ایرانیان جهان
در جشنواره‌های استارتاپی ITE چه می‌گذرد؟
شنبه 18 آبان 1398 - 10:01:57 AM
ایرانیان جهان - جشنواره‌ی استارتاپی ازجمله‌ رویدادهای جانبی است که در جریان برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران یا ITE برگزار می‌شود. در این رویداد چه می‌گذرد؟

فناوری‌های مالی و کسب‌و‌کارهای نوپای فعال در این حوزه، امروزه در دنیا و ایران به یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر صنایع مالی و بانکی تبدیل شده‌اند. شهر هوشمند نیز واژه‌ی پرتکراری است که در چند سال گذشته از تریبون‌های زیادی در کشور شنیده می‌شود و بسیاری از مدیران و متخصصان بر لزوم هوشمندسازی شهرها تأکید می‌کنند. این روزها، شرکت‌ها و سازمان‌ها و نهادهای مختلف رویدادهای استارتاپی متعددی در کشور برگزار و هریک تلاش می‌کنند در شکل‌گیری بسترهای لازم برای فعالیت بهتر این اکوسیستم تأثیرگذار باشند. با‌وجود‌این، در عمل استارتاپ‌ها با مشکلات کسب‌و‌کاری و مالی و رگولاتوری متعددی مواجه‌اند. ازجمله رویدادهایی که تلاش می‌کند با گردهم‌‌آوردن اضلاع مختلف این اکوسیستم زمینه را برای تعامل بیشتر میان آن‌ها و حل مشکلات این حوزه فراهم کند، نمایشگاه تراکنش ایران (ITE) است. نمایشگاه تراکنش ایران با برگزاری جشنواره‌ی بزرگ فین‌تک ایران، فرصت لازم را برای آشنایی کسب‌و‌کارهای بانکی و مالی با استارتاپ‌های فعال در این حوزه فراهم می‌کند. بدین‌ترتیب، امکان مذاکره بین آن‌ها برای همکاری و سرمایه‌گذاری وجود خواهد داشت. تاکنون دو دوره از این جشنواره برگزار شده است و سومین دوره‌ی آن هم‌زمان با نمایشگاه تراکنش ایران از 28 تا 30 آبان‌ برگزار می‌شود. با‌توجه‌به پیوند بسیاری از ایده‌های مطرح‌شده در حوزه‌ی شهر هوشمند با موضوع پرداخت‌، نمایشگاه تراکنش ایران از سال گذشته برگزاری جشنواره‌ای استارتاپی در این حوزه را آغاز کرده است که امسال هم‌زمان با پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران، دومین دوره‌ی آن برگزار خواهد شد. ازآنجاکه بسیاری از مسئولان شهری از این رویداد بازدید می‌کنند، فرصت لازم برای گفت‌وگو و تعامل فعالان استارتاپی با آن‌ها فراهم است.


در حاشیه برگزاری این دو جشنواره، 6 پنل استارتاپی نیز برای طرح مباحث و مشکلات و دغدغه‌های فعالان اکوسیستم استارتاپی برگزار می‌شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/104200/در-جشنواره‌های-استارتاپی-ITE-چه-می‌گذرد؟
بستن   چاپ