ایرانیان جهان
یونیسف: پناهجویان خردسال در ‌آلمان تحت تبعیض هستند
شنبه 25 آبان 1398 - 03:30:17
ایرانیان جهان - (( یک اردوگاه پناهندگی در شرق آلمان ))
سازمان «یونیسف»،(صندوق کودکان ملل متحد)، در گزارشی به شرایط نامناسب زندگی قریب به 65 هزار کودک پناهجو در کشور آلمان اشاره و حمایت‌ های دولت آلمان از آنان را ناکافی خواند. شعبه آلمان این نهاد جهانی می‌گوید این کودکان عمدتا مدتی طولانی را همراه با خانواده های خود بسر برده و تنها در موارد اضطرار از امکانات پزشکی و درمانی بهره مند می شوند. بنا بر این گزارش این کودکان، برای مورد به مدرسه و ادامه تحصیل نیز به موانع اداری برخورده و رفتار ادارت و مقامات مربوط با این کودکان غالبا ناقض پیمان نامه بین المللی حقوق کودک است. نکات مورد اشاره و انتقاد «یونیسف»، بر شواهد تحقیقی استوارند که از سوی شاخه آلمانی این سازمان انجام گرفته است.
کودکان و نوجوانان؛ یک سوم پناهجویان و آوارگان
بنا بر این گزارش، یک‌ سوم آوارگان و متقاضیان پناهندگی در آلمان، کودکان و نوجوانان هستند. در این گزارش دلیل عمده پناهندگی خانواده ها و فرار از کشورهای بحران زده، ترس از بیگاری و به خدمت گرفتن بچه‌ها در جنگ، خطر ختنه یا ازدواج اجباری دختربچه‌ها، محرومیت‌های آموزشی و یا خطر خرید و فروش و قاچاق کودکان ذکر شده است.
در پژوهش «یونیسف» تاکید شده که کودکان پناهجو در تمامی سطوح زندگی مداوما مورد تبعیض قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، در حوزه خدمات پزشکی و درمانی، صرفا موارد بیماری بسیار حاد یا درد شدید، این کودکان حق استفاده از این خدمات را داشته و در این وضع نیز، مجبورند برای هر معاینه پزشکی، مجوزی از مقامات اداره پناهندگی بگیرند. قوانینی که با تاخیر در مداوا و رسیدگی‌های درمانی، فقط سلامتی کودکان را به خطر جدی می‌اندازند.
خردسالان پناهجو محروم از فراگیری زبان
بدلیل کمبود فضای تحصیلی یا امکانات کافی برای فراگیری زبان آلمانی، تحصیل و ورود به مدارس آلمانی نیز از چالشهای مهم برای پناهجویان خردسال است. بر این اساس، و با مشکلات مذکور، پناهجویان خردسال در حالی‌که برای ارتقاء خود و برابری با سایر همسالان خود، نیازی جدی به حمایت دارند، در ردیف اول کسانی هستند که در شرایط بسیار سخت بزرگ می شوند.
این پژوهش توسط توماس برتهولد و آنه لوتکس، مدیران یونیسف در آلمان تهیه شده است. این دو از قانون‌گذاران و ادارات آلمانی انتقاد کرده‌اند که رفاه و آینده کودکان را در قوانین مربوط به اقامت در این کشور نادیده گرفته‌اند. به گفته آنها، پناهجویان خردسال مجبورند زندگی خود را در تمام سطوح از نو شروع کنند.

ویدئوی مرتبط را از اینجا ببینید.
ایران بیلد

http://www.ilandnews.ir/fa/News/105844/یونیسف--پناهجویان-خردسال-در-‌آلمان-تحت-تبعیض-هستند
بستن   چاپ