ایرانیان جهان

آخرين مطالب

مردم هنوز Apple II را دوست دارند ایالات متحده آمریکا

مردم هنوز Apple II را دوست دارند
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - با وجود گذشت سال‌های زیاد از توقف تولید Apple II، هنوز بعضی از مردم آن را دوست دارند و به توسعه‌ی بازی برای آن مشغول هستند.

رایانه خانگی هشت بیتی Apple II یکی از پرفروش‌ترین دستگاه‌های ساخته‌شده در سال 1977 بود. در آن زمان، این محصول یکی از دستاوردهای بزرگ شرکت اپل محسوب می‌شد؛ زیرا می‌توان Apple II را یکی از نخستین ریزرایانه‌های محبوب دانست. براساس گزارش Wired ، تولید Apple II در سال 1993 متوقف شد؛ اما این مسئله مانع از ادامه توسعه‌ی برنامه برای آن توسط طرفدارانی مانند مارک لمرت نشده است. بازی Nox Archaist که توسط لمرت خلق و ماه گذشته منتشر شد، یک عنوان نقش‌آفرینی است که از سری کلاسیک Ultima الگوبرداری شده. لمرت در اپیزود 405 پادکست Geek’s Guide to the Galaxy، گفت: من همیشه فکر می‌کردم آیا ممکن است بازی دیگری مانند Ultima در Apple II تکرار شود که قدم فراتر نهاده باشد. شاید چیزی که در سطح Ultima 6 نباشد؛ زیرا این اولین عنوان آن‌ها بود که در اپل وجود نداشت. عنوانی که در حد فاصل بازی‌ها Ultima 5 و Ultima 6 قرار بگیرد. در نتیجه من قصد داشتم بدانم آیا این مسئله امکان‌پذیر است. مقاله‌های مرتبط:
تاریخچه کامپیوترهای اپل 2: دوران طلایی ریزرایانه ها Super Retro Champ، محصول ترکیبی نینتندو و سگا رونمایی شد
ببیشتر بازی‌های ویدیویی که امروزه محبوب هستند تحت تأثیر بازی‌های Apple II مانند Ultima ،Castle Wolfenstein ،Prince of Persia و Wasteland ساخته شده‌اند. دیوید ال. کراداک (خبرنگار بازی)،در کتاب Break Out که سال 2017 منتشر شد، تاریخچه بازی‌های ساخته‌شده برای Apple II را موشکافی می‌کند. در این کتاب تصاویر و اسکرین‌شات‌های مختلفی از عناوین مذکور قرار داده شده است. کراداک درباره‌ی کتاب خود می‌گوید: نکته جالب در مورد همه تصاویری که من در کتاب خود گنجانده‌ام (هنرهای مفهومی، تصاویر و موارد دیگر) این است که همه‌ی آن‌ها از توسعه‌دهندگانی مانند ریچارد گاریوت، برایان فارگو و جردن مکنر گرفته شده‌اند. با هر کسی درباره‌ی این کتاب صحبت کردم، فکر کرد که این ایده بسیار جالب است و به همین دلیل برای من موارد زیادی ارسال کرد. بسیاری از این توسعه‌دهندگان به‌عنوان شخصیت‌های بازی در عنوان Nox Archaist نیز حضور داشتند. لمرت از اینکه در بازی ساخته‌شده توسط او، استیو وزنیاک (مخترع اپل 2) حضور افتخاری داشته بسیار خوشحال است. لمرت درباره‌ی این اتفاق می‌گوید: استیو وزنیاک به اندازه‌ای به من لطف داشت که نه‌تنها با حضور افتخاری در بازی موافقت کرد،‌ بلکه پس از عرضه Nox Archaist در ماه دسامبر با انتشار توییتی در فضای مجازی اعلام کرد که او یک NPC (کاراکتر غیر قابل بازی) در این عنوان است. برای یکی از طرفداران مادام العمر Apple II این مسئله بسیار ارزشمند است. ممکن است بازی‌های Apple II طبق استانداردهای امروزی ابتدایی به نظر برسند؛ اما کراداک فکر می‌کند بسیاری از آن‌ها به اندازه همه گزینه‌های موجود در بازار امروز سرگرم‌کننده هستند. او می‌گوید: برای من مشخصه بارز توسعه یک بازی رترو یا شبیه آن، کار کردن در آن محدودیت‌ها است. این مسئله شما را مجبور می‌کند بعضی از بخش‌ها را قربانی کنید؛ اما در عین حال باعث می‌شود بیشتر از خلاقیت خود استفاده کنید که این مسئله در عناوین امروزی کمتر است؛ زیرا اکنون به منابع و سخت‌افزار غنی دسترسی داریم. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و جزئیات دقیق‌تر از گفت‌وگوی مارک لمرت و دیوید ال. کراداک، می‌توانید اپیزود 450 پادکست Geek’s Guide to the Galaxy را گوش کنید. درادامه مهم‌ترین موضوعات این پادکست ذکر شده است.

