برندسازی با نام میراث جهانی
خواندنی ها
بزرگنمايي:
ایرانیان جهان - «در چارچوب اهداف توسعه پایدار میراث جهانی منظر باستانشناسی ساسانی فارس در دو “منطقه فیروزآباد” و “سروستان” برندسازی با نام میراثجهانی انجام میشود.»
ایسنا: روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،
علیرضا عسگری چاوردی – مدیر پایگاه میراث جهانی منظر ساسانی
باستانشناسی فارس در حوزه فیروزآباد و سروستان – با اعلام این خبر گفت:
محصولات خاص تولیدی، غذاهای سنتّی ویژه این دو منطقه، دستبافتههای عشایری، هنرهای سنتی،
صنایعدستی و آداب و رسوم خاص این دو منطقه با نام میراثجهانی یونسکو برندسازی میشود.
او با بیان اینکه این برنامه دانشبنیان در چارچوب تفاهمنامه و موافقت صنایع غذایی
و اداره بازرگانی با استاندارد کیفیت برندسازی میشود، افزود:
برند میراثجهانی نه تنها زمینه رقابت بینالمللی برای توسعه پایدار سنّتهای پایدار مردم این مناطق را فراهم میکند،
بلکه بسیاری از نوآوریهای جدید دانشبنیان این مناطق را میتوان با نام و نشان میراث جهانی برندسازی کرد.
او با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا سنّتها و دستاوردهای مناطق سرزمین خود را
ارزشگذاری و آنها را در سطح جهانی معتبر کنیم، اضافه کرد:
مهمترین برندهای میراث جهانی مانند گلسرخ فارس در منطقه فیروزآباد بیش از چندهزار سال قدمت دارد
که فلکه گلسرخ الله در خروجی شهر شیراز با این نام و گبّه میراث جهانی فیروزآباد با فیلم گبّه برندسازی شد.
به گفته این مدرس دانشگاه شیراز و مدیر پروژه میراثجهانی منظر ساسانی باستانشناسی فارس
در حوزه فیروزآباد و سروستان، پسته سروستان با این برند به عنوان یک سنّت غذایی پایدار
زمینه رقابت بینالمللی را به دست میآورد و آداب و رسوم قشقائیها با برند میراث جهانی در جشنوارههای
بینالمللی معرّف فرهنگ پایدار مناطق میراث جهانی خواهد بود.
عسگری چاوردی اظهار کرد: در مجموع توسعه پایدار با رویکرد حفظ فرهنگ و سنّتهای تاریخی
اصالتدار همراه میشود که ریشه در بنیانهای چندهزارساله دارد. این دستاورد میراثجهانی
برای فرهیختگی جوامع محلّی ساکن در این مناطق است.
لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/170603/