ایرانیان جهان
معترضان فرانسوی برای تظاهرات ملی آماده می شوند
یکشنبه 19 آبان 1398 - 10:44:59 AM
ایرانیان جهان- ایرنا - موج اعتراض های مردمی به سیاست های اقتصادی دولت و نظام سرمایه داری فرانسه موسوم به جنبش "جلیقه زردها" روز گذشته به پایان پنجاه و دومین هفته خود رسید و طرفداران این جنبش برای تظاهرات ملی در روزهای شنبه و یکشنبه آتی و در نخستین سالگرد شروع این جنبش آماده می شوند.

جنبش جلیقه زردها در 26 آبان سال گذشته/ 17نوامبر 2018 با جمعیت حدود 300هزار نفری در شهرهای مختلف این کشور شکل گرفت؛ اعتراض ها اگر چه در ابتدا نسبت به افزایش مالیات بر سوخت بود اما بعدها به جنبشی علیه سیاست های اقتصادی دولت تبدیل شد.
معترضان روز گذشته هم به خیابان های فرانسه سرازیر شده بودند تا ضمن تاکید بر حیات این جنبش و استمرار اعتراض های خود در صورت عدم پاسخگویی به مطالباتشان، آمادگی خود را برای تظاهرات بزرگ در روزهای شنبه و یکشنبه آینده 16 و 17 نوامبر/ 26 و 27 آبان و نیز پنجم دسامبر / 14 آذر اعلام کنند.
معترضان روز گذشته، یک هفته مانده به سالگرد این جنبش بار دیگر در شهرهای مختلف فرانسه بویژه پاریس، مونپلیه، استراسبورگ و نانت تظاهرات کردند.
هفته نامه "اکسپرس" فرانسه در تحلیلی با نگاه به 52 هفته اعتراض های مستمر در فرانسه می نویسد از 17 نوامبر 2018 نخستین روز جنبش جلیقه زردها، برخی از آنها حتی یک تظاهرات را هم از دست نداده اند . در طول یک سال، آنها با وجود بارش برف ، باران و موج گرما ، ضربات باتوم و گاز اشک آور هرگز تظاهرات را ترک نکردند.
از مجموع هزاران جلیقه زردی که از روز نخست تظاهرات ملی این جنبش یعنی 17 نوامبر 2019 بسیج شده اند ، برخی از آنها نه یک قدم عقب رفته اند و نه یک قرار ملاقات واحد داشته اند و آنها با صدای بلند و قاطعانه تر از همیشه فریاد می زنند: ما اینجا هستیم و ترک نخواهیم کرد.



http://www.ilandnews.ir/fa/News/104453/معترضان-فرانسوی-برای-تظاهرات-ملی-آماده-می-شوند
بستن   چاپ