ایرانیان جهان

در اصل عنوان Oregon Trail یک بازی متنی است که در یک پردازنده مرکزی برنامه‌نویسی شده بود و دانش‌آموزان یکی از مدارس آن را بازی کردند. از آن‌جایی که هیچ گرافیکی وجود نداشت و نمی‌توانستید برای شکار بوفالو دکمه‌ها را فشار بدهید، باید کلمات Bang یا Pow را تایپ می‌کردید. در نتیجه دانش‌آموزان باید تایپیست‌های سریع‌تری می‌شدند. آن‌ها همچنین روی هجی کردن کلمات نیز کار کردند. من فکر می‌کنم درس اصلی در بازی‌هایی مانند Oregon Trail و Carmen Sandiego این است که آن‌ها به کاربران احساس «آموزشی» بودن نمی‌دهند. فکر نمی‌کنم بسیاری از بازی‌های آموزشی که با نسل بعدی سخت‌افزارها ساخته شدند این ویژگی را داشته باشند. مارک لمرت و تجربه ساخت بازی Nox Archaist
این برای من یک قسمت پنج‌گانه از یک بازی نقش‌آفرینی است.من Ultima 5 را در کودکی خریداری کردم و پنج هفته برای رسیدن UPS منتظر ماندم؛ آن زمان باید این کار را از طریق مجله یا چیزی شبیه آن انجام می‌دادیم و مسلما فرایند آن شبیه شیوه‌های امروزی نبود. رسیدن جعبه به پست، باز کردن آن و خواندن کتابچه‌ی راهنما؛ من از آن دسته افرادی بودم که قبل از انجام بازی کتابچه راهنما و نقشه‌های پارچه‌‌ای را می‌خواندم. با این کار انگار درون آن غوطه‌ور می‌شدم. این تجربه‌‌ی من با این بازی در کودکی است؛ بنابراین هنگامی که قصد ساختن Nox Archaist را داشتم، این مسئله همیشه در ذهنم بود که «اگر قصد انجام این کار را دارم، باید به همه‌ی مراحل دقت کنم». به نظر می‌رسد این کار جواب داده است. دیوید ال. کراداک و توسعه‌دهندگان بازی
از آن‌جایی که این اتفاقات مدت‌ها پیش افتاده است، بسیاری از این توسعه‌دهندگان دیگر در کنار ما نیستند. به همین دلیل وقتی توانستم با افرادی مانند داگ و گری کارلستون (بنیان‌گذاران Broderbund) صحبت کنم بسیار خوشحال شدم. نکته جالب در مورد صحبت با افرادی مانند جان رومرو، جان کارماک، ریچارد گاریوت و برگر بکی این است که فقط دوست دارند در این صحنه نقش داشته باشند و هنوز در آن فعال هستند؛ با شما صحبت می‌کنند، شما را راه می‌اندازند و هرچه می‌خواهید در مورد آن بشنوید می‌گویند. بنابراین اگر کسی بخواهد بازی‌های Apple II را انجام بدهد ولی سؤالی داشته باشد، می‌تواند به‌راحتی در توییتر با آن‌ها ارتباط بگیرد و در اکثر مواقع زیر 12 ساعت جوابی از آن‌ها دریافت خواهد کرد. مارک لمرت و قابلیت مبارزه سریع
من فکر کردم روشی عالی برای عبور از مرزهای RPG، داشتن یک سیستم جنگ تاکتیکی تمام‌صفحه است که همه انتظار آن را دارند؛ اما یک گزینه جنگ سریع (Quick Combat) نیز در آن وجود خواهد داشت. این قابلیت جایگزینی برای جنگ تاکتیکی نخواهد بود؛ زیرا به احتمال زیاد در نبردهای سریع مانند نبردهای تاکتیکی پیروز نمی‌شوید؛ اما اگر در موقعیتی باشید که بدانید بسیار قدرتمندتر از هیولایی هستید که به شما حمله کرده است، با نبرد سریع می‌توانید در چند ثانیه کار را تمام کنید و به سراغ مرحله‌ی بعدی بروید. حتی بازیکنان سرسخت RPG گفته‌اند که این قابلیت واقعا یک ارتقای بسیار خوب بوده است. توضیحات ارائه‌شده توسط این دو فرد نشان می‌دهد که اگرچه Apple II دیگر تولید نمی‌شود، هنوز طرفداران سرسختی دارد که حتی به ساخت بازی‌ برای این دستگاه روی آورده‌اند . نظر شما کاربران زومیت درباره‌ی بازی Nox Archaist و حضور چیست؟

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/218360/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است

رئیسی: اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط است

چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی

هزینه5میلیونی برای هر ایرانی/بازگشتسرانه حقیقیبه سطح سال90

ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید

جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه، نیازمند طرح‌های تحولی است

اجرای طرحهای تحولی مقدمه جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو 2024

رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

رشد23 درصدی منابع 600 هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!

دلیل اهمیت تقویم اقتصادی فارکس

رئیس‌جمهور: ایران می‌تواند به فرآوری معادن در آفریقا کمک کند

کشف انواع کالای قاچاق به ارزش 20 میلیارد ریال در زنجان

حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه

سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم

طرح انتقال تعطیلات پایان هفته اقدام منفی برای تجارت؛ شعار سال محقق می‌شود؟

منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد

اراده ایران و کشور های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

حضور گیلان در نمایشگاه اکسپو 2024 تهران

اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا، اراده طرفین بر گسترش روابط اقتصادی

برگزاری اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا نماد اراده طرفین برای گسترش روابط اقتصادی است

از اکسپو ایران 2024 چه می دانید؟​

رئیس جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند

اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است

اعزام 11 رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود

ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

رایزنی برای تبادلات مالی و بانکی میان ایران و آفریقا

ورود هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین

کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند

بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد

استقبال بازار جهانی از محصولات دانش بنیان وطنی

بازگشت 3000 واحد تعطیل به تولید/ 1.2 میلیون نفر بیمه شدند

اعتبارات مقابله با فقر به کدام دستگاهها می‌رسد؟+ جدول

معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست

انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان

بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال 2015

مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است

مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

مسئولان هم محصولات ملی و داخلی خریداری و مصرف کنند

با سازوکارهای اقتصادی فعلی جامعه، کارگر غالباً با مشکل مواجه می‌شود

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی

مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند

ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا

کارگران و کارفرمایان در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند