ایرانیان جهان
ثبت رکورد طولانی ترین پرواز بدون توقف جهان
دوشنبه 29 مهر 1398 - 11:15:56 AM
ایرانیان جهان-
هواپیمای شرکت هواپیمایی استرالیا توانست مسیر 16 هزار و 200 کیلومتری را بدون توقف پرواز کند و به مدت 19 ساعت و 16 دقیقه در هوا بماند.
شرکت هواپیمایی استرالیا رکورد طولانی ترین پرواز بدون توقف را در جهان به نام خود ثبت کرد.
به گزارش فرارو، هواپیمای شرکت هواپیمایی کوانتاس استرالیا بعد از انجام طولانی ترین سفر هوایی از نیویورک به سیدنی روز یکشنبه در فرودگاه این شهر بر زمین نشست.
اطلاعات مغزی 50 مسافر و خدمه پرواز این هواپیما در هنگام پرواز با بکارگیری تجهیزات مدرن جمع آوری شده است تا با بررسی این اطلاعات در آینده هواپیما ها به گونه ای طراحی بشوند که جوابگوی نیاز های مسافران و خدمه پرواز در مسافت های طولانی باشند.
آلان جویس مدیر اجرایی شرکت کوانتاس گفت: لحظه فرود هواپیمای ما در فرودگاه سیدنی بعد از انجام طولانی ترین پرواز، لحظه ای تاریخی برای شرکت ما و برای بخش هواپیمایی استرالیا و حتی لحظه ای تاریخی برای هواپیمایی جهان است. ما اولین شرکت هواپیمایی تجاری در جهان هستیم که هواپیمای آن بدون توقف از نیویورک تا سیدنی پرواز کرده است.
وی افزود: انجام طولانی ترین پرواز به مدت 19 ساعت بخشی از طرح ما موسوم به پروژه طلوع خورشید و یکی از سه آزمایش هوایی بود که با موفقیت انجام شد.
کاپیتان پرواز هواپیمای شرکت کوانتاس هم بعد از طولانی ترین پرواز گفت: موفقیت این پرواز از دو جهت اهمیت دارد که یکی از آن ها جنبه تحقیقاتی این پرواز است، زیرا ما درباره تاثیرات پرواز های طولانی بر خدمه و خلبانان ما تحقیقاتی را شروع کرده ایم و با انجام این پرواز اکنون اطلاعات و داده های زیادی در اختیار داریم که به زودی تجزیه و تحلیل آن ها را شروع خواهیم کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/100175/ثبت-رکورد-طولانی-ترین-پرواز-بدون-توقف-جهان
بستن   چاپ