ایرانیان جهان
لودویگسبورگ شهری دیدنی در جنوب آلمان
شنبه 18 آبان 1398 - 10:00:46
ایرانیان جهان - ایرانبیلد > لودویگسبورگ شهری درایالت بادن ورتمبرگ المان، واقع در حدود 12 کیلومتری شمال اشتوتگارت واز توابع این شهر میباشد . بنا بر اخرین سرشماری انجام شده در سال 2005 جمعیت این شهر بالغ بر 87000 نفر میباشد. این شهر یکی از شهر های دیدنی جنوب غرب المان میباشد که در این نوشته به ذکر بعضی از جاذبه های این شهر می پردازیم.
مراکز فرهنگی و توریستی لودویگسبورگ :
سینما و تئاتر :
نمایش های تئاتر در این شهر بیشتر در پارک قصر لودویگسبرگ (Schlosspark) به اجرا در می ایند. یکی از مشهورترین مراسم فرهنگی جهان جشنواره بازی های پارک لودویگسبورگ میباشد در این جشنواره بزرگ ، بازی های سنتی ار مناطق مختلف جهان همراه با جشن های ویژه و همنوازی گروه های کر و ارکسترهای مختلف برگزار میشوند . لودویگسبورگ همچنین از سال 1991 به عنوان محل برگزاری اکادمی فیلم ایالت بادن ورتمبرگ شهرت منطقه ای و جهانی دارد.
موزه ها :
موزه ی هنری لودویگسبورگ (MIK) تاریخ این شهر و سیر تکامل فرهنگی ان را تا قرن بیستم به نمایش می گذارد . در این موزه منحصر به فرد تاریخچه ساخت این شهر ، صنایع دستی ،مسنوجات قدیمی و حتی شخصیت های تاریخی این شهر در معرض دید بازدیدکنندگان از کشور های مختلف جهان قرار میگیرند . موزه ی دیگر این شهر موزه ی زندان قدیمی لودویگسبورگ میباشد ، که زندگی زندانیان را در گذشته و حال به نمایش میگذارد . از دیگر مراکز دیدنی لودویگسبورگ می توان به گالری بارک و موزه ی سرامیک واقع در قصر لودویگسبورگ اشاره کرد که در ان ها به ترتیب اثار نقاشان المانی و ایتالیایی قرن 17 و 18 و مجموعه ای از ظروف چینی و سرامیکی عتیقه نگه داری میشوند. بازدید از موزه ی پوپن وایلر (Poppenweiler) بدون شک خالی از لطف نمیباشد . در این موزه علاقه مندان می توانند از ماشین ها ، ابزار و لوازم روزمره زندگی که در قرن 19 متداول بوده اند بازدید کنند



بناهای تاریخی :
مهم ترین بنای لودویگسبورگ که به نوعی سمبل این شهر نیز حساب میشود کاخ سلطنتی لودویگسبورگ میباشد . این بنا یکی از بزرگترین بنا های ساخنه شده به سبک معماری بارک در المان می باشد از دیگر بناهای معروف این شهر می توان به کاخ گرونیتز (Graevenitz ) کلیسای دوبرجی پروتستان (zweitürmige Stadtkirche) وکلیسای کاتولیک تثلیث مسیحی (Dreieinigkeitskirche) اشاره کرد


پارک های بزرگ :
در ماه های تابستانی پارک بارک شکوفا (blühendes Barock) در اطراف قصر بزرگ لودویگسبرگ یکی از مناطق پر رفت وامد این شهر میباشد که از مدت ها پیش در ان یک قطار شهر بازی نیز راه اندازی شده است . در ضلع شمالی این پارک ، منطقه حفاظت شده ی Favoritepark واقع شده است ، که در ان گونه های مختلفی از گوزن ها ، غزال ها و پرندگان اروپایی زندگی میکنند. قبرستان قدیمی لودویگسبرگ نیز در نزدیکی این پارک قرار دارد. در این قبرستان قدیمی ویلهلم دوم (از شاهان ایالت ورتمبرگ) و خانواده اش دفن شده اند .

برگرفت : ویکپدیا المانی
مترجم : سیامک پاداشی

http://www.ilandnews.ir/fa/News/104198/لودویگسبورگ-شهری-دیدنی-در-جنوب-آلمان
بستن   چاپ