ایرانیان جهان

آخرين مطالب

مشکلات دریافت پول از بیمه های ماشین در آمریکا ایالات متحده آمریکا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - همه می دانیم که بیشتر ماشین ها در آمریکا یا دارای سند Clean یا بعبارتی Blue Title هستند یا سند Salvage یا Pink Title که نشانگر تصادفی بودن ماشین است و همیشه سندهای آبی گرانتر از سندهای صورتی هستند. حال چگونه شما می توانید سند تصادفی را به سند آبی تبدیل کنید داستان دیگری دارد که اگر به نتیجه برسم در اینجا قرار می دهم اما بحثم الان برای زمانی است که خدایی ناکرده شما تصادف کنید و ماشین شما آسیب ببیند و حال شما مقصر نباشید و طرف مقابل شما مقصر باشد و بیمه او باید ماشین شما را پوشش دهد.
وقتی ماشین شما سندش آبی باشد و شما با بیمه فرد مقابل تماس بگیرید و آنها پرونده تصادف و گزارش پلیس را بخوانند در یک روز کارشناس خود را برای ارزیابی خسارت ماشین شما را می فرستند تا برآورد کند میزان خسارت ماشین شما را و به شما مبلغ تعمیر ماشین را بپردازند ( و معمولن کمی بیشتر ازهزینه تعمیر است اگر چک و چانه بزنید و اگر قمیت خرید ماشین را از شما پرسیدند در حدود یک یا دو هزارتا بنا بر سال و مایلاژ و نوع ماشین بگویید ارزیابی آنها را بیشتر می کنید ولی آنها کامل به حرف شما گوش نمی دهند و در منطقه شما قیمت ماشین مدل شما را ارزیابی می کنند و به شما قیمت می دهند.) و البته تا مدتی که ماشین ندارید به شما هزینه کرایه یک ماشین ساده و معمولی را می دهند.(شانس بیاورید شرکت اجاره دهنده ماشین، ماشین Economy نداشته باشد و به شما ماشین مدل بالا بدهد اما پول ماشین Economy را بگیرد.)
ماشین شما اگر سندش Salvage یا همان تصادفی باشد، معمولن بیمه آن را total loss با شاید به فارسی بتوان گفت کاملن از دست رفته و خسارت دیده، عنوان می کند و قیمت برآوردی خودش را به شما می گوید و در مورد ماشین های Salvage دقت کنید که شما اگر مدعی شوید ماشین را مثلن 6000 دلار خریده اید آنها مثلن 3000 دلار یعنی نصف آن یک مقدار بالاتر و پایین تر را بعنوان total loss عنوان کرده و به شما می پردازند و ماشین رو بر می دارند. در اینجا می توانید هزار تا دو هزار دلار قیمت ماشین خود را بیشتر بگویید و آنها سعی می کنند کمی کفه را به نفع شما بگیرند اما باید این مبلغ به واقعیت بازار نزدیک باشد.
حال فرض کنید، در هر دو مورد چه ماشین شما سند آبی داشته باشد و چه سند ماشین شما total loss شود و بیمه گر می تواند به سه طریق خسارت شما را پرداخت کند:
1- یک ماشین همانند ماشین شما یا ماشینی در آن رده از کمپانی دیگر در محل زندگی شما تهیه و جایگزین ماشین شما بکند.
2- ارزش واقعی ماشین شما را با توجه به بازار منطقه زندگی شما ارزیابی و آن را به شما بپردازد.
3- اگر شما با بیمه گر به توافق برسید می توانید از روش های ارزیابی دیگر مانند راهنمای ارزش گذاری مستقل ماشین (Kelley Blue Book, NADA, etc.( در ارزیابی قیمت ماشین شما استفاده نماید.
اگر بیمه گر نتواند در محدوده زندگی شما ماشینی برابر ارزش ماشین شما پیدا کند، از محلی که ماشین شما پارک شده است باید تا 25 مایل را جستجو کند و دستکم دو یا تعداد بیشتری ماشین هم مدل و تقریبن نزدیک به شرایط مایلاژ و سال ساخت ماشین شما بیابد تا بتواند برای شما ارزش گذاری کند.
نکته اینکه بیمه گر باید به ارزش نقدی واقعی ماشین شما، مالیات، هزینه های مجوز های رفت و آمد و تمامی هزینه های لازم برای آنکه ماشین شما قابلیت حرکت در خیابان ها بصورت قانونی را داشته باشد (ایالت به ایالت این هزینه ها بر پایه قوانین ایالتی فرق دارند) را به هزینه ماشین اضافه کند و بپردازد

حال فرض کنید شوربختانه در هر دو مورد چه ماشین شما سند آبی داشته باشد و چه سند تصادفی شما در مبلغی که بخاطر total loss می خواهند به شما بدهند با بیمه گر مشکل پیدا کرده اید:
این اختلاف می تواند بین شما و بیمه خودتان باشد( برخی ماشین خود را بیمه می کنند که در صورت تصادف با جایی بیمه خودشان هزینه را بپردازد):
در این مودر قانون به شما اجازه می دهد در ازای پرداخت مبلغی به کارشناس ارزش گذاری خسارت که بصورت مستقل وجود دارند و شما می توانید آنها را استخدام کنید و از 150 دلار تا 500 دلار هستند که با تهیه سند و مدرک و توضیحات کارشناسی دلایل موجه ای و محکمه پسندی را برای شما تهیه می کنند که بیمه گر شما اگر مبلغ ارائه شده آنها را نپذیرد می توانید با آن مدارک از این کارشناسان رسمی به دادگاه از بیمه خودتان شکایت کنید و وقتی بیمه گر شما محکوم بشود، هزینه کارشناسی شما را نیز باید بپردازد. لازم به ذکر است بیمه ها سعی می کنند کار به اینجا نرسد مگر بفهمند شما از قانون آگاهی ندارید و آنها بخواهند از این امر سو استفاده کنند ( که در 90 درصد مواقع می کنند).
اختلاف می تواند بین شما و بیمه گر یک شخص دیگر باشد که با شما تصادف کرده و حال شما با بیمه گر او برای دریافت خسارت خود طرف هستید:
اگر شما به بیمه گر فرد دیگری که با شما تصادف کرده به توافق نمی رسید، اگر در بیمه ماشین خودتان عنوان collision coverage را که پوشش برخورد به زبان فارسی می شود را شامل می شوذ، نظرات آن بیمه گر را می توانید با کارشناس بیمه ماشین خودتان مطرح کنید و ارزیاب بیمه خودتان می آید و ارزش مورد نظر خودش را بر روی ماشین می گذارد و آن وقت بیمه خود شما شاید مبلغ بیشتری را برای ماشین شما پیشنهاد دهد. شما می توانید از بیمه خودتان مبلغ total loss خودتان را دریافت کنید و سپس، بیمه خودتان با بیمه گر شخصی که با شما تصادف کرده رودررو می شود و جنگ بین هیولاهاست و شما به پولتان رسیده اید.
اگر شما در متن بیمه خودتان با بیمه گر خودتان collision coverage را ندارید، آنگاه شما فقط می توانید از بیمه خودتان در خواست مشاوره حقوقی و راهنمایی بخواهید که بطور رایگاه این کار را انجام می دهند و اگر مشکل در صحبت به انگلیسی دارید از آنها در خواست مترجم همزمان نمایید (Interpreter) که البته اینحا بهش همان Translator هم می گویند و آنها برایتان آن را فراهم می کنند در همان زمان و راحت به مترجم فارسی بگویید و او برای آنها انگلیسی گفته و گفته های آنها را به فارسی به شما خواهد گفت.
حال فرض می کنیم شما با تصمیم بیمه ها در مورد مبلغ پرداختی total loss راضی نشده اید و تصمیم دارید ماشین خودتان را نگه دارید و مبلغ total loss را بگیرید و با تعمیرکار و صافکار آشنای خودتان ماشین را تعمیر نمایید.
بیمه گر پس از ارزیابی ارزش واقعی ماشین که به شما مبلغ پرداختی توسط بیمه را اعلان می کند می بایست از قیمت total loss که تصمیم دارد به شما بپردازد، دو هزینه را باید کسر کند و سپس مبلغ را به شما بپردازد.
1- بیمه گر، مالیات فروش (Sales Tax) ، مالیات ماهانه ای که بصورت رجیستر سالانه ما می پردازیم((applicable prorated taxes را بیمه گرمیزان ماههای مانده تا ماشین را دوباره رجیستر کنیم محاسبه می کند و ماههای باقیمانده را محاسبه می کند و دو تا هزینه فایل و و اوراق را با یکدیگر جمع می کند و از total loss کسر می کند.
2- بیمه گر هزینه ای دارد که باید سند ماشین شما را اگر آبی است را Salvage یا تصادفی نماید یا بعبارتی سند آبی شما را صورتی کند که به آن (Salvage value) گویند و اشتباه نکنم بین 250 تا 300 دلار است.
بیمه گر پس از کسر این دو هزینه و سپس بقیه را به شما می پردازد که شما می توانید مبلغ باقیمانده را با مکانیک های توانمند ایرانی و صافکاران هنرمند ایرانی، تعمیر کنید و ماشین را کماکان استفاده کنید.
می دانم طولانی می شود اما مثالی می زنم که شاید این محاسبات برایتان کمی روشنتر شود.
فرض قیمت ماشین شما که سندش آبی است، 16000 دلار توسط بیمه ارزش گذاری شده است. حال شما می خواهید ماشین خودتان را حتا اگر سندش تصادفی بشود نگه دارید. بیمه گر مبلغی را بعنوان مالیات فروش از آن کسر می کند. در تگزاس مبلغ مالیات فروش 6.25 درصد است که اگر در 16000 ضرب شود می شود 1000 دلار. که از 16000 دلار کسر می شود و می ماند 15000 دلار حال از این مبلغ بابت مالیات ماهانه و هزینه فایل کردن و پلاک و… را که روی هم می شود در بالاترین میزان 150 دلار کسر می شود و مبلغ می شود 14850 دلار و در پایان مبلغ 300 دلار بایت تغییر سند به تصادفی کردن سند یا همان Salvage که می شود 14550 که شما از بیمه گر دریافت می کنید و می توانید ماشینتان را هم نگه دارید.
اگر ماشین شما از همان اولش سندش salvage است دریافت مبلغ و تعمیر آن برای شما در صورت راضی بودن و کم بودن مایلاژ ماشینتان به صرفه است.
نویسنده: کاوش ایرانبان

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/35578/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پایان یکه تازی اردوغان؟

شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند

نتانیاهو: اگر اختلافات را کنار نگذاریم از درون فرو می‌پاشیم

رقم دقیق افزایش حقوق کارمندان

بودجه امسال چه زمانی نهایی می‌شود؟

صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند

تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان واقعی قرار گیرد

آمریکا قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

رشد تولید باید به جهش تبدیل شود

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

نماینده روسیه در شورای امنیت: آمریکا با هر قطعنامه آتش بس در غزه مخالفت کرده است

کاخ سفید: آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است

چاپ اسکناس 500 هزار تومانی از سوی بانک مرکزی واقعیت دارد؟

رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد؟

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

حماس: مواضع بایدن متناقض است

مرغ ارزان شد

دلیل توقف واحدهای تولیدی و نیمه‌تمام لرستان کمبود اعتبار است

حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد

روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

انتصاب سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی

منظور: اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها رشد 6 درصدی را تجربه کرد

جزییات واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

رویترز: آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو می‌کند

سیل برای دبی گران تمام شد

ورود دادستان شهریار به افزایش نجومی اجاره واحدهای تجاری

بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشکل واحدهای تولیدی

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

ادعای رسانه عبری درباره اصابت موشک به دیمونا جنگ روانی است

نتانیاهو: نباید اختلافات داخلی را علنی کنیم؛ با تهدید وجودی روبرو هستیم

اردن: باید مانع حمله به رفح شد

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

رییس سازمان برنامه و بودجه: کشور در مدار رشد اقتصادی قرار دارد

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

غربت مرتضی

گوترش: خاورمیانه در لبه پرتگاه قرار دارد

اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد

سازمان بهداشت جهانی: حجم ویرانی بیمارستان‌های غزه فاجعه‌آمیز است

سلامت جسمی- روانی صهیونیست‌ها وخیم‌تر شده است