ایرانیان جهان
چین: استاندارد انگلیس و آمریکا در قبال هنگ کنگ دوگانه است
چهارشنبه 22 آبان 1398 - 9:35:23 AM
ایرانیان جهان-ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه چین گفت برخوردهای انگلیس و آمریکا با خشونت های هنگ کنگ، نشانگر استانداردهای دوگانه این کشورها در خصوص مسایل بین المللی است.

«گنگ شوانگ» روز چهارشنبه در مصاحبه در پکن در جمع خبرنگاران تصریح کرد خشونت های فراوان در هنگ کنگ و برخوردهای بسیار خطرناک معترضان با مردم و مکان های عمومی از سوی این دو کشور محکوم نشده است.
انگلستان و آمریکا در بیانیه هایی درباره مسایل و خشونت های اخیر در هنگ کنگ فقط ابراز تاسف کرده اند اما چین می گوید که چنین خشونت هایی باید از سوی آنها محکوم شود.
روز دوشنبه یکی از خونین ترین روزهای اعتراضی در هنگ کنگ بود در جریان خشونت ها، برخی از آشوبگران روی یک مرد بنزین ریخته و او را آتش زدند و یک نفر نیز از سوی یکی از ماموران پلیس هدف قرار گرفت.
این دو کشور غربی به این مسایل کمترین اشاره ای نکرده اند اما با انتشار بیانیه هایی که مضامین متناقضی دارد، تاکید کرده اند نباید به زور در قبال مسایل هنگ کنگ متوسل شد.
سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد که لندن و واشنگتن درباره اعتراضات و خشونت های هنگ کنگ واقعیات را بیان نمی کنند و دو رویی نشان می دهند و این نشانه ای از استاندارد دوگانه آنها دربرخورد با مسایل این منطقه و خشونت های آشوبگران است.
وی گفت که امروز مردم هنگ کنگ از خشونت ابراز انزجار می کنند اما اگر انگلستان و آمریکا هم همین عقیده را دارند چرا نباید این وقایع خشونت آمیز را با قدرت و شدت محکوم کنند.
اداره وزارت خارجه چین در هنگ کنگ نیز در بیانیه ای خشونت های فزاینده در هنگ کنگ و بخصوص اقدامات خشن روز دوشنبه را بشدت محکوم کرده و آن را اقدامات شبه تروریستی توصیف کرده است.



http://www.ilandnews.ir/fa/News/105174/چین--استاندارد-انگلیس-و-آمریکا-در-قبال-هنگ-کنگ-دوگانه-است
بستن   چاپ