ایرانیان جهان
بزرگترین ایستگاه راه آهن هلند میزبان بزرگترین پارکینگ دوچرخه جهان
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 10:34:39 AM
ایرانیان جهان-
یک شرکت معماری مشهور هلندی مجتمع حمل و نقل ریلی شهر "اوترخت" را مزین به سقفی موج دار کرده است.
به گزارش سرویس ترجمه ایمنا ، اوترخت، چهارمین شهر پرجمعیت و بزرگ هلند که از شهرهای دانشگاهی و مهم اروپا نیز به حساب می آید، میزبان بزرگ ترین ایستگاه راه آهن هلند است. مساحت این ایستگاه که دارای سکوهای قطار، تراموا و اتوبوس است، پس از بازسازی تا سه برابر بیشتر از نمونه اولیه خود گسترش یافت.
این ایستگاه مرکزی، اصلی ترین ایستگاه قطار راه آهن داخلی کشور است که خدمات ریلی مستقیم به اکثر شهرهای مهم هلند دارد و به بعضی قطارها، ترامواهای و حتی اتوبوس های بین المللی نیز خدمات رسانی می کند. پیش بینی می شود حجم مسافر عبوری از ایستگاه مرکزی اوترخت تا سال 2030 به یک صد میلیون نفر در سال برسد.
لازم به ذکر است که این پروژه یکی از 6 پروژه کلیدی دولتی این شهر به منظور بازسازی ایستگاه ها و سکوهای حمل و نقلی خود بود که به سفارش وزارت مسکن، برنامه ریزی شهری و محیط زیست انجام گرفت؛ هدف از اجرای این پروژه ها تقویت هویت و نشاط شهری اوترخت است.
معماران این پروژه اعلام کرده اند که ارائه طرح موج مانند به جای سقف مسطح اصلی ایستگاه در طراحی مجدد آن، به این علت بود که شکل آن در نظر کاربران هم چون یک موج حرکتی پویا عمل کند و در نقش یک مسیریاب طبیعی ظاهر شود که راه را به مسافران نشان می دهد و از طریق خطوط موجود در مسیر طولی سالن و مابین گذرگاه های ایستگاه، از بیرون قسمت های ورود و خروج آن را برای مسافران مشخص کند.
در بخش داخلی سالن نیز استفاده از نوارهای نوری LED که در امتداد ساختار مواج سقف کشیده شده است به برآوردن این هدف کمک می کن

http://www.ilandnews.ir/fa/News/100733/بزرگترین-ایستگاه-راه-آهن-هلند-میزبان-بزرگترین-پارکینگ-دوچرخه-جهان
بستن   چاپ