ایرانیان جهان
بهترین زیرساخت های حمل ونقل جهان در کدام کشورها است؟
دوشنبه 13 آبان 1398 - 11:31:45 AM
ایرانیان جهان-به گزارش سرویس ترجمه ایمنا ، حمل ونقل نقش بسیار مهمی در رونق اقتصادی یک کشور ایفا می کند چرا که جابجایی بار و مسافر به بندرها و فرودگاه ها و در نهایت به سایر کشورها، زمینه های امکان دسترسی به رفاه و تسهیلات ملی را فراهم می کند.
در نتیجه زیرساخت های حمل ونقل و به خصوص شبکه حمل ونقل می تواند موثرترین نقش را در جابه جایی افراد و کالاها داشته باشد و پیوند ناگسستنی بین عوامل مختلف رشد و توسعه را به وجود آورد. بدون زیرساخت مناسب هیچ کالایی به موقع به مقصد نمی رسد و در نتیجه اقتصاد کشور با مشکل مواجه خواهد شد.
مجمع جهانی اقتصاد بهترین کشورهای جهان را از نظر زیرساخت حمل ونقل مشخص کرده است که این کشورها از مجموع هفت امتیاز در نظر گرفته شده، جایگاه های برتر جهان را به خود اختصاص داده است. کیفیت زیرساخت های راه آهن ها، بندرها و فرودگاه ها در کنار کیفیت جاده ها و خیابان های شهری در امتیازدهی به زیرساخت های یک کشور به طور همزمان در نظر گرفته شده است که از میان تمام شهرها و کشورهای جهان، هنگ کنگ با 6.7 امتیاز، سنگاپور با 6.5 امتیاز و کشور هلند با 6.4 امتیاز به ترتیب جایگاه های اول تا سوم جهان را به خود اختصاص داده است.
هنگ کنگ
 هنگ کنگ مستعمره پیشین بریتانیا، منطقه ویژه اجرائی چین است که با کسب 6.7 امتیاز بالاترین جایگاه جهان را از نظر کیفیت زیرساخت های حمل ونقل به خود اختصاص داده است. زیرساخت حمل ونقل هنگ کنگ بسیار کارآمد و باکیفیت است و باعث پیشرفت چشمگیر اقتصاد این شهر و حتی کشور چین شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/103226/بهترین-زیرساخت-های-حمل-ونقل-جهان-در-کدام-کشورها-است؟
بستن   چاپ