ایرانیان جهان
رستاخیز ، هنسی کامارو ZL11LE باقدرت 1200 اسب بخار
شنبه 18 آبان 1398 - 00:11:30
ایرانیان جهان - خودروهای عضلانی  و قدرتمند یکی از نمادهای صنعت خودروسازی آمریکا محسوب می‌شوند.حال یکی از شرکت‌های تیونینگ این خودروها را برای رقابت با مدل‌های سوپراسپرت آماده کرده است.

هنسی یک شورولت کامارو قدرتمند را برای نمایشگاه SEMA 2019 آماده کرده است. جنرال موتورز برای این کار از خودروی عضلانی کامارو ZL11LE استفاده کرده است و پیشرانه آن را با مدل 6.2 لیتری هشت سیلندر مجهز به سوپر شارژر کوروت ZR1 تعویض کرده است.
این پیشرانه به‌صورت استاندارد 755 اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند ولی با به‌روزرسانی‌ها و تغییرات انجام‌شده توسط شرکت تیونینگ Texan ازجمله تقویت سیستم تعلیق و تنظیم مجدد کامپیوتر خودرو قدرت خروجی آن به رقم شگفت‌انگیز 1200 اسب‌بخار در دور موتور 6800 و همچنین گشتاور 1356 نیوتن‌متر در دور موتور 4500 دور رسیده است. البته این رقم با استفاده از سوخت E85 حاصل‌شده است. E85 نوعی سوخت جدید برای خودروها است که از ترکیب 85 الکل اتانول همراه‌با بنزین یا دیگر هیدروکربن‌ها به دست می‌آید. میزان الکل در این سوخت زیستی بین 70 تا 83 درصد متغیّر است.
مشخصات منتشرشده هنسی برای این خودرو رسمی نیست. بااین‌حال می‌تواند با سوپر اسپرت‌های قدرتمند رقابت کند. شتاب صفرتا 100 کیلومتر بر ساعت این خودرو تنها 2.3 ثانیه است که رقم شگفت‌انگیزی محسوب می‌شود حداکثر سرعت آن به 354 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. طبق تخمین شرکت این ابر خودروی عضلانی می‌تواند در یک روز آفتابی و با یک راننده ماهر مسافت یک‌چهارم مایل یا 400 متر را در 9.3 ثانیه با سرعت 241 کیلومتر بر ساعت طی کند.
جان هنسی درباره این خودرو که نام رستاخیز را بر آن نهاده‌اند می‌گوید: گروه ما به‌دنبال ارائه نسخه قدرتمندتری از مدل Exorcist بود؛ و همچنین به‌دنبال یک اسم مناسب برای آن بودیم تا نشان‌دهنده ویژگی‌های آن باشد. به‌نظر ما رستاخیز نام کامل و قدرتمندتری نسبت به Exorcist است. ما رستاخیز را با الهام از خودروی دوج دیمن (Demon) انتخاب کردیم. وی با اشاره به رونمایی از خودروی عضلانی کامارو ZL1 در چند سال پیش افزود: رستاخیز اولین ابر خودروی عضلانی تاریخ است.
تولید کاماروی وحشی و قدرتمند هنسی فقط 24 دستگاه خواهد بود و قیمت آن نیز 200 هزار دلار تعیین‌شده است. افرادی که در حساب بانکی خود پول کافی داشته و به‌دنبال رقابت و مغلوب کردن موستانگ شلبی GT500 هستند می‌توانند این مدل را از نمایندگی‌های شورولت یا مستقیماً از هنسی سفارش دهند. کلیه مدل‌ها با گارانتی یک‌ساله یا 19 هزار کیلومتر به‌همراه طراحی گرافیکی اختصاصی بدنه و همچنین کاپوت فیبر کربن عرضه می‌شوند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/104132/رستاخیز-،-هنسی-کامارو-ZL11LE-باقدرت-1200-اسب-بخار
بستن   چاپ