ایرانیان جهان
اعتراف وزارت دفاع هلند به کشتن غیرنظامیان عراقی
سه شنبه 14 آبان 1398 - 07:37:59
ایرانیان جهان - ایسنا / وزارت دفاع هلند به کشته شدن 70 تن از جمله تعدادی غیرنظامی در حمله جنگنده‌های هلندی به یک کارخانه بمب‌سازی داعش در شمال عراق در سال 2015 اعتراف کرد.
به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت هلند پیش از این نیز آماری از تعداد کشته شدگان در حویجه در نزدیکی شهر کرکوک ارائه کرده بود.
وزیر دفاع هلند در نامه‌ای برای پارلمان آورده است: بمباران مواضع داعش توسط جنگنده اف 16 هلندی که در عملیات ضدترور تحت امر آمریکا در شب دوم ژوئن شرکت داشت 70 قربانی برجای گذاشت که در میان آنها هم اعضای داعش و هم غیرنظامیان بودند.
در این نامه آمده است: تاکنون بطور روشن معلوم نبود که این حمله چه تعداد تلفات داشته است اما تعداد قربانیان بسیار بیشتر از آنچه در شب حمله ذکر شد بوده است آن هم به دلیل یک سری انفجارها از مهمات انبار شده در داخل ساختمان‌ها. پس از حمله، انفجارهای ثانویه و متعاقب نیز زخ داد که می‌تواند در نتیجه حمله اولیه به اهداف مشابه باشد. این انفجارها تخریب بخش وسیعی از دیگر ساختمان‌ها را نیز موجب شد.
در ادامه این نامه آمده است: در حمله هوایی دیگری در شهر موصل در 20 سپتامبر 2015 مقرهای داعش هدف گرفته شدند که بعدا معلوم شد یک خانه شخصی بوده است که این هدف‌گیری به دلیل اطلاعات اشتباه بود. 4 غیرنظامی در این حمله کشته شدند. حوادث حویجه و موصل توسط دادستان‌های هلندی بررسی شده است.
به گفته وزارت دفاع هلند اف 16 های هلندی 2100 حمله در عراق در عملیات ضدداعش از اکتبر 2014 تا 2018 صورت دادند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/103408/اعتراف-وزارت-دفاع-هلند-به-کشتن-غیرنظامیان-عراقی
بستن   چاپ