ایرانیان جهان
حکم جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی هم صادر شد
شنبه 18 آبان 1398 - 08:47:19
ایرانیان جهان - خراسان / طبق گفته وکیل، حکم علیرضا زیباحالت منفرد که از همان ابتدا به جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی معروف شد، صادر و بر اساس آن این فرد به 20 سال حبس و رد مال به میزان 1.2 میلیارد یورو و جرایم نقدی محکوم شده است.
جعفری، وکیل زیباحالت در گفت وگویی با تسنیم، ضمن اعلام این خبر تصریح کرد که این حکم با اعتراض وی برای رسیدگی در مرحله تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شده است.
گفتنی است زیباحالت منفرد در دی ماه 95 در خارج از کشور دستگیر و به کشور بازگردانده شد و دادگاه او در بهار امسال برگزار شد. کمک به زنجانی برای فروش محموله های نفتی از طریق افرادی هندی تبار در خارج از کشور، خرید بانک برای او و استفاده از پول های دولت برای پرداخت بدهی از جمله اقدامات او بوده است. در کیفرخواست، او به جعل اسناد، خیانت در امانت و کلاهبرداری متهم شد. زیباحالت در دادگاه گفت که زنجانی او را فریب داده و او مانند کسی بوده است که چاقو برای کار صحیح ساخته اما از آن استفاده های خلاف شده است. اولین بار دولت آبادی دادستان تهران به زیبا حالت لقب جعبه سیاه پرونده زنجانی داد و بعد القابی همچون شاه کلید پرونده نیز به او اطلاق شد. زیباحالت ارتباطات و نفوذ گسترده ای در حکومت مالزی داشته و مشاور برخی مقامات عالی رتبه این کشور بوده است. گفتنی است دو همکار دیگر زنجانی یعنی فلاح هروی و شمس نیز به 20 سال حبس محکوم شده بودند و خود زنجانی نیز به اعدام محکوم شده اما هنوز این حکم اجرا نشده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/104155/حکم-جعبه-سیاه-پرونده-بابک-زنجانی-هم-صادر-شد
بستن   چاپ