب شد. فوربز در سال 2006، سیگیت را در فهرست بهترین شرکت‌های آمریکایی با سیستم مدیریت بهینه قرار داد. در همان سال، شرکت مکستورکه سومین تولیدکننده‌ی بزرگ هارد درایو در جهان بود، توسط سیگیت خریداری شد.

ایرانیان جهان

سیگیت External FreeAgent GoFlex Desk مقاله‌های مرتبط:
داستان برند: سامسونگ؛ آینه تمام‌نمای تاریخ تجاری کره داستان برند: اپل، برندی که جهان را فتح کرد
با ورود به دهه‌ی 2010، نوآوری‌های سیگیت هم ادامه پیدا کرد و شرکت باسابقه‌ی صنعت ذخیره‌سازی، از روندهای اصلی بازار عقب نماند. آن‌ها پس از انتقال اکثر مراکز مدیریت از اسکاتس‌ولی به سیلیکون‌ولی ، در اولین حرکت مهم دهه، اولین هارد درایو سه ترابایتی را برای کامپیوترهای شخصی و اولین هارد درایو اکسترنال 1/5 ترابایتی را به بازار عرضه کردند. در سال 2011، تصمیم حیاتی تغییر مرکز مدیریت سیگیت گرفته شد و از ژوئیه آن سال، کایمن آیلندز در ایرلند به‌عنوان مرکز مدیریت شرکت معرفی شد. از اقدام‌های مهم بعدی می‌توان به خرید زیرمجموعه‌ی HDD سامسونگ در سال 2011 اشاره کرد. سال 2012 با رشد مجدد درآمد و سوددهی سیگیت همراه بود. آن‌ها همچنین به دستاورد مهم چگالی ذخیره‌سازی یک ترابایت در هر اینچ مربع دست پیدا کردند که امکان افزایش تا 60 ترابایت تا سال 2030 را دارد. از دستاوردهای مهم دیگر، می‌توان به عرضه‌ی اولین هارد درایو مجهز به فناوری Shingled Magnetic Recording در سال 2013 اشاره کرد که افزایش ظرفیت هارد درایوها را بدون افزایش ابعاد به‌‌همراه داشت. تا سپتامبر آن سال، بیش از یک میلیون دستگاه هارد درایو با فناوری مذکور تولید و فروخته شد. از خریدهای مهم سازمانی در آن سال‌ها می‌توان به LaCie اشاره کرد که از برندهای معتبر درایوهای ذخیره‌سازی اکسترنال بود. سیگیت از اولین بازیگرانی بود که به بازار SSD وارد شد. آن‌ها که اولین محصول را به‌نام Pulsar در سال 2009 به بازار عرضه کرده بودند، با خرید محصولات کنترلر SSD و PCIe flash از شرکت Avago در سال 2014، حضور خود را در بازار مدرن مذکور، جدی‌تر و حرفه‌ای‌تر کردند. در سال 2016، اولین درایو SSD با ظرفیت 60 ترابایت توسط سیگیت معرفی شد که باوجود تمرکز بر اهداف بازاریابی، نشان‌دهنده‌ی توانایی‌های پویای برند آمریکایی بود. آخرین آمار، درآمد سیگیت را در سال 2019، بیش از 10 میلیارد دلار بیان می‌کند که بیش از یک میلیارد دلار آن، سود خالص شرکت بوده است. این برند آمریکایی اکنون بیش از 41 هزار کارمند در سرتاسر جهان دارد و لوکزو هنوز به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی آن فعالیت می‌کند. درحال‌حاضر، دیو موزلی به‌عنوان مدیرعامل سیگیت مشغول به‌کار است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/137240/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

المیادین: جنبش حماس هیچکس را به عنوان جایگزین قطر نمی‌پذیرد

فیلم لحظه ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان توسط اسرائیل

حزب الله: پادگان «شراگا» را در شمال عکا هدف قرار دادیم

پرواز گسترده جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بر فراز شمال و مرکز غزه

تراز تجاری مثبت منطقه آزاد ارس در سال 1402/ جهش سرمایه‌گذاری در منطقه را شاهدیم

دو انتصاب جدید در شرکت توسعه بنادر و فرودگاه قشم

در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می‌گذرد؟

گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی

نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران

واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود

چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود

رونمایی کره شمالی از یک موشک مافوق صوت

افت بازار سرمایه پس از 4 روز رشد

پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت طلا چیست؟

خرید چندنرخی با یک کالابرگ!

جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات در میادین میوه و تره‌بار تهران

سخنگوی دولت: دهک‌های پایین را صاحب مسکن می‌کنیم

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ببینید | بغض و ناراحتی بازیگران در حضور مهران مدیری به وضعیت بد اقتصادی: خجالت بکشید!

دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟

ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور

وصول مطالبات 11 هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی

حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!

فروش بیش از 117 هزار سکه در مرکز مبادله؛ ربع‌سکه در صدر تقاضا

تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید

هیئت اقتصادی و تجاری هرمزگان عازم چین می‌شود

باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد

دوحه: باید مانع حمله احتمالی به رفح شویم

جایزه خودرو برای صرفه‌جویی‌کنندگان برق

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

علل عدم جذب تسهیلات طرح‌ها در بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی از این پس پایش می‌شود

2 راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله

خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز

جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد

خطر بزرگ برای حقوق کارگران/ کاهش حقوق در موج شدید تورمی اتفاق می‌افتد؟

زلنسکی: روسیه کمپین ارعاب به راه انداخته است

قالیباف: تنها کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: یادواره شهدا از جنس کار زینبی و رساندن پیام شهدا است

49 درصد تسهیلات تبصره 18 در خراسان جنوبی جذب شد

وصول بیش از 11 هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال 1402

شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی

سند توسعه خراسان شمالی برای 500 روستا عملیاتی شد

آل اسحاق: افزایش تعطیلی‌ها در کشور مخالف تحقق شعار سال است

گذشت 200 روز از جنگ غزه؛ تعداد شهدا به 34183 نفر رسید

کشتار رژیم صهیونیستی در بیمارستان "ناصر" غزه؛ اجساد کشف شده گور‌های دسته‌جمعی به 310 نفر رسید

شهادت 30 کودک بر اثر گرسنگی در غزه