ایرانیان جهان
کودک 9 ساله ای که مدرک کارشناسی می گیرد
شنبه 25 آبان 1398 - 11:23:58 AM
ایرانیان جهان-یک کودک 9 ساله هلندی-بلژیکی سه بار درهفته از آمستردام به آیندهوفن می رود تا در بهترین دانشگاه فنی هلند در رشته الکتروتکنیک در مقطع کارشناسی تحصیل کند. این کودک نابغه را با استیون هاوکینگ و البرت اینشتاین مقایسه کرده اند.
به گزارش ایلنا، لورن سیمونز همین که وارد دانشگاه می شود، به سرعت راهرو طولانی را می پیماید، مقابل یک دروازه شیشه ای توقف می کند و بعد از یک نگاه کوتاه زیرچشمی وارد اتاق می شود و می گوید: «سلام. من آمدم.» پروفسور پیتر بالتوس کمتر با چنین دانشجویی روبرو می شود.
لورن یک دانشجوی عادی نیست. او که در بلژیک و هلند بزرگ شده، حالا در 9 سالگی در آستانه امتحان دوره پایانی دوره کارشناسی در دانشگاه فن آوری آیندهوفن قرار دارد.
او از تابستان 2018 به بعد در این دانشگاه معروف در جنوب شرق هلند در رشته الکتروتکنیک تحصیل و خود را در کلاس ها بسیار آسوده و راحت احساس می کند. دیگر دانشجویان عادت کرده اند که یک پسر 9 ساله در کنارشان در آزمایشگاه بنشیند و در آزمایش ها شرکت کند.
در دوران مدرسه در بلژیک هم این نوجوان استثنایی با آی کیوی 145 رکورد هوش را رد کرده و مورد توجه بود. او در تابستان 2018 دبیرستان را به پایان رساند و تحصیل در دانشگاه آیندهوفن را شروع کرد.
از این دانشجوی کودک به عنوان یک «کودک نابغه» نام برده می شود. رسانه ها از همین حالا او را با استیون هاوکینگ دانشمند فیزیک و البرت اینشتاین برنده جایزه نوبل مقایسه می کنند. او با خون سردی شانه های خود را تکان می دهد و می گوید: «برای من بی تفاوت است.»

http://www.ilandnews.ir/fa/News/105899/کودک-9-ساله-ای-که-مدرک-کارشناسی-می-گیرد
بستن   چاپ