ایرانیان جهان

آخرين مطالب

پیش‌بینی شاخص بورس برای چهارشنبه 7آبان اخبار ایران

پیش‌بینی شاخص بورس برای چهارشنبه 7آبان
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - خبرآنلاین / عقب نشینی بورس حالا وارد فاز فرسایشی شده است، هفته سخت بورس در حالی به پایان می رسد که سهامداران با ریزش هر روزه شاخص مواجه بودند.
روند کاهشی شاخص بورس همچنان ادامه دارد و شاخص بورس امروز نیز بیش از 34 هزار واحد کاهش یافت.این ریزش البته سبب شد شاخص در کف کانال یک میلیون و سیصد هزار واحد قرار گیرد.
شاخص بورس امروز یک میلیون و 301 هزار واحد اعلام شد،این بدان معنی است که بورس دو هزار واحد از کف کانالی که بدبین ترین کارشناسان پیش بینی می کردند عقب نشسته است . پیش تر کارشناسان معتقد بودند که شاخص بورس در یک میلیون و پانصد هزار واحد کف سازی خواهد کرد و روند بازگشت بازار در این محدوده آغاز خواهد شد اما این اتفاق رخ نداد و عقب نشینی بازار همچنان ادامه یافت. شاخص کل با معیار هم وزن نیز 4236 واحد کاهش یافت و رقم 380 هزار و 101 واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار 547 هزار معامله به ارزش 43 هزار و 879 میلیارد ریال انجام دادند.
قاسم صادقی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگزاری خبرانلاین درباره دلایل تداوم عقب نشینی بورس گفت: باید این موضوع را از چند نظر نگاه کرد. بررسی‌ها نشان میدهد از منظر تکنیکالی و فنی بورس یک حمایت خیلی مهم را در محدوده یک میلیون و 380 هزار واحد تا یک میلیون و چهارصد هزار واحد از دست دادیم.
وی با اشاره به اینکه طبق اصول تکنیکال تا سطح یک میلیون و دویست هزار واحد حمایت معتبری نداریم، گفت: باید در نظر داشت که در این شرایط حتی امکان عقب‌نشینی تا این محدوده نیز وجود خواهد داشت. 
این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهد اگر این اتفاق بیفتد شاید بورس شش روز پیاپی منفی داشته باشد لذا افراد بیشتری داخل صف‌های فروش قرار می‌گیرند. این کارشناس با تاکید بر اینکه باید روانشناسی بازار را نیز در این میان مورد بررسی قرار دهیم گفت: این روزها بازار حساس شده و به اخبار مثبت بازار واکنش مثبت نشان نمی‌دهد.حال باید دید دلیل این حساسیت چیست،به نظر می‌رسد این حساسیت از آنجایی ناشی می‌شود که قول‌های اعلام شده در عمل محقق نشد. 
 وی در توضیح این مطلب افزود:به طور مثال شایعه شد که واریز یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی کنسل شده است، این شایعه تاثیر خودش را گذاشت و اعتماد را سلب کرد. چنان چه ما در نظرسنجی‌های گسترده‌ای که در شبکه های مجازی انجام دادیم، نیز به این نتیجه رسیدیم که اکثر افراد بی‌اعتمادی را دلیل این امر می‌دانند.
 صادقی اضافه کرد: درمورد حقوقی‌ها نیز توضیح بدهم که امروز خریدهای خوبی انجام دادند اما اقداماتشان هر چند لازم بود اما کفایت نمی‌کرد. به هر روی حقوقی‌ها امروز و دیروز خریدهایی انجام دادند اما سطح حمایت باید گسترده‌تر باشد تا بتواند اعتماد از دست رفته را به بازار بازگرداند. البته بازگشت اعتماد در کوتاه‌مدت بسیار دشوار است . 
این تحلیلگر بازار سرمایه در جواب این سئوال که فردا وضعیت شاخص بورس چه می‌شود؟گفت:تصور می‌کنم با توجه جمع شدن صف‌های فروش در پایان وقت ،فردا از اواسط فعالیت بازار تعادل بیشتری بر بازار حاکم شود و سهم‌های شاخص ساز وضعیت بهتری داشته باشند. البته باز هم تاکید می کنم حجم بی‌اعتمادی بالاست و باید قبول کرد که شاید باز هم حمایت‌ها جواب ندهد. 
او در پاسخ به این سئوال که تاثیر کاهش قیمت ارز بر بورس چیست؟ گفت: از منظر بنیادی، کاهش قیمت ارز به صورت هیجانی در این برهه زمانی باعث ایجاد تقاضا در بورس خواهد شد. چون که از طرف برخی از فعالان بازار ارز،پول‌های خودشان را به بازار سرمایه منتقل میکنند باما این اتفاق نیفتاد و شاید بپرسید دلیل چیست؟ من فکر می‌کنم چون شرایط غیرعادی و غیرطبیعی است فعلا بازار ارز نتوانسته است سیگنال خود را به بازار سرمایه مخابره کند. وی در توضیح این مطلب ادامه داد: من فکر می کنم ارتباط بازار ارز و بورس فعلا قطع شده است پون در روزهای افزایش قیمت ارز نیز دیدیم که ریزش بورس ادامه داشت و حالا نیز در روزهای ریزش قیمت باز شاخص عقب نشینی خود را ادامه داده است. به این ترتیب همراستایی این دو بازار از میان رفته و در نتیجه بورس منتظر اتفاقات دیگری برای نشان دادن اعتماد دوباره است. 
وی در توضیح این نکته که چه زمانی بورس به تعادل می‌رسد؟ گفت:از منظر تکنیکالی احتمالا بورس روی یک میلیون و دویست هزار واحد به ثبات می‌رسد. به نظر من اواخر هفته آینده و بعد از انتخابات آمریکا شرایط رو به عادی شدن خواهد رفت اما باز هم نوسانات زیادی خواهیم داشت و انتظار صعود پرقدرت را تا اعلام شدن نتایج نداشته باشید.
وی در جواب این سئوال که چرا حتی انتشار گزارش مثبت شرکت ها وضع را برنگرداند؟ گفت: درست است، با وجود این که گزارش بسیاری از شرکت‌ها مثبت بود و فروش‌ها عالی بود ،باز وضعیت برنگشت. دلیل این است که حساسیت بازار نسبت به اخبار بنیادین و مثبت کم شده است و به دلیل بی‌اعتمادی سهامداران اخبار منفی را می‌شنوند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/194664/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روزنامه‌های اقتصادی شنبه 1 اردیبهشت

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

دارندگان کارت سوخت بخوانند

توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان

طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد

روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار 3 نرخی کارایی ندارد

تنها تا 26 اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد

چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است

آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر

«موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

«محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد

بایدن در آستانه شکست؟

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

توقیف خودروی قاچاق در ساری

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

جنگ غزه و حملات ایران جایگاه اقتصادی اسرائیل را کاهش داده است

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است