ایرانیان جهان
طرح برنی سندرز برای انحلال وزارت امنیت داخلی آمریکا
شنبه 18 آبان 1398 - 14:33:09
ایرانیان جهان - ایسنا / برنی سندرز، سناتور و نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا متعهد شده است که وزارت امنیت داخلی از جمله سازمان‌های مهاجرت و گمرک و حفاظت مرزی را منحل کند و وظایف آن‌ها را میان وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه تقسیم کند.
به گزارش پایگاه خبری یاهو، این سناتور می گوید جرم برشمردن عبور از مرز آمریکا و بازداشت مهاجران غیرقانونی را که محکومیت کیفری خشونت‌آمیز ندارند، لغو خواهد کرد.
سندر در طرح خود آورده است، به جای بازداشت این افراد، "احکام جایگزین اجتماعی" را تعیین خواهد کرد که به مهاجران غیرقانونی اجازه می‌دهد به نماینده حقوقی (وکیل) و امکانات پزشکی و درمانی درسترسی داشته باشند.
سندرز همچنین در طرح خود آورده است، دو برنامه دوران باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا را از جمله ارائه مجوز کار به افرادی که در کودکی به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده‌اند، گسترش خواهد داد تا به 85 درصد از مهاجران غیرقانونی که طی پنج سال گذشته وارد کشور شده‌اند، اجازه دهد در این کشور بمانند.
این طرح با سیاست‌های مهاجرتی دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا که شدیدا حامی اقدام سازمان مهاجرت و گمرک علیه مهاجران غیرقانونی است، در تضاد است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/104259/طرح-برنی-سندرز-برای-انحلال-وزارت-امنیت-داخلی-آمریکا
بستن   چاپ