ایرانیان جهان

آخرين مطالب

سودی که ترامپ از ریاست جمهوری برد خواندنی ها

سودی که ترامپ از ریاست جمهوری برد
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - ایسنا / براساس فاکتورهای جدیدی که به دست واشنگتن‌ پست رسیده، اقامتگاه دونالد ترامپ در فلوریدا در زمان‌هایی که میزبان رهبران جهان بوده، چندین هزار دلار خرج به مالیات‌دهندگان آمریکایی تحمیل کرده است.
به گزارش روزنامه دیلی میل،‌ دونالد ترامپ که با وعده "خشک‌ کردن باتلاق" و خاتمه دادن به فرهنگ بهره‌جویی کمپین برگزار می‌کند، از زمان روی کار آمدن به شدت از ریاست جمهوری خود سود برده است.
فاکتورهایی که به دست روزنامه واشنگتن پست رسیده، فاش می‌کنند که مستغلات ترامپ در مواردی که میهمان خارجی داشتند یا پرسنل سرویس‌های مخفی و حفاظت از آنها بهره می‌گرفتند، محدودیت نرخ هر شب اجاره اتاق را نادیده گرفته و صورت حساب بار آنها گران‌تر شده است و هم‌چنین محل‌های اقامت در عمارت مارالاگوی ترامپ در فلوریدا از طرف مقام‌های خارجی با هدف لابی‌گری اجاره داده شده‌اند.
بر اساس این اوراق، برج ترامپ در حال حاضر ماهانه 40 هزار دلار برای دفتر کار کمپین ریاست جمهوری پول دریافت می‌کند. این در حالیست که کمپین ترامپ در حال حاضر در آرلینگتون ایالت ویرجینیا مستقر است و هیچکدام از کارکنان اصلی ترامپ هم در برج نیویورک ترامپ حضور ندارند.
براساس اسنادی که به دست واشنگتن‌ پست رسیده است، از زمان روی کار آمدن ترامپ، شرکت‌های او دست‌کم 2.5 میلیون دلار از دولت آمریکا پول دریافت کرده‌اند. علاوه بر این، کمپین ترامپ و کمیته جمع‌آوری کمک، از زمان آغاز به کار رئیس‌جمهوری آمریکا در ژانویه 2017 مبلغ 5.6 میلیون دلار به شرکت‌های او پرداخت کرده‌اند.
انجام این پرداخت‌ها، حتی امسال که نظرسنجی‌ها از عقب‌ ماندن ترامپ و کمبود پول کمپین او خبر می‌دهند، ادامه یافته است. کاخ سفید اما اصرار دارد که رئیس‌جمهوری آمریکا از پول مالیات‌دهندگان سود نبرده است!
جود دیر، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای گفت: هر اظهارنظری مبنی بر اینکه این رئیس‌جمهوری از سفرهای رسمی خود یا دولت فدرال به عنوان راهی برای سود جستن از مالیات‌دهندگان استفاده کرده است، یک افتضاح مطلق و دروغ است.
با این وجود، آنها صورت‌ حساب‌هایی که روزنامه‌ واشنگتن پست منتشر کرده است، انکار نکردند.‌ براساس گزارش این روزنامه آمریکایی،‌ ترامپ در چهار سال ریاست جمهوری خود بیش از 280 مرتبه به هتل‌ها و کلوب‌هایش رفته است.
ترامپ در فوریه 2017 و زمانی که تنها یک ماه از ریاست جمهوری او می‌گذشت، در عمارت مارالاگو میزبان شینزو آبه، نخست‌وزیر وقت ژاپن شد. قوانین فدرال آمریکا، محدودیت قیمت 182 دلار در هر شب را برای اجاره اتاق‌ها قرار داده است اما هزینه مارالاگو بسیار گران‌تر است.
مایکل دوبس، از کارکنان وزارت خارجه آمریکا در پیامی که برای همکارانش ایمیل کرده بود، نوشت: قیمت یک خانه با پنج اتاق خواب که سه تن از کارکنان ارشد در آنجا اقامت دارند، هر شب 2600 دلار است. انتظار می‌رود دو کارمند ارشد دیگر (بنن و والش) بابت اتاق‌هایشان 546 دلار هزینه داشته باشند.
براساس قوانین فدرال آمریکا، این کارکنان می‌توانند تا سه برابر بالاتر از حد عادی پول پرداخت کنند و در این مورد که بحث بر سر 546 دلار است، با مجوز این کار امکان‌پذیر است و مجوز آن را هم کاخ سفید تایید کرد!
چندین ماه بعد، عمارت مارالاگو قیمت‌هایش را برای کارکنان وزارت خارجه آمریکا به هر شب 396.15 دلار کاهش داد و برای برخی از هزینه‌های قبلی، بازپرداخت جزئی داشت. دو ماه بعد، در آوریل 2017 شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به مارالاگو رفت.
این تفرجگاه بابت گل‌آرایی هم هزینه‌هایی روی دوش مالیات‌دهندگان آمریکایی گذاشت و برای تزئین با درخت نخل، هر نخل را 50 دلار قیمت گذاشت. براساس فاکتورهای واشنگتن پست، گروهی از کارکنان کاخ سفید هم که به بار مارالاگو رفته بودند و قصد داشتند صحبت‌های خصوصی داشته باشند، سفارش‌هایی دادند که برای کاخ سفید بیش از هزار دلار آب خورد.
در جریان ضیافت شامی که ترامپ با شی جینپینگ درباره حملات هوایی به سوریه حین خوردن "خوشمزه‌ترین کیک شکلاتی‌ای که تا به حال دیده‌اید" صحبت کرد، هزینه غذا 7700 دلار تمام شد.
در آوریل 2018 که ترامپ میزبان شینزو آبه بود، عمارت مارالاگو برای دولت آمریکا 13 هزار و 700 دلار بابت اتاق‌های میهمان، 16 هزار و 500 دلار بابت غذا و مشروبات و 6000 دلار بابت گل‌های رز و دیگر گل‌آرایی‌ها خرج تراشید.
در یکی از قبض‌ها همچنین از فرد گل‌آرا خواسته شده بود تا اطمینان حاصل کند که هیچ گل تایید نشده‌ای در این املاک نیست و به گل‌های سفید و زرد اشاره شده بود. علت این درخواست در قبض نیامده است. گل‌آرای مارالاگو در این رابطه اظهارنظر نکرد و به توافق عدم‌ افشاگری اشاره کرد.
این صورت‌ حساب همچنین نشان می‌دهد که برای یک نشست دوجانبه، قیمت هر لیوان آب سه دلار تمام می‌شود. اما این فقط رهبران خارجی نبودند که پول به اقامتگاه تحت مالکیت ترامپ روانه می‌کردند.
براساس گزارش واشنگتن پست، زمانی که ترامپ در سال گذشته دو هفته بابت تعطیلات کریسمس راهی مارالاگو شد، هزینه اتاق میهمان برای سرویس مخفی 32 هزار و 400 دلار فاکتور شد.
علاوه بر این، فرزندان ترامپ هم 260 هزار دلار دیگر از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی را روانه شرکت پدرشان کردند چون سفر انفرادی هر کدام از آنها به املاک پدرشان با عوامل سرویس مخفی خودشان صورت می‌گیرد. در کلوب گلف بدمینستر ترامپ در نیوجرسی هم سرویس مخفی از مه تا نوامبر، مبلغ 17 هزار دلار بابت هر ماه اجاره خانه در آنجا پرداخت می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/194856/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قالیباف بازنده مشارکت حداقلی

معاریو: جنگ با حماس سال‌ها طول می‌کشد

مادر فلسطینی پیکر فرزند شهیدش را گل‌باران و معطر کرد

حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در جنوب لبنان

تماس تلفنی ماکرون با نتانیاهو با درخواست آتش‌بس

تعرض مجدد شهرک‌نشینان با همراهی نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی

افشای ابعاد تازه از جنایات صهیونیست‌ها در گورهای جمعی غزه

حمله وحشیانه جنگنده های رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در بیت لاهیا

تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم/حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید

سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو‌ را کسی گردن نمی‌گیرد

گوشت با سبزی در صدر منوی تورم

جلوی لرزش و سروصدای لباسشویی تو بگیر !!!

کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران

توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری برای دستیابی به تجارت 10 میلیارد دلاری میان ایران و پاکستان

تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها

ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد

تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است

تجارت 10 میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران

کی بود کی بود من نبودم؟!

استعفای مقام اطلاعاتی اسرائیل؛ زلزله شکست در طوفان‌الاقصی

سرکوب معترضان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

سازمان ملل درباره گورهای دسته جمعی در غزه به ابراز نگرانی بسنده کرد

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا متهم شد

مدیرعامل سازمان ملی مسکن: زمین 1.8 میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

شرط ادامه کار املاک "دیوار" از زبان مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن

24 آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد

قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال 1402 به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد

اتحادیه صنف طلا و جواهر: چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد

یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند

شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم

وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا

گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه 4 اردیبهشت

ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از 20 سال متوقف شد

کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد

حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی

بخش املاک دیوارمسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

سرمقاله فرهیختگان/ ناسیونالیسم اسرائیلی: هویت، غیریت و استعمار

سرمقاله شرق/ تحریم‌های جدید علیه ایران

سرمقاله اعتماد/ سیل و رفع خطر ناامنی غذایی و سوءتغذیه

سرمقاله ایران/ ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد

سرمقاله دنیای اقتصاد/ جهش تولید با مشارکت مردمی

سرمقاله مردم سالاری/ سنگ‌اندازی بی‌نتیجه اسلواکی در مسیر توافق مهاجرتی ناتو

سرمقاله قدس/ چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه

سرمقاله همدلی/ چماق و هویج وعده صادق در پرونده هسته‌ای

چالش‌های افزایش تعطیلی؛ شنبه یا پنج‌شنبه، مساله این است!

دیدار بایدن با سیاستمداران مخالف جنگ غزه در کاخ سفید

استقبال مردم استانبول از رئیس‌جمهور آلمان با شعار «آلمان قاتل»