ایرانیان جهان
حمله پلیس آلمان به دفاتر Lovoo
پنجشنبه 23 آبان 1398 - 03:33:16
ایرانیان جهان - در آلمان سایت کلاهبرداری دوست یابی فراوانی وجود دارند که در پی کسب درامد با مشخصات جعلی دختران هستند.
پلیس آلمان روز چهارشنبه (8 ژوئن/ 19 خرداد) در پی خلافکاری‌های شبکه مجازی دوستیابی “لاوو” دفاتر و خانه‌های شخصی متعددی را در درسدن، برلین و نورنبرگ تفتیش کردند.
بنا به گزارش دادستان درسدن و پلیس آگاهی زاکسن در این عملیات دو فرد مظنون بازداشت شدند. این شبکه متهم شده که با دستکاری شرح حال زنان، مردان را به دام انداخته و از آنها اخاذی کرده است. سه مدیر و نه تن از کارمندان این شبکه مجازی به تخلف شغلی متهم شده‌اند.
“لورنس هاوزه”، دادستانی که پیگیر این پرونده است، گفته دو فرد بازداشت شده مدیران موسس این شبکه مجازی هستند و حکم بازداشت دیگری نیز در دستور کار است که هنوز به اجرا درنیامده است.
بازرسان تنها 13 مکان را در شهر درسدن تفتیش کرده‌اند. ماموران پلیس با لباس‌های شخصی به دفتر اصلی این شبکه مجازی که در یکی از مراکز تجاری درسدن واقع است وارد شده و جعبه‌هایی محتوی پرونده و اسناد با خود برده اند. نیروهای پلیس در مقابل ساختمان مستقر شده‌اند.
دو مکان دیگر در برلین و یک محل نیز در نورنبرگ مورد تفتیش قرار گرفته و اسناد،کامپیوترها، یو اس بی و تلفن‌های همراه توقیف شده‌اند. در کل 200 مامور پلیس در این عملیات شرکت داشتند.
به نقل از دادستان هدف از این تفتیش‌ها مسدود کردن شبکه‌های مجازی نیست بلکه ممانعت از اعمال خلاف قانون است.
لاوو برای کاربران خود این امکان را فراهم می‌کند که علائق و موقعیت مکانی افراد دیگر را شناسایی کنند. بخشی از این خدمات در قبال پرداخت پول انجام می‌گیرد. طبق گزارش دادستان مشتریان این شبکه فریب شرح حال دستکاری شده را خورده و به دام پرداخت هزینه می‌افتند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/105424/حمله-پلیس-آلمان-به-دفاتر-Lovoo
بستن   چاپ