ایرانیان جهان

آخرين مطالب

تور ترکیه ارزان تر از پرواز اربعین! خاورمیانه‌

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - تور ترکیه ارزان تر از پرواز اربعین! 3
٥٩٨
٠
خراسان / «آقا شما بگید این درسته که قیمت تور ترکیه و گرجستان با سه تاچهار شب اقامت توی هتل، از بلیت رفت و برگشت به نجف ارزون تر باشه؟!» این نمونه ای از حرف مردم است که این روزها و در حال و هوای سفرهای اربعین بین مردم رد وبدل می شود و به ستون حرف مردم ما هم می رسد. معادله خیلی ساده است؛ هزینه بلیت رفت و آمد به تفلیس و آنکارا با سه شب اقامت همین روزها تا یک میلیون و850هزار تومان و 2میلیون و 190هزار تومان هم پیدا می شود و دقیقا همین روزها در اوج سفرهای زائران اربعین، بلیت رفت و برگشت مشهد - نجف 2 میلیون و 800 هزار تومان است. تازه این قیمت مصوب آقایان است. سوال مردم و این گزارش همین است که چرا در ایام پرتقاضا در مسیرهای نجف و بغداد که طبق قاعده عرضه و تقاضا باید هزینه ها کمتر شود، قیمت بلیت ها افزایش می یابد؟
نرخ پروازهای اربعین در حالی دو میلیون و 200 و دو میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است که هم اکنون نرخ تورهای آنکارا و تفلیس و نیز بلیت رفت و برگشت به برخی مقاصد دیگر خارجی کمتر از آن است. به گزارش خراسان، 25 شهریور امسال بود که اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خراسان از تعیین سقف نرخ بلیت پروازهای اربعین برای جلوگیری از سوء استفاده برخی واسطه‌گران ،خبر داد که بر این اساس سقف نرخ بلیت پروازهای تهران-نجف-تهران و تهران-بغداد-تهران هر یک، دو میلیون و 200 و مشهد-نجف-مشهد و مشهد-بغداد-مشهد نیز هر کدام، دو میلیون و 800 هزار تومان مشخص شده است. قیمت بلیت عتبات برای پروازهای اربعین در دیگر شهرها به مقصد نجف و بغداد هم دو میلیون و 200 هزار تومان به صورت رفت و برگشت است. همچنین نرخ بلیت یک طرفه در این مسیرها نصف رقم های مذکور است.وی با بیان این که نرخ های پروازهای اربعین امسال هیچ افزایشی نسبت به سال گذشته ندارد، ادامه داد: با وجود افزایش هزینه های ارزی و دیگر هزینه ها، نرخ های پروازهای اربعین امسال نسبت به سال گذشته تغییری ندارد.با وجود این، ایرلاین ها برای رعایت حال زائران امام حسین(ع) افزایشی در نرخ های خود اعمال نکرده اند.به گفته او، این سقف نرخ‌ها از 20 تا 30 مهر‌ماه اعمال می‌شود و فروش بلیت پروازهای عتبات در تاریخ های مذکور بالاتر از نرخ مصوب تخلف است و با متخلفان برخورد می شود.همچنین بنا بر اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، بر اساس درخواست شرکت‌های هواپیمایی تاکنون 721 مجوز پرواز اربعین برای آن‌ها صادر و فروش بلیت این پروازها نیز آغاز شده است. همچنین با توجه به امکانات، ظرفیت و داشتن هواپیمای پشتیبان، مجوز پرواز فوق العاده بیشتر برای ایرلاین‌هایی که درخواست مجوز داشته باشند، صادر می‌شود و از این نظر مشکلی وجود ندارد.
تور آنکارا چند؟
تعیین نرخ های نجومی برای پروازهای اربعین توسط خود ایرلاین ها در حالی است که بررسی برخی پروازهای خارجی به صورت رفت و برگشت و نیز تورهای خارجی طی روز گذشته حاکی از آن است که با رقم هایی کمتر از نرخ پروازهای اربعین، می شود با تور به کشوری دیگر سفر کرد.به عنوان نمونه، امکان خرید تور چهار روزه آنکارا با نرخ دو میلیون و 190 هزار تومان از مبدا تهران برای حدود یک هفته دیگر وجود دارد. تور شامل بلیت رفت و برگشت با یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی ایرانی، سه شب اقامت در هتل سه ستاره به همراه صبحانه و نیز حمل و نقل فرودگاهی است.
تور تفلیس چند؟
نمونه دیگر تور تفلیس است که می توان با حدود یک میلیون و 850 هزار تومان از مبدا تهران برای یک هفته دیگر آن را رزرو کرد. این تور نیز شامل بلیت رفت و برگشت با هواپیما، سه شب اقامت در هتل سه ستاره و حمل و نقل فرودگاهی است.علاوه بر این هم اکنون نرخ بلیت هواپیما به برخی مقاصد خارجی به صورت رفت و برگشت، کمتر از نرخ پروازهای اربعین است. به عنوان نمونه نرخ پرواز تهران-استانبول-تهران با مدت زمان پرواز هر طرف، حدود سه ساعت و 15 دقیقه، دو میلیون و 200 هزار تومان است، در حالی که مدت زمان پرواز تهران-نجف حدود یک ساعت است.همچنین نرخ پرواز تهران-دبی-تهران که در مجموع مدت آن حدود 20 دقیقه بیشتر از پرواز تهران-نجف-تهران است، حدود یک میلیون و 600 هزار تومان است.
معیار تعیین نرخ پروازهای اربعین چیست؟
سوال اساسی این است که معیار تعیین نرخ بلیت پروازهای اربعین چیست؟ باید معیار تعیین نرخ دو میلیون و 200 هزار تومانی برای پروازهای تهران-نجف-تهران و تهران-بغداد-تهران و نیز نرخ بلیت دو میلیون و 800 هزار تومانی برای پروازهای مشهد-نجف-مشهد و مشهد-بغداد-مشهد مشخص شود.معمولا نرخ پروازها بر اساس مدت زمان پرواز محاسبه می شود که با توجه به مصادیقی که ذکر شد، نرخ های تعیین شده بسیار بیشتر است.اگر ایرلاین ها در پی سودجویی از فرصت سفرهای اربعین نیستند و قصد خدمت به زائران امام حسین (ع) را دارند و واقعا به فکر درآمد زایی نیستند، باید در رقم های اعلامی تجدید نظر کنند؛ زیرا این نرخ ها، رقم های بالایی برای پروازهای اربعین است.
کاهش نرخ در زمان های اوج سفر در دنیا
در بیشتر نقاط دنیا در زمان های اوج سفر همچون کریسمس، نرخ بلیت هواپیما به جز برخی مقاصد لاکچری، کاهش پیدا می کند، اما در ایران برعکس است!در زمان های غیر اوج سفر، نرخ بلیت هواپیما از مشهد به نجف و برعکس گاهی بیشتر از نرخ اعلامی برای ایام اربعین و بیشتر اوقات بسیار کمتر از نرخ اربعین است؛ در مواقعی نرخ بلیت یک طرفه این مسیر 450 هزار تومان هم بوده است.حال چرا با توجه به حذف روادید عراق برای ایرانیان و این که معمولا در ایام اربعین ظرفیت پروازهای رفت و برگشت به بغداد و نجف تکمیل می شود، ایرلاین ها قیمت های نجومی اعلام می کنند و نرخ های اعلامی خود را کاهش نمی دهند تا هم تعداد بیشتری از زائران بتوانند سفری امن تر، راحت تر و سریع تر داشته باشند و هم از بروز مشکل در ازدحام حمل و نقل زمینی جلوگیری شود؟
در این میان ورود دستگاه های نظارتی نیز به این موضوع ضروری به نظر می رسد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/97367/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود

شناسایی بیش از 170 تبعه غیر مجاز در کرمانشاه

ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است

راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است

تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند

وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم

تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است

رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود

پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

25 اردیبهشت آخرین فرصت دریافت شناسه یکتا

امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود

سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند

قیمت دلار با همان شدتی که رشد کرد، به‌زودی سقوط می‌کند

محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد

کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

نامه عشقی به پورابراهیمی؛ تبصره 6 بودجه 1403 به ضرر بورس است

منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند

کدام استان ها کمترین سهم از تبدیل مجوزهای صنفی دارند؟

کشف بیش از 91 میلیارد ریال نوشیدنی قاچاق از انبار یک شرکت در رشت

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

آنچه در دور اول سفر رییس جمهور به سمنان گذشت

کشف 5 تن خشکبار قاچاق از انباری در جنوب تهران

برای تحقق شعار سال باید از انحصار و رانت‌های اقتصادی جلوگیری شود

72 درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به لرستان اجرا شده‌اند

رشد دیپلماسی منطقه‌ای سیاست دولت است

توسعه درآمدها و خنثی سازی تحریم های فروش نفت و گاز با پیگیری دیپلماسی فعال انرژی محقق شد

رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند

کشف دو خودروی قاچاق به ارزش 150 میلیارد ریال در البرز

روابط دوستانه 2 کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است

روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است

توقیف خودرو قاچاق 100 میلیاردی در مشهد

معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم

چک‌های 500 هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟

روز شنبه به‌عنوان روز دوم تعطیلات رسمی انتخاب شود

پیش‌بینی یک فعال اقتصادی: دلار به زودی به این عدد می‌رسد

آیت‌الله اراکی: ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

برخی از طرح‌ها نباید در سفر رئیس‌جمهور به لرستان مطرح می‌شد

سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا

کشف بیش از 54 هزار عدد نوشیدنی قاچاق در رشت