ایرانیان جهان
از "افتتاح بانک مونترال کانادا" تا "آغاز دور دوم تحریم های آمریکا علیه کشورمان"
دوشنبه 13 آبان 1398 - 11:08:04 AM
ایرانیان جهان-
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
به گزارش  تابناک اقتصادی ، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی سیزدهمین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
13 آبان 1196، بانک مونترال قدیمی ترین و نخستین بانکی است که در چنین روزی در کانادا فعالیت خود را آغاز کرد. این بانک توسط جان ریچاردسون و هشت بازرگان کانادایی دیگر تاسیس شد و امروزه یکی از پنج بانک بزرگ کانادا و در ردیف 10 بانک بزرگ در شمال آمریکا است. شعبه مرکزی این بانک در مونترال دومین شهر بزرگ کانادا واقع شده و شعبه بین المللی آن نیز در شیکاگو مستقر است و حدود 900 شعبه دیگر در کانادا و سایر نقاط جهان دارد.
13 آبان 1329، یک موافقتنامه تجاری و بازرگانی میان ایران و اتحاد جماهیر شوروی به امضا رسید.
13 آبان 1353، مجله تایم در گزارشی از ایران نوشت: 40 درصد ثروت کشور متعلق به تنها 10 درصد جمعیت می باشد.
13 آبان 1389، ایران در جایگاه هفتادم شاخص توسعه انسانی دنیا قرار گرفت. همچنین در این روز، معاون اول رییس جمهوری خبر داد که طرح هدفمند سازی یارانه ها که در جهت رفاه و آسایش همه مردم کشور است، به زودی اجرا می شود.
13 آبان 1392، رئیس جمهور اعلام کرد با پیشنهادهای متعددی که به نوعی ورود به زندگی خصوصی مردم بود به شدت مخالفت کردم چرا که معتقدم اعتماد مردم به سیستم بانکی و دولت با ارزش تر و مهم تر از کاهش هزینه های دولت به هر روشی است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/103222/از-"افتتاح-بانک-مونترال-کانادا"-تا-"آغاز-دور-دوم-تحریم-های-آمریکا-علیه-کشورمان"
بستن   چاپ