ایرانیان جهان

آخرين مطالب

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی: فعالیت های آموزشی بر اساس نیاز روز جامعه و منطقه باشد وزارت رفاه

مدیرکل فنی و حرفه ای استان مرکزی: فعالیت های آموزشی بر اساس نیاز روز جامعه و منطقه باشد
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - مدیر کل فنی و حرفه ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت آموزش های مهارتی گفت: فعالیت های آموزشی باید بر اساس نیاز روز جامعه و هر منطقه باشد.

به گزارش روابط عمومی تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:مهارت آموزی و آموزش های مهارتی امری مهم است که باید همه افراد جامعه در راستای کار و تحصیل خود به آن بپردازند تا توانایی انجام هر چه بهتر کارها را داشته باشند.
آموزش های مهارتی از طریق فنی و حرفه ای در جامعه ارایه می شود و این آموزش ها در بخش های مختلف منشا اثر بوده و سبب رشد و شکوفایی و بالندگی در هر منطقه می شود.
مهارت، یک توانایی است که برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید آن را کسب کرده و آموزش های لازم را دید.
مهارت آموزی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی دارد، به همین علت سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور فصلنامه مهارت آموزی را در زمینه‌های مختلف، برای بهبود مهارت ‌آموزی و ارتقا جایگاه علمی و پژوهشی کشور منتشر می‌کند.
در این راستا گفتگویی با« منصور جلیلوند» مدیر کل فنی و حرفه ای استان مرکزی در راستای اهمیت آموزش های مهارتی و فعالیت های انجام شده در این راستا داریم.
در رابطه با آموزش های مهارتی در استان و اهمیت آن بفرمایید؟
آموزش فنی و حرفه ای فعالیت های گسترده در راستای مهارت آموزی و آموزش های کاربردی دارد که این فعالیت ها باید بر اساس نیاز سنجی و مطالعه هر منطقه و شهرستان باشد تا خروجی مناسبی را نیز داشته باشیم.
تهیه بانک اطلاعاتی از نیازها، توانمندی ها و پتانسیل های هر منطقه امری ضروری است و این مهم سبب می شود تا همه آموزش ها منجر به اشتغال پایدار شود.
استفاده بهینه از فضای مجازی نیز می تواند بسیار موثر باشد و در این زمان که همگان به این فضا دسترسی دارند می توانیم با برنامه ریزی صحیح و دقیق در این ایام که با ویروس کرونا روبرو شده ایم به فعالیت های آموزشی در فضای مجازی بپردازیم چرا که آموزش هیچ گاه متوقف نمی شود.
تاکید بر حرکت همگان با علم روز
وی همچنین بر حرکت همگام با علم روز تاکید کرد و گفت: ما باید خود را به علم روز مجهز کنیم و با جمع آوری بانک اطلاعاتی از نیازهای منطقه و افراد جامعه می توانیم هر چه بهتر کار کنیم.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان مرکزی همچنین بر استفاده از داده ها در راستای بهبود کسب و کار تاکید و اظهار کرد: داده ها به عنوان یک منبع طلایی و مخزن مهم برای ما است که باید اطلاعات صحیح را از آن استخراج و بهره برداری کنیم.
تولید محتوا آموزشی از اولویت ها
جلیلوند با تاکید بر اینکه ما در آموزش فنی و حرفه ای به دنبال این هستیم که تولید محتوا داشته باشیم، گفت: ما در دوران کرونا بیش از 200 محتوا تولید کردیم که امروز مورد استفاده قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: این محتوای آموزشی با توجه به شرایط کرونایی و با هدف ارایه آموزش‌های کاربردی تحت وب در فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تولید شده است.
وی با بیان اینکه این آموزش‌ها در خوشه‌های اصلی شامل صنعت، خدمات و کشاورزی و در قالب 183 فیلم آموزشی 10 دقیقه‌ای تهیه و در 2 کانال بارگذاری شده است، ادامه داد: فیلم‌های آموزشی 90 دنبال کننده دارند که نشان دهنده استقبال کارآموزان از محتوای آموزشی است.
وی داشتن نگاه علمی به کار را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: ما توجهمان نگاه علمی به کار است و امروز به دنبال این هستیم که داده ها و اطلاعات خود را کامل کنیم چرا که اگر این مهم به درستی اجرا شود یک انقلاب مهارتی اتفاق خواهد افتاد.
این مقام مسئول اظهار کرد: با تلاش مضاعف می توانیم خودمان را به سطوح بالا برسانیم و موفقیت های چشمگیری در بخش های مختلف آموزشی و کاری داشته باشیم.
فعالیت 36 آموزشگاه فنی و حرفه ای در راستای تولید ماسک و گان
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مراکز، آموزشگاه های فنی و حرفه ای بیکار ننشستند، گفت: 36 آموزشگاه این اداره کل با شیوع ویروس کرونا به تولید ماسک و گان پرداختند.
وی با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا کمبود ماسک و گان یک معظل بزرگ در کشور بود ادامه داد: آموزشگاه های فنی و حرفه ای استان مرکزی در این زمان پای کار آمدند و با تمام توان به تولید پرداخته و تولیداتشان را رایگان در اختیار مردم و کادر پزشکی قرار دادند.
وی ضمن تقدیر از آموزشگاه ها و افرادی که در این راستا به کمک مردم و کادر پزشکی شتافتند، گفت: این نشان از اهمیت آموزش های مهارتی است و فعالیت آموزشگاه های ما در این راستا همچنان ادامه دارد.
اجرای طرح «کارآموزی در محیط واقعی کار»
جلیلوند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح کارآموزی در محیط واقعی کار اشاره کرد و گفت: طرح «کارآموزی در محیط واقعی کار» یا همان طرح قدیم استاد و شاگردی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است تا افراد آموزش های را که دیده اند در محیط واقعی کار به اجرا در آورده و بتواند در آینده در همان محیط مشغول به کار شوند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در ادامه به فعالیت آموزش گاهی سیار نیز اشاره کرد و ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا در استان، در فعالیت آموزش‌های سیار روستایی و شهری وقفه ایجاد شد و این مهم سبب شد تا آموزش‌های مجازی توسعه یابد.
تاکید بر ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه
جلیلوند در ادامه بر ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه تاکید کرد و گفت: استان مرکزی استانی صنعتی و کشاورزی و یکی از قطب‌های مهم کشور در حوزه صنعت و خدمات در قلب کشور قرار دارد و باید بیش از پیش به این مهم پرداخته شود.
وی بر تولید علم در دانشگاه‌ها و بکارگیری آن در صنعت را ضروری دانست و بیان کرد: آموزش‌های مهارتی این زنجیره را تکمیل می کند.
وی ضمن تاکید بر اینکه استان مرکزی به ‌عنوان یکی از پنج قطب صنعتی کشور باید در حوزه مهارتی و تامین نیروهای متخصص بیش از گذشته فعال باشد، ادامه داد:لازمه این مهم نیازسنجی و یادگیری آموزش های مهارتی در کنار تحصیل علم و دانش است.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان مرکزی همچنین بر شناسایی نخبگان مهارتی در استان نیز تاکید کرد و ادامه داد: امروز بخش صنعت به حضور فعال این نخبگان نیازمند است و ما باید در این راستا تلاش کنیم.
جلیلوند ضمن تقدیر از همکاری و همدلی رسانه ها با آموزش فنی و حرفه ای بیان کرد: اطلاع رسانی به موقع و شفاف رسانه سبب گرایش هر چه بیشتر افراد به این آموزش ها می شود و انتظار می رود رسانه بیش از پیش در کنار ما باشند.
این مقام مسئول شروع هر کار در کشور را با آموزش همراه دانست و گفت: اگر ما آموزش را جدی بگیریم می تواند در همه کارها موفق عمل کنیم.
وی با بیان اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با بیش از 240 آموزشگاه آزاد و 21 مرکز دولتی کار آموزش های مهارتی را در استان بر عهده دارد، گفت: در سال های اخیر شاهد استقبال گسترده تر افراد از این آموزش ها بوده ایم.
فعالیت84 آموزشگاه فنی و حرفه ای فعال در بهار سال جاری
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید، افزود: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری جهش تولید نامیده شده است وظیفه ما این است که با آموزش های مهارتی حلقه اتصال بین صنعت و دانشگاه باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به شیوع ویروس کرونا در کشور و استان و تعطیلی بسیاری از مراکز اشاره کرد و گفت: در این ایام بسیاری از آموزشگاه های ما نیز تعطیل شده ولی در این ایام در کنار کادر بهداشت و درمان پای کار آمدند و مهارت های خود را در قالب دوخت ماسک و گان در راستای کمک به هموطنان و کادر پزشکی به نمایش گذاشتند.
وی به فعالیت 84آموزشگاه استان در بهار سال جاری اشاره کرد و گفت: 290 هزار ساعت دوره آموزش مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در مدت مذکور برگزار شده است.
وی با بیان اینکه781 نفر در این مدت در 17 رشته و 67 حرفه آموزش‌های مهارت های لازم را کسب کردند، اظهار کرد: در سال گذشته 15 هزار و 803 نفر معادل 2 میلیون 500 هزار نفر ساعت در 212 کلاس‌ آموزشی آموزشگاه استان شرکت کردند.
مدیرکل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با بیان اینکه این تعداد در 31 رشته و 306 حرفه‌ آموزش های لازم را فرا گرفتند، ادامه داد: 111 درصد تعهد این اداره کل در آموزش کسب شده است.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/170923/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نویسنده آمریکایی: خاورمیانه در پرتگاه جنگ گسترده‌تری است که هیچ‌کس نمی‌خواهد

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

خانه‌های کلنگی تهران چند؟

مرغ کیلویی چند؟

گزارش سفر رئیس جمهور به سمنان / رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

رییسی: رشد اقتصادی در کشور محقق شد

وضع بهداشتی وخیم فلسطینی‌ها در اردوگاه جبالیا

سفر مقام‌های ارشد بلاروس به کره شمالی

گروه 7: با هرگونه عملیات نظامی اسرائیل در رفح مخالف هستیم

10 هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه

فنلاند قواعد پناهندگی را تشدید می‌کند

دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان

روایت جدید رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی در ایران! | فیلم

تورم های سهمگین در راه است؟

نوسانات ارز همه ابعاد اقتصادی زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد/ دولت جدی ورود کند

رشد اقتصادی در کشور محقق شد

برنامه ریزی برای سمنان نباید صرفا برای جمعیت ثابت این استان باشد

رویکرد ترکیبی دولت برای مقابله با چالش قیمت مسکن چیست؟

اهمیت عرضه زمین برای ورود مردم در حوزه ساخت مسکن چیست؟

دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان

رئیسی: رشد اقتصادی کشور به 6 درصد رسیده است

ببینید | روایت جدید ابراهیم رییسی از رشد اقتصادی 4 درصدی!

شلاگیم؛ ماجرای ضربه به پایگاه امنیتی رژیم اسرائیل

آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت

حماس و فتح وتوی ضد فلسطینی آمریکا را محکوم کردند

تاکید بر انجام 53 طرح اقتصادی هدف در خراسان رضوی تا پایان دولت

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت پرویز داوودی

واکنش ها به درگذشت معاون دولت احمدی نژاد /قالیباف پیام داد

دو رویکرد برای مقابله با چالش قیمت و شکستن انحصار زمین چیست؟

اجتماع یمنی‌ها در محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه

الجزایر: پرونده عضویت کامل فلسطین را بار دیگر به شورای امنیت ارائه خواهیم کرد

مسلمانان روهینگیایی در میانمار قربانی سربازگیری اجباری!

خشم مردم انگلیس از تداوم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

آمریکا برای کمک نظامی به آرژانتین بودجه اختصاص داد

پکن: با هر رفتاری که تنش را در خاورمیانه زیاد کند مخالفیم

حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح

ماجرای تولید موبایل ایرانی به کجا رسید؟

آماری از تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور

کارشناس اقتصادی: سیاست ارز 28500 تومان برخلاف ارز 4200 هیچ آثار سوء پولی نداشته است

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شود

فعال کارگری: شیفت کار پنجشنبه کارگر باید «اضافه کاری» حساب شود

اختصاص بسته‌های غذایی مادران دارای فرزند شیرخوار سه دهک اول درآمدی

وزارتخانه‌های اقتصادی جذب ایده فناورانه را در دستور کار قرار دهند

پیکر مرحوم پرویز داودی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد

دانش‌بنیان‌های نفتی نقش موثری در دستیابی به رشد اقتصادی 5.4 درصدی سال گذشته داشتند

چگونگی تصمیم‌گیری مالی در سال‌های اول ازدواج

چالش‌های تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

واقعیت‌هایی ورای روایت‌ها

‏مسئول مدرسه جهادی طالبان ترور شد

سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه در استاوروپل