ایرانیان جهان
برگزاری نشست سران فرانسه، ترکیه، انگلیس و آلمان درباره سوریه
شنبه 18 آبان 1398 - 9:58:26 AM
ایرانیان جهان-شبکه خبری "آرته" فرانسوی روز شنبه گزارش کرد: این نشست قرار است در حاشیه اجلاس بعدی ناتو به میزبانی انگلیس برگزار شود. به مساله سرنوشت کردها باید به طور ویژه پرداخته شود؛ این اعلام توسط «ابراهیم کالن» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه پس از برگزاری نشست های مقدماتی با حضور نمایندگان فرانسه، آلمان و انگلیس انجام شده است.
آرته نوشت: این نشست چهارجانبه در میان تنش های شدید میان اتحادیه اروپا و ترکیه پس از آنکه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه تصمیم به مداخله در شمال سوریه گرفت، برگزار می شود.
این رسانه افزود: اردوغان با این مداخله به دنبال آن است که از قانون اساسی تشکیل یک کشور با منشا دولت کردی در مرزهای جنوبی ترکیه ممانعت به عمل آورد.
آرته همچنین افزود: پیش از این، چندین نشست سه جانبه بین ترکیه، روسیه و ایران پیشرفت مثبتی در حل یک درگیری هشت ساله(در سوریه) داشته است.
در پی وقوع یک جنگ مسلحانه در سال 2011 با حمایت آمریکا،اسرائیل، کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه، فرانسه و انگلستان، بروز جنگ داخلی در سوریه تاکنون منجر به کشته شدن 500 هزار نفر شد.
ترکیه از 25 مهرماه برای عقب راندن شبه نظامیان کرد سوریه از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد؛ یکی از اهداف ترکیه از این عملیات نظامی ایجاد منطقه امن در شمال سوریه در حدفاصل شهرهای راس العین و تل ابیض به طول 120 کیلومتر و عمق 30 کیلومتری از مرزهای ترکیه است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/104197/برگزاری-نشست-سران-فرانسه،-ترکیه،-انگلیس-و-آلمان-درباره-سوریه
بستن   چاپ