ایرانیان جهان

آخرين مطالب

سرمقاله حمایت/ کابوس آمریکا و آل سعود ایالات متحده آمریکا

  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - سرمقاله حمایت/ کابوس آمریکا و آل سعود
٢٥
٠
حمایت / « کابوس آمریکا و آل سعود » عنوان سرمقاله روزنامه حمایت نوشته دکتر اصغر زارعی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
یوم‌الله اربعین حسینی، روزی است که به دلیل مختصات و مؤلفه‌های ضد استکباری، ترس و وحشت سنگینی را بر دشمنان و بدخواهان مسلمانان مستولی کرده است. همایش حج و کنگره اربعین، دو نماد مهم از اجتماع عظیم جهان اسلام هستند که با توجه به حاکمیت وابسته آل سعود در سرزمین حجاز، نظام سلطه، نگرانی و دغدغه‌ای از جهت‌دار شدن این جمعیت خروشان به سمت اهداف ضد استکباری ندارد. اما عربستان و ارباب آمریکایی‌اش به‌شدت از اجتماع رو به گسترش اربعین نگران‌اند و علیرغم نیات و برنامه‌های خباثت آلودی که از حدود یک دهه پیش به جریان انداخته‌اند، موفق نشدند تا این سیل خروشان را منحرف کنند.
تقلا برای کمرنگ کردن اربعین امسال، بیش از سال‌های دیگر نمود و بروز داشت چون قوام‌بخش و هماهنگ‌کننده برگزاری آن، چیزی جز عشق و ارادت دو ملت ایران و عراق به یکدیگر نیست. این همبستگی میان دو ملت که تعرض به آن، یک بار توسط صدام با شکست بزرگی مواجه شده بود، بار دیگر، بغض دشمنان را برانگیخت تا بزرگ‌ترین عامل علقه و محبت در بین مردم دو کشور را هدف قرار دهند. ایران و عراق، جدای از مذهب و دین واحد، به دلیل وجود حرم‌های اهل‌بیت(ع) در دو کشور، رابطه‌ای فراتر از همسایگی و هم‌مذهبی دارند و مناسبات منحصربه‌فردی با یکدیگر برقرار کرده‌اند. این پتانسیل عظیم، در جبهه مقاومت نیز بروز و ظهور داشته و به مدد نقش ویژه عراق در این پازل، زنجیره قدرتمندی از تهران تا مرزهای مشرف به فلسطین اشغالی ایجاد کرده است. هنوز آمریکا و شرکایش با چالش‌های پیشین عراق کنار نیامده بودند که ناگهان با راهپیمایی بزرگ اربعین روبه‌رو شدند. از نظر تئوریسین‌ها و تحلیلگران غربی، اربعین تنها یک راهپیمایی و آئینی مذهبی به شمار نمی‌آید، بلکه به دلایل ذیل، واقعه‌ای بسیار تهدیدآمیز برای آن‌ها محسوب می‌شود.
1. اربعین در طول قرون و اعصار مختلف نیز برگزار می‌شد، به‌نحوی‌که برخی از تصاویر قدیمی از پیاده‌روی‌ها نشان می‌دهد که این سنت حسنه، قدمتی طولانی دارد ولی افزایش مشتاقان زیارت چله شهادت اباعبدالله(ع) در یک دهه اخیر و به‌ویژه پس از مزاحمت گروه‌های تروریستی در عراق، شرایط را به شکل تهدیدآمیزی برای طرح‌های آمریکایی در منطقه رقم زد. صرف رشد جمعیت زائران اربعین در سال‌های گذشته، به‌تنهایی نگرانی دشمنان منافع مسلمانان را برانگیخت و موجب شد که شعارهای ضد ایرانی در عراق و ضد عراقی در ایران، طراحی و در فضای مجازی فراگیر شود.
2. به عقیده محور آمریکایی، سعودی، صهیونیستی، افزایش جمعیت و بصیرت شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی، ابتکاری ایرانی – انقلابی است و گفتمان انقلاب اسلامی از این طریق، در حال گسترش است. این همان پاشنه آشیل غرب و آمریکاست که برای محدود کردنش خواب‌ها دیده بودند. شعارهای ضد صهیونیستی، ضدآمریکایی و ضد سعودی دیگر مختص به زائران ایرانی نیست، چراکه این مفاهیم، امروز به عقیده‌ای راسخ در میان زائران عراقی تبدیل‌شده و برایشان مسلم است که به هر فتنه و بلیه‌ای مبتلا شده‌اند، یک سر آن به این مثلث شوم می‌رسد. طبیعی است که صبغه ایرانی و انقلابی ایران در مراسم اربعین، چیزی نیست که زرسالاران سعودی – آمریکایی بتوانند به‌سادگی از کنار آن بگذرند، کما اینکه مقامات سازمان سیا آن را خطری برای امنیت ملی آمریکا برشمرده‌اند.
3. همایش بزرگ اربعین نه‌تنها جاذبه‌ای فوق‌العاده برای شیعیان ایران و عراق ایجاد کرده، بلکه مغناطیس قوی آن، مشتاقان و دوستداران اهل‌بیت(ع) را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد. در حال حاضر، نزدیک به 30 میلیون زائر از اقصی نقاط جهان اعم از آمریکا، اروپا، آفریقا، آسیا و ... در این آئین بی‌نظیر شرکت می‌کنند و به گفته مقامات رسانه‌ای عراق، پیش‌بینی می‌شود که این رقم در چند سال آینده، همچنان رشدی عجیب داشته باشد. اربعین با همین تعداد، بزرگ‌ترین راهپیمایی در جهان به شمار می‌آید و اینکه این رقم چندبرابر شود، کابوسی هولناک برای استکبار به شمار می‌رود. در حقیقت، نه‌تنها اتحاد و همبستگی ملت‌های عراق و ایران از رهگذر عشق به اباعبدالله(ع) در هفته‌های گذشته و پیش از آن، آسیبی ندید و مستحکم‌تر شد، بلکه این رویداد مبارک، ابعادی فرا منطقه‌ای و جهانی به خود گرفته و خواب خوش را از چشمان شرکای سعودی – آمریکایی ربوده است.
4. این‌طور نیست که زائران اربعین از هر گوشه دنیا، بیایند و پروانه‌وار بر گرد حرم معشوق خود طواف کنند و به شهر و دیار خود باز گردند. هر کدام از این زوار، سال آینده، افرادی را به شرکت در این مراسم پرشکوه دعوت می‌کنند و در حکم یک رسانه پرقدرت، ندای حق را به گوش مشتاقان می‌رسانند. بسامد رسانه‌ای اربعین و بازنشر پیام‌های آن در قلب تمدن غربی که تربیت انسان مادی‌گرا و تک‌بعدی، تنها محصول آن به شمار می‌رود، وجه وحشت‌آفرین دیگری است که موجی از رذالت‌ها و توطئه‌های چند لایه را برای به‌اصطلاح به محاق بردن آن، ایجاد کرده است. رسانه‌های جهانی نیز عامدانه می‌کوشند تا ابعاد و زوایای آن را محدود جلوه داده و وانمود کنند که این، یک مراسم شیعی و تکراری است. این در حالی است که اربعین به لطف پیام جهانی آن، به رویدادی بین‌المللی تبدیل‌شده و نه‌تنها شیعیان، بلکه همه احرار و آزادگان را از هر دین و آئینی که باشند، از اطراف و اکناف جهان به خود جذب می‌کند. پیام اربعین، رها شدن از قیود زندگی مادی و تجربه حیات معنوی است که در نتیجه آن، سبک زندگی منحصر بفردی را به بشریت هبه می‌کند و ممارستی است برای تمدن نوین اسلامی و انسانی که می‌توان و باید از آن به‌عنوان گمشده بشر امروزی یاد کرد.
حسن این ختم این وجیزه، فرمایش رهبر حکیم انقلاب در خصوص بعد رسانه‌ای این همایش شکوهمند است که فرمودند: «اربعین اول، رسانه پرقدرت عاشورا است. از روز عاشورا تا روز اربعین 40 روز فرمانروایی منطق حق در میان دنیای ظلمانی حاکمیت بنی‌امیه و سفیانی‌ها بود. رسانه حقیقی یعنی فریاد زینب کبری، فریاد حضرت سجاد... امروز هم در دنیای پیچیده پر تبلیغات و پرهیاهویی که بر بشریت حاکم است، این حرکت اربعین، یک فریاد رسا و یک رسانه بی‌همتا است.»
(21 مهر 98)

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/99924/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فارن‌پالیسی: ایران قادر بود تل‌آویو را هم بزند اما خویشتنداری کرد

نیویورک تایمز: حمله ایران پیروزی بزرگ منطقه‌ای بود

دام تل‌آویو برای واشنگتن

هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران علیه مسجدالاقصی

عضو اتاق بازرگانی: 30 درصد تولید برق دنیا از تجدیدپذیر است که در ایران این عدد 1.3 درصد است

ترامپ: باید از شر بایدن خلاص شویم

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست

آغاز اجرای طرح تکمیل فاضلاب شهرستان کاشان

تحریم جدید، فیک یا واقعی؟

تحلیلگر صهیونیست: حمله ایران ناتوانی ما را به نمایش گذاشت

بُرد ژئوپلیتیک ایران

روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد

بورل: اوکراین و اسرائیل مثل هم نیستند

حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

گزارش یونیسف از آمار تعداد کودکان کشته شده در جنگ غزه

اقتصاد ژاپن خوش رنگ شد

ثبت بالاترین میزان تاریخ تولید فولاد ایران در سال 1402

طلای جهانی دوباره از جا برخاست

شناسایی 171 تبعه خارجی غیرمجاز در واحدهای اقتصادی کرمانشاه

رئیسی به سمنان سفر کرد

گلریزان 40 میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد

تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری

بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است

چرا آثار رشد اقتصادی در زندگی مردم ملموس نیست؟

باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است

کشف 6 دستگاه ماینر غیرمجاز در کرمانشاه

رئیس جمهور وارد سمنان شد

مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان

‌ایده‌ها و برنامه‌های مبتکرانه برای تحقق شعار سال فراخوان می‌شوند

الگوی سنتی کسب و کار در دنیا منسوخ شده/ برای ایجاد جهش در تولید روشهای نوین استفاده شود

شناسایی بیش از 170 تبعه غیر مجاز در کرمانشاه

ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است

راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مزیت مهم سرمایه گذاری در گناباد، امنیت زیاد است

تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند

وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم

تعطیلی پنجشنبه به جای شنبه تقویت تحریم اقتصادی است

رصدخانه پروژه‌های عمرانی استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌شود

پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

25 اردیبهشت آخرین فرصت دریافت شناسه یکتا

امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود

سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند