ایرانیان جهان
تبادل تجربیات مشترک تهران و استرالیا در حوزه مدیریت بحران
چهارشنبه 1 آبان 1398 - 10:44:31 AM
ایرانیان جهان-معاون اول سفارت استرالیا در بازدید از مرکز فرماندهی مدیریت بحران تهران ضمن آشنایی با فعالیت های شهرداری تهران در حوزه مدیریت بحران بر اهمیت همکاری دو کشور در این زمینه و تبادل تجربیات مشترک به منظور کاهش اثرات مخاطرات طبیعی تاکید کرد.
به گزارش ایلنا، اولدمدو معاون سفیر استرالیا با اشاره به تجربیات مشترک دو کشور در زمینه مواجهه با رخدادهای طبیعی گفت: مسایل مشترکی چون تغییرات آب و هوایی و سیل موضوعات مهمی هستند که درگیر آن هستیم و در نتیجه یافتن راهی مناسب برای کاهش اثرات این حوادث و موارد دیگری چون زلزله اهمیت زیادی دارد و دو کشور می توانند همکاری دوجانبه ای در این زمینه داشته باشند.
وی افزود: به دلیل نوع حوادثی که در استرالیا اتفاق می افتد در زمینه مقابله با آتش سوزی و سیل تجارب بسیاری داریم و همکاری های بین المللی خوبی نیز با دیگر کشورهای آسیایی در این زمینه وجود دارد.
وی در ادامه با اشاره به تجربیات موفق تهران برای مقابله با حوادث ، از راه اندازی سامانه اطلاع رسانی پیامکی در سیل فروردین ماه گذشته به عنوان نمونه ای بسیار موفق و پیشرفته برای آگاه سازی شهروندان یاد کرد.
رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز با اشاره به حوادث طبیعی رخ داده در کشور استرالیا و تجربیات این کشور در زمینه مواجهه با حوادث طبیعی به تشریح وضعیت کشور و پایتخت در زمینه مقابله با حوادث طبیعی پرداخت و گفت: مطالعات انجام گرفته نشان می دهد که احتمال وقوع زلزله در تهران زیاد است. این در حالیست که پایتخت جمعیت بسیار زیادی را در خود جای داده و بخشی از این جمعیت در بافت فرسوده زندگی می کنند

http://www.ilandnews.ir/fa/News/100749/تبادل-تجربیات-مشترک-تهران-و-استرالیا-در-حوزه-مدیریت-بحران
بستن   چاپ