ایرانیان جهان

آخرين مطالب

الزامات حمل دوچرخه توسط مسافران در اماکن مترو اعلام شد

انجام 2100 سفر ترکیبی دوچرخه-مترو در تهران شهرداری تهران

انجام 2100 سفر ترکیبی دوچرخه-مترو در تهران
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - شهر: باتوجه به اینکه مدل دوچرخه سواری در شهر تهران نمی‌تواند مشابه شهرهای اروپایی از مبدأ تا مقصد باشد، شهروندان می‌توانند از مدل حمل و نقل ترکیبی با اتکا بر دوچرخه شخصی یا عمومی استفاده کنند. گفتنی است که از ابتدای امسال تا پایان مهر، دو هزار و 100 سفر ترکیبی دوچرخه-مترو در شهر تهران انجام شده است.

به گزارش شهر ، شاید شهروندان نتوانند روزانه برای رسیدن به مقاصد خود بیشتر از 10 کیلومتر مسیر را با دوچرخه طی کنند. تصور کنید که فاصله خانه تا محل کار شما حدود 20 کیلومتر باشد، طی کردن این مسیر تنها با دوچرخه در یک روز تابستانی کار طاقت فرسایی خواهد بود. اما اگر این مسیر به یک تا پنج کیلومتر کاهش یابد، چطور؟ آن زمان، می‌توانید با رکاب زدن حداکثر 5 کیلومتر مسافت خود را نزدیک‌ترین ایستگاه حمل و نقل عمومی برسانید و دوچرخه را در پارکینگ ویژه پارک کنید یا اینکه با استفاده از مترو و حمل دوچرخه با خود، به مسیر ادامه دهید.
بر اساس این گزارش روزانه بیش از 600 هزار نفر در هلند از سفر ترکیبی دوچرخه-مترو استفاده می‌کنند، چرا؟ چون این انتخاب برای آن‌ها آسان‌تر از ماندن در ترافیک و اتلاف زمان، سوخت و انرژی است.
الزامات حمل دوچرخه توسط مسافران در اماکن مترو
دوچرخه سواری نیز همانند رانندگی قوانین ویژه و خاص خود را دارد. این قوانین تنها مختص زمانی نیست که شما پا بر رکاب دوچرخه می‌زنید، بلکه پارک دوچرخه و حمل آن در هر فضا و مکانی الزامات ویژه خود را طبق دستورالعمل‌های اجرایی هر محیط دارد. یکی از آن الزامات، حمل دوچرخه در مترو تهران و انجام سفرهای ترکیبی دوچرخه-مترو است.
در ادامه گزارش، 12 الزام حمل دوچرخه در مترو را می‌خوانید.
حمل دوچرخه‌های تاشو به اماکن مترو در همه روزها به جز ساعات پیک مسافری ایام عادی (شنبه تا پنجشنبه 6:30 الی 9:30 صبح و 16:00 الی 19:00 عصر) مجاز است.
حمل دوچرخه‌های تاشو به اماکن مترو با ابعاد حداکثر 90*60*30 سانتیمتر مجاز است.
حمل دوچرخه‌های معمولی در ایام عادی بعد از ساعت 20:00 و در ایام تعطیلات رسمی و سیزده روز اول فروردین در تمامی ساعات بهره برداری از مترو مجاز است.
مسافران دارای دوچرخه فقط از واگن مشخص شده قطارها می‌توانند استفاده کنند.
سوار شدن روی دوچرخه در همه ایستگاه‌ها و قطارهای مترو ممنوع است و مسافران دارای دوچرخه تنها مجاز به حمل دوچرخه در اماکن مترو هستند.
حمل دوچرخه‌های برقی به صورت روشن در اماکن مترو ممنوع است.
استفاده از پله برقی و آسانسور در ایستگاه‌های مترو برای حمل دوچرخه ممنوع است.
رها کردن دوچرخه در ایستگاه‌ها و واگن‌های قطار ممنوع و لازم است برای ایمنی بیشتر، دوچرخه توسط صاحب آن مهار شود.
مسافرانی که اقدام به حمل دوچرخه از طریق مترو می‌کنند لازم است برای حفظ ایمنی خود و دیگر مسافران، کمال همکاری و تعامل را با کارکنان ایستگاه داشته باشند.
مسوولیت ناشی از رعایت نکردن موارد ایمنی در ایستگاه و قطارهای مترو برعهده مسافر حمل کننده دوچرخه است.
مسافرانی که اقدام به حمل دوچرخه توسط مترو می‌کنند، ضروری است مراقبت برخورد دوچرخه با دیگر مسافران باشند و باعث اذیت و آزار مسافران دیگر نشوند.
لباس مسافران حمل کننده دوچرخه باید متعارف با عرف عمومی و شرعی جامعه باشد.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/194894/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است

رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است

چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی

هزینه5میلیونی برای هر ایرانی/بازگشتسرانه حقیقیبه سطح سال90

ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است

اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

رشد23 درصدی منابع 600 هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!

دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس

رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند

کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در زنجان

حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه

سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم

طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی

برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است

از اکسپو ایران 2024 چه می دانید؟​

رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند

اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اعزام 11 رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود

ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا

ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی

بازگشت 3000 واحد تعطیل به تولید/ 1.2 میلیون نفر بیمه شدند

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول

معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال 2015

مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است

مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند

با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی

مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا

کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند