ایرانیان جهان

آخرين مطالب

مناقشه بر سر تلاش یک نماینده کنگره آمریکا برای وارد کردن سلاح به مجلس ایالات متحده آمریکا

مناقشه بر سر تلاش یک نماینده کنگره آمریکا برای وارد کردن سلاح به مجلس
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - ایسنا / پلیس کنگره آمریکا در حال تحقیق درباره این است که آیا "اندی هریس"، نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان برای آوردن یک اسلحه به صحن این مجلس در روز پنجشنبه تلاش کرده است یا خیر.
به نقل از پایگاه هیل، مقامها به هافینگتون پست و سی بی اس بالتیمور تایید کردند: پلیس کنگره آمریکا در حال تحقیق درباره این مساله است.
در پی اغتشاشات مرگبار حامیان ترامپ در اوایل ماه جاری میلادی در کنگره آمریکا دستگاه‌های مغناطیس سنج و دیگر تدابیر امنیتی در اطراف آن نصب شده‌اند. یک گزارشگر هافینگتون پست شاهد بود که هریس هنگام تلاش برای ورود به کنگره در روز پنجشنبه دستگاه فلزیاب را خاموش کرده است.
بر اساس گزارش این رسانه، زمانی که یک افسر با یک فلزیاب دستی هریس را اسکن کرده، یک اسلحه در پهلوی هریس در حالی که توسط کتش پنهان شده بود کشف شده است. خبرنگار شاهد بود که یک افسر به یک مامور امنیتی علامت داد که هریس با خودش اسلحه دارد. یک مقام کنگره بعدا به این رسانه تایید کرد که هریس اسلحه حمل می‌کرده است.
دفتر هریس در پاسخ به درخواست برای اظهارنظر در بیانیه‌ای گفت: این نماینده کنگره از آنجا که جان خودش و خانواده‌اش توسط یک فرد از بازداشت آزاد شده و در انتظار محاکمه تهدید شده، بنا به دلایل امنیتی هرگز تایید نمی‌کند که خودش یا هر کسی دیگری که با اوست به جهت دفاع شخصی اسلحه حمل می‌کنند. به عنوان یک مساله مربوط به اسناد عمومی، او مجوز حمله سلاح از مریلند دارد. و این نماینده کنگره همواره از فلزیاب‌ها در مجلس نمایندگان تبعیت می‌کند. این نماینده کنگره هرگز با خودش در صحن مجلس نمایندگان سلاح حمل نکرده است.
قانونگذاران آمریکایی بر اساس قانون مجاز به حمل سلاح در دفاترشان و در محوطه کنگره هستند اما آوردن سلاح توسط آنها به صحن مجلس ممنوع است.
هریس بر اساس گزارشها بعد از آنکه ورودش منع شد، از جان کاتکو، نماینده جمهوریخواه نیویورک درخواست کرد تا تفنگ را از او تحویل بگیرد تا او بتواند وارد شده و رای بدهد. کاتکو آنطور که گفته شده از گرفتن این سلاح خودداری کرده و گفت که "مجوز" ندارد.
طبق گزارش هافینگتون پست، هریس منطقه را ترک کرده و حدود 10 دقیقه بعد برگشته است. او بار دوم دستگاه مغناطیس سنج را خاموش نکرده و اجازه ورود به صحن مجلس نمایندگان به منظور رای دادن به معافیت مربوط به انتصاب لوید آستین به سمت وزیر دفاع دولت بایدن را پیدا کرد.
چند روز پیش تنشها بعد از آنکه چند قانونگذار جمهوریخواه از پایبندی به تدابیر امنیتی جدید برای مجلس نمایندگان خودداری کردند بالا گرفت و در ادامه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان به وضع قوانین فوق العاده دربر دارنده هزاران دلار جریمه علیه آنهایی که تبعیت نکنند پرداخت.
با این حال این جریمه‌ها هنوز اجرایی نشده‌اند. مجلس نمایندگان آمریکا رای گیری برای تصویب آنها را تا زمان بازگشت به نشستهایش در هفته ای که از دوم فوریه شروع می شود انجام نخواهد داد.
اعتماد بین دو حزب در پی حمله به کنگره آمریکا به پایین‌ترین میزان خود رسیده و برخی قانونگذاران نگران همکارانی که ممکن است سلاح حمل کنند هستند. مدیسون کاوتورن، یک نمایندگان جمهوریخواه تایید کرد که به هنگام اغتشاش مسلح بوده است.
لورن بوبرت، نماینده دور اولی جمهوریخواه نیز مصر به درخواستش برای حمل اسلحه خود در محوطه کنگره بوده است. روز پنجشنبه هافینگتون پست گزارش کرد بوبرت و همچنین چند همکاری جمهوریخواهش شامل اندی بیگز و ریک آلن بعد از خاموش کردن دستگاه مغناطیس سنج از چک شدن توسط فلزیاب دستی امتناع کردند.
بوبرت 34 ساله صاحب یک رستوران و حامی حمل سلاح بوده که تنها چند روز از دور اول نمایندگی‌اش در کنگره می‌گذرد. او خودش را یک نیروی تحریک کننده و اختلاف برانگیز نشان داده در حالی که می‌گوید به این شهرت خود افتخار میکند.
بوبرت به ای بی سی نیوز گفت: من دقیقا می‌دانم قرار است در این زمان کجا قرار داشته باشم. من از قرار داشتنم در اینجا افتخار می‌کنم. من کند نمیشوم و عقب نمی‌نشینم.
اغتشاش ششم ژانویه در کنگره برای برخی از سرسخت ترین حامیان ترامپ که بوبرت یکی از آنهاست تعریف کننده و مخاطره آمیز بود. بوبرت در هفته‌های بعد از وقوع این حمله با سوظن از سوی بسیاری از همکاران جدیدش در واشنگتن مواجه شده است. او در شبکه‌های اجتماعی با سیلی از مطالب تمسخر آمیز و همچنین تهدیدات جانی روبرو شده است. او همچنین در کلرادو که خانه اوست با واکنش‌های شدید از سوی منتقدان و حتی برخی حامیان روبرو شده است.
برخی از اعضای حوزه انتخابیه بوبرت در کلرادو با برپایی تجمعی در هفته گذشته خواستار اخراج او از کنگره شدند. دموکراتها یک برنامه تهاجمی جذب نیرو را با هدف معرفی یک رقیب به منظور رقابت با او در سال 2022 به راه انداخته‌اند. همچنین یک گروه متشکل از 60 مقام منتخب از منطقه وسترن کلرادو که بوبرت نماینده اش است در نامه ای سرگشاده به رهبران کنگره خواستار تحقیقات درباره رفتار بوبرت در زمان اغتشاش ششم ژانویه که به گفته آنها "غیرمسئولانه و سزاوار سرزنش" بوده، شدند.
در این نامه عنوان شد: ما غالبا از سوی اعضای حوزه انتخابیه ما و بنابراین اعضای حوزه انتخابیه او شنیده‌ایم که نگرانی عمیقی نسبت به اقدامات او در زمان قبل و در جریان اعتراضات منجر به اقدامات خشونت آمیز و مرگبار اوباش در کنگره وجود دارد.
اینکه بوبرت دقیقا در زمان قبل و در جریان اغتشاش در کنگره چه کار می‌کرده همچنان در معرض شایعه و مناقشه ادامه دار قرار دارد.
بوبرت به هنگام ورود افراطگران به کنگره آمریکا در توئیتی نوشته بود: رئیس مجلس نمایندگان از اتاقها خارج شده است.
برخی از جنجالی ترین ادعاهای مطرح شده از سوی منتقدان بوبرت این بوده که او به شکل مخفیانه تورهای شناساییی کنگره برای افراطگران ارائه کرده و اینکه مادر او یک اغتشاشگر بوده و هدف از توئیت او درباره نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان راهنمایی کردن اوباش بوده است در حالی که به نظر می‌رسد ثابت نشده و با انکارهای شدید از سوی خود بوبرت همراه شده‌اند.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/218279/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران

کی بود کی بود من نبودم؟!

استعفای مقام اطلاعاتی اسرائیل؛ زلزله شکست در طوفان‌الاقصی

سرکوب معترضان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

سازمان ملل درباره گورهای دسته جمعی در غزه به ابراز نگرانی بسنده کرد

ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا متهم شد

مدیرعامل سازمان ملی مسکن: زمین 1.8 میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد

شرط ادامه کار املاک "دیوار" از زبان مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن

24 آزادراه به عوارضی الکترونیکی مجهز شد

قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال 1402 به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد

اتحادیه صنف طلا و جواهر: چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

ایران به زودی به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه می‌پیوندد

یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند

شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم

وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا

گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه 4 اردیبهشت

ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از 20 سال متوقف شد

کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد

حفظ ثبات و امنیت پایدار ، لازمه تحقق اهداف اقتصادی

بخش املاک دیوارمسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

سرمقاله فرهیختگان/ ناسیونالیسم اسرائیلی: هویت، غیریت و استعمار

سرمقاله شرق/ تحریم‌های جدید علیه ایران

سرمقاله اعتماد/ سیل و رفع خطر ناامنی غذایی و سوءتغذیه

سرمقاله ایران/ ابعاد مهم سفر رئیس‌جمهور به اسلام آباد

سرمقاله دنیای اقتصاد/ جهش تولید با مشارکت مردمی

سرمقاله مردم سالاری/ سنگ‌اندازی بی‌نتیجه اسلواکی در مسیر توافق مهاجرتی ناتو

سرمقاله قدس/ چالش‌های «شانگهای» برای برقراری صلح در غزه

سرمقاله همدلی/ چماق و هویج وعده صادق در پرونده هسته‌ای

چالش‌های افزایش تعطیلی؛ شنبه یا پنج‌شنبه، مساله این است!

دیدار بایدن با سیاستمداران مخالف جنگ غزه در کاخ سفید

استقبال مردم استانبول از رئیس‌جمهور آلمان با شعار «آلمان قاتل»

عملیات موفقیت‌آمیز «قسام» علیه عناصر صهیونیست در غزه

توضیح بانک صادرات درباره دلایل خرید بخشی از سهام پرسپولیس

سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر حقوق مودیان مالیاتی است

رویکردی متفاوت دربزرگترین گردهمایی بین المللی فعالان گردشگری درکیش/ پوستر نمایشگاه بین المللی گردشگری کیش رونمایی شد

سومین دیدار چهره به چهره سال 1403 مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی با 60 تن از جامعه معزز ایثارگری

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با فرمانده تیپ 37 سپاه اردبیل دیدار کرد

بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!

چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست

تجارت 10 میلیارد‌ دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها

سرمقاله خراسان/ عمق بخشی به یک رابطه راهبردی

سرمقاله کیهان/ دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان

سرمقاله وطن امروز/ منظومه راهبردی تهران - اسلام‌آباد

نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد

تظاهرات صهیونیست‌ها مقابل خانۀ نتانیاهو

ناامیدی مردم غزه از کمک‌های ارسالی؛ از ریختن کمک‌ها داخل دریا تا ریختن بیرون از هواپیما

چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد

تصویر یکی از راکت‌های منفجر نشده اشغالگران در شمال غزه

یک شهید در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

تیراندازی مرگبار در مدرسه ایالت واشنگتن