ایرانیان جهان

آخرين مطالب

ماجرای مددجویان ثروتمند و میلیاردرهای یارانه بگیر معترض اخبار ایران

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - ماجرای مددجویان ثروتمند و میلیاردرهای یارانه بگیر معترض
١٢٨
٠
خراسان / سخنگوی ستاد اجرایی تبصره 14 قانون بودجه یا همان ستاد حذف یارانه ها ضمن تشریح نکات جدیدی درخصوص چگونگی حذف یارانه ثروتمندان، ماجرای ثروتمندانی که در پوشش نیازمندان کمیته امداد مستمری و یارانه می‌گرفتند و هم معترضانی را که به رغم گردش مالی میلیاردی، تقاضای برقراری یارانه داشتند بیان کرد. به گزارش فارس، حسین میرزایی بانک های اطلاعاتی را که مبنای حذف یارانه بگیران غیر نیازمند قرار گرفته اند، برای اولین بار با تفصیل بیشتری نام برد و گفت: در این زمینه از اطلاعات بانک هایی نظیر سازمان تأمین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی، سفرهای خارجی و اطلاعات خودرو، اطلاعات کارگران خارجی، کل اطلاعات اصناف کشور، اطلاعات کدپستی و بیمه مرکزی (این که افراد چقدر بیمه خریدند توان مالی را نشان می‌دهد مثلاً بیمه آتش‌‌سوزی خانه که ارزش آن ملک در قرارداد مشخص است) استفاده شده است.
ریز آمار خودروی خانوارها در اختیار ستاد حذف یارانه پردرآمدها
به گفته وی، تاکنون برای تکمیل بانک اطلاعات خودرو، اطلاعات هفت هزار مدل خودرو ثبت و به روز رسانی شده است. بر این اساس، کسانی که خودرو نداشته یا ارزش خودروی آن ها زیر 50 میلیون بوده، در این مرحله در لیست حذف قرار نگرفتند. وی آمار دقیقی از خودروهای تحت تملک خانوارهای ایرانی ارائه و اظهار کرد: افرادی که خودروی آن ها 50 تا 100 میلیون بود 63 هزار و 760 خانوار بوده‌اند. 45 هزار و 813 خانوار خودروی آن ها بین 100 تا 200 میلیون بوده است. 37 هزار و 409 خانوار خودروی 200 تا 500 میلیونی و 15 هزار و 745 خانوار نیز خودروی بالای 500 میلیون تومانی داشته اند.
میرزایی از تست و به روزرسانی «آزمون وسع» وزارت رفاه برای رده بندی یارانه بگیران خبر داد و گفت: برای هر یک از بانک ها و شاخص های اطلاعاتی، ضریبی قرار داده شده که بر مبنای آن، افراد را رتبه بندی کردیم.سخنگوی ستاد حذف یارانه پردرآمدها با تاکید بر این که در مرحله اخیر، صرفاً تراکنش های خرید با دستگاه های کارت خوان و درگاه های اینترنتی مبنای بررسی قرار گرفته، اظهار کرد: کسانی که در بالاشهر زندگی می کنند، اما مثلاً پژو 206 سوار می شوند، طبق بانک های اطلاعاتی دیگر بررسی شده اند. میرزایی در خصوص ارزیابی وسع برای افرادی که ملک ندارند و با پول خود کار می کنند، گفت: اجاره بها در مبنای حذف یارانه افراد لحاظ نمی‌شود و به طور سیستمی و میدانی وضعیت درآمدی افراد بررسی می‌شود. اگر فرد مدارک آورد که اجاره‌بها می‌دهد آن را کسر می‌کنیم. اما بقیه تراکنش‌های خرید، جزو هزینه ‌کرد خانوار به حساب می‌آید. وی تاکید کرد که هم اینک به درآمدها کاری نداریم. درآمدها ممکن است پس‌انداز شود و به هر نحوی هزینه نشود، مثلاً قسط پرداخت شود و... لذا تمرکز روی هزینه کرد خانوارهاست. وی البته شرطی را هم برای هزینه‌کرد خانوارها گذاشت و گفت: اگر اثبات شود مثلاً اقساط برای مسکن، در حد متعارف است، پرداخت آن قابل پذیرش خواهد بود. با این حال در مناطق بالاشهر، اجاره نشینی را جزو هزینه به حساب می آوریم.سخنگوی ستاد تبصره بودجه در پاسخ به سوالی دیگر، بر این نکته که در بررسی وسع خانوار، وضعیت تمام اعضای خانوار بررسی خواهد شد، تاکید کرد و گفت: موردی وجود داشت که فرد گفته بود بچه‌های خود را از حساب یارانه جدا نکرده است. خودش هفت میلیون و خانمش چهار میلیون و بچه‌ها هر کدام چهار میلیون حقوق می‌گیرند.با این حال از نظر سیستم مجموع درآمد، این خانوار بالاتر از میزان استحقاق برای دریافت یارانه است و باید پس از زمان ازدواج فرزندان، خانوار خود را جدا می‌کردند.
خانوارهای میلیونری که یارانه می‌گیرند
سخنگوی ستاد تبصره بودجه، به برخی موارد خاص دیگر اشاره کرد. یکی از این موارد خانواری است که مثلاً حدود 10 میلیون تومان درآمد دارد. اما به دلیل این که دو فرزند معلول و بیمار دارد، ماهانه بیش از 15 میلیون تومان هزینه دارند و در کنار آن مستاجر نیز هستند. در این شرایط این فرد باید مشمول یارانه باشد. کما این که بنا به موافقت معاون اول رئیس جمهور، مقرر شده یارانه پردرآمدهایی که شناسایی و حذف شدند، به معلولان اختصاص یابد.
معترضان میلیونر
میرزایی از دو مورد معترض جالب توجه در دور اخیر حذف یارانه ها خبر داد و گفت: در یک مورد، یکی از مدیران دولتی را که مجموع حقوق (خانوار) آن ها بالای 15 میلیون تومان بود به طور خاص بررسی کردیم. وی سه خودرو و دو خانه به نامش ثبت شده بود. با این حال، توضیحاتی درباره اطلاعات مبنا به او دادیم. خودش نیز اذعان کرد که سال گذشته یک میلیارد تومان گردش مالی داشته و ماهانه 15 تا 20 میلیون تومان خرید کرده است. پس از ارائه وضعیت بانکی، به وی اعلام کردیم که در صورت اعتراض هم حذف خواهید شد. با این حال، باز اظهار کرد: من اعتراض خواهم کرد. به گفته میرزایی مورد جالب دیگر، خانم معلم بازنشسته ای بود که پیامک دریافت و برای اعتراض مراجعه کرده بود. خود وی اظهار می کرد که ماهانه 50 میلیون تومان قسط می دهد و سال گذشته، چهار میلیارد تومان گردش مالی داشته است. اما باز درخواست داشت که به واسطه این که معلم و بازنشسته است، یارانه اش برقرار شود.
حذف یارانه 600 خانوار نهادهای حمایتی
سخنگوی ستاد تبصره 14 بودجه همچنین از 427 خانوار عضو بهزیستی و 167 خانوار عضو کمیته امداد خبر داد که مشمول حذف یارانه ها شدند. به این دلیل که مثلاً در برخی موارد، پدر و مادر مددجو تحت پوشش سازمان حمایتی بودند اما فرزند آن ها در بازار فعال بوده و توان مالی بالایی هم داشته، اما کماکان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد بوده است. همچنین در موردی دیگر، فردی عضو کمیته امداد بود اما به هر دلیلی توانمند شده و اظهارات خود را به کمیته امداد اظهار نکرده بود و دسترسی به اطلاعات هم وجود نداشت.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/96772/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حزب‌الله: از رویارویی با اسرائیل و حمایت غزه عقب نمی‌کشیم

محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد

دارندگان کارت سوخت بخوانند

توقیف محموله سوخت قاچاق در سمنان

طالبان خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام سازمان ملل شد

روزیِ نو؛ مجله‌ای رادیویی با رویکرد امیدبخشی

هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به تبعات تصرف دارایی‌های روسیه

شهادت فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس

حمله مقاومت فلسطین به شهرک «سدیروت»

خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ

شهادت یک جوان فلسطینی در کرانه باختری

پیش بینی بورس هفته اول اردیبهشت 1403

مرزبندی استان‌های کشور در بازار مسکن

پایان اردیبهشت آخرین مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا

پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار 3 نرخی کارایی ندارد

تنها تا 26 اردیبهشت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی کسب و کار به الکترونیکی فرصت وجود دارد

چهارمحال و بختیاری در جایگاه ششم صدور پروانه کسب الکترونیکی کشور

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

اتحادیه اروپا برای نخستین‌بار چند شهرک‌نشین صهیونیست را تحریم کرد

لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم

ناتو تعداد بیشتری سامانه پدافند هوایی به اوکراین ارسال می کند

سرقت 250 هزار سند در حمله هکری «انانیموس» به ارتش رژیم صهیونیستی

ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی

شمار شهدای غزه از 34 هزار نفر گذشت

اوربان: اروپا یک قدم تا ارسال سرباز به اوکراین فاصله دارد

پیشرفت در مذاکرات صلح باکو و ایروان

اظهارات لاوروف درخصوص صحبت‌های جنجالی بورل

تهدید داخلی معادن بیشتر است یا خارجی؟

پیش‌بینی قیمت دلار 1 اردیبهشت 1403

وحدت نظر در تدوین سازوکارهای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد ضروری است

آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر

«موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود

هشدار وزیر فرهنگ لبنان نسبت به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورش

آمریکا به کمک آرژانتین می‌رود

«محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد

بایدن در آستانه شکست؟

ارمنستان 4 روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

اذعان صهیونیست ها به تداوم قدرت مقاومت فلسطین در غزه

لاوروف: برای مذاکره در مورد اوکراین آماده‌ایم

چاپ ایران‌چک 500 هزار تومانی واقعیت دارد؟

غیبت ایران در بازار 75 میلیارد دلاری بنگلادش

توقیف خودروی قاچاق در ساری

لغو پروازهای شرکت‌های اروپایی به اراضی اشغالی

عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای ساماندهی قاچاق ته‌لنجی

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

جنگ غزه و حملات ایران جایگاه اقتصادی اسرائیل را کاهش داده است

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

پیش بینی تولید 13.5 میلیون تن گندم در سال جاری

آنچه که اسراییل را تا امروز سرپا نگه داشته گنبد رسانه‌ای‌اش است

کاهش مجدد رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